Feynman Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg sa GODE alternativer. Det finnes per i dag ingen alternativer. Og Soya kan ikke engang nevnes fordi det ikke inneholder noe av det samme som kjøtt, det er bare laget for å emulere smaken og konsistensen. Soya er laget for å gi vegetarianere protein. Hvis du tror de kommer en syntetisk vare som erstatter kjøtt vil jeg anbefale noe mer realistisk som f.eks. Julenissen. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Kjøtt har lavere biologisk proteinverdi enn vegetabilsk mat. Har man feit lommebok er det vegetarmat som lønner seg, siterer like godt Bill Pearl: Anything you can find in a piece of meat, you can find in other foods as well. Har ikke viljestyrke nok til å bli vegetarianer selv. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Noen av oss tenker på litt andre ting enn proteinverdien når vi spiser. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Noen av oss tenker på litt andre ting enn proteinverdien når vi spiser. Sikker? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Soya er laget for å gi vegetarianere protein. Hvis du tror de kommer en syntetisk vare som erstatter kjøtt vil jeg anbefale noe mer realistisk som f.eks. Julenissen. Jada, kverrulanten, men om du leser om igjen tror jeg selv du innser at jeg argumenterer nettopp for at slike syntetiske alternativer heller ikke eksisterer. Dog kan det overhodet ikke utelukkes at man i fremtiden vil kunne produsere noe slikt. Så jeg tror ikke jeg ville erklære meg herre over realismen hvis jeg var deg. Mennesker har utviklet seg ved å spise alt mulig, kjøtt inkludert. Det er derfor vi har hjørnetenner, små kjever, og kroppene våre er flinke til å prosessere kolesterol og flere andre stoffer som er blitt livsviktige for oss. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jada, kverrulanten, men om du leser om igjen tror jeg selv du innser at jeg argumenterer nettopp for at slike syntetiske alternativer heller ikke eksisterer. Dog kan det overhodet ikke utelukkes at man i fremtiden vil kunne produsere noe slikt. Så jeg tror ikke jeg ville erklære meg herre over realismen hvis jeg var deg. Mmmm. Hvilket annet land en Harry-Norge kommer opp med syke ideer som syntetisk erstatning for kjøtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå