Gå til innhold

hjelp! "bustype" er feil

Anbefalte innlegg

Har ett FX5200 som jeg tenkte jeg skulle klokke (ja, vet det ikke hjelper stort men skal bare prøve meg litt her)

som dere vet så er det AGP 8X, men i skjerminstillinger så viser det PCI 0x?? legger ved ett bilde..

og så lenge det står pci 0x så får jeg ikke klokka det, og samtidig så er det litt irriterenes også.. har prøvd og legge inn drivere på nytt (66.93)

post-23-1115385796_thumb.jpg

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, ja, er sikker på att det er AGP8X.. står det på esken den kom i.. dessuten har det stått det i instillingene der før OG den sitter i AGP sporet.. men etter att jeg fikk nytt hovedkort så har det stått pci0x(hadde Soltek SL86MP-L før, har nå ASUS P4P800-VM)

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
,09/05/2005 : 20:26] Gikk det greit å overklokke med det gamle hk'et da?

ja

og hvordan er det å legge inn evt drivere på hovedkortet a? er det mye dill dall?

Last ned Intel® Chipset Software Installation Utility V5.02.1003 under ALL.

her: Asus

Så kan du oppdatere med denne: Intel INF Update Utility 6.0.1.1006 WHQL

fra guru3d.

Lenke til kommentar
Reinstallasjon av Windows + nye skjermkort drivere + chipset drivere vil gjøre susen. Du har selvfølgelig SP2 til windows XP installert?

reinstallasjon av windows? nei da skal det få være slik..

har Windows 2000pro med sp4

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Har du lagt til "coolbits" da? da åpner du for klokking. Men uansett kan du jo prøve å legge inn de nyeste Forceware driverne da...

Jeg har samme kort som deg, bortsett fra at jeg har 256MB versjonen da. Men en ting jeg la merke til er at vi har forskjellig BIOS versjon. Kan være pga de forskjellige minnestørrelsene men allikevel interessant.. :hmm: Har BIOS versjon 4.34.20.27.06...

Samtidig har du driverversjon 6.14.10.6693 og jeg har 6.14.10.7189. Har forøvrig engelsk driver da..

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha voldtatt Nvidia siden for drivere, spesielt Forceware drivere. :thumbup:

EDIT: "Leif's" removed

Endret av KusaRS
Lenke til kommentar
Har du lagt til "coolbits" da? da åpner du for klokking. Men uansett kan du jo prøve å legge inn de nyeste Forceware driverne da...

Jeg har samme kort som deg, bortsett fra at jeg har 256MB versjonen da. Men en ting jeg la merke til er at vi har forskjellig BIOS versjon. Kan være pga de forskjellige minnestørrelsene men allikevel interessant.. :hmm: Har BIOS versjon 4.34.20.27.06...

Samtidig har du driverversjon 6.14.10.6693 og jeg har 6.14.10.7189. Har forøvrig engelsk driver da..

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha voldtatt Nvidia siden for drivere, spesielt Forceware drivere. :thumbup:

EDIT: "Leif's" removed

har oppdatert til 71.89 drivere.. men det står fremdeles pci x0.. men dette "pci 0x" skjedde etter att jeg bytta hovedkortet.. brukte 66.93 drivere da jeg hadde det gamle hovedkortet også.. og da sto det AGP8X.. rart

Lenke til kommentar

Lim dette in i notepad, og lagre som filnavn.reg

Da får du opp en meny for overklokking.

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak]

"CoolBits"=dword:00000003

"QuickTweak"=dword:00010020

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...