Gå til innhold

Hva skjer med verden? Jeg skal aldri kjøpe pels!

Anbefalte innlegg

Fy faen, sorry ordbruk men jeg blir så inni hamperæva forbanna.

At det er mulig og gjøre sånt mot dyr, for og SELGE pelsen..

For de som vil vite hva jeg snakker om kan dere se her;

Flår pelsdyr levende

Jeg blir i allefall forbanna inni meg, jeg får lyst til å slå løs på noe..

:realmad:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flåes de levende? Pels fra dyr har blitt brukt av mennesker siden tidenes morgen, fordi det var nødvendig for å overleve, synes ikke akkurat det behovet fremdeles er til stede. Trodde det fantes kunstpels som var vel så bra jeg. Synes du det er greit at krokodiller og slanger blir brukt i sko og vesker?

Lenke til kommentar

Altså, jeg synes ikke noe av dette er greit jeg.

Og flå dyr er gjort i all verdens tid.. Det er ikke greit det heller, men skal de først flå dem kan de drepe dem på et annet vis enn og denge dem i bakken. Kanskje en sprøyte så de sovner inn? ;)

Men for rakker`n, de flår dem jo LEVENDE! :thumbdown:

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar
Har du sett den Michael Moore filmen Roger and Me? Rimelig syk dame som flår kaniner der :no:

Kaninen er jo død da. Veldig mange som har reagert på denne scenen. I scene like etterpå blir en neger skutt. Denne scenen er det absolutt ingen som har reagert på.

Lenke til kommentar

Tror pelsen blir finere hvis du flår dyret mens det lever.

Er det noe jeg hater så er det dyreplaging spesielt sånn som de holder på med nedi der. De utrydder vel tigrene også forde de tror at de får bedre potens hvis de spiser et eller annet fra dem?

Sånne folk burde fått en kule i nakken spør du meg..

Lenke til kommentar

Om man dreper et dyr for å selge kjøttet, er det da galt å selge pelsen i tillegg?

Det triste med slike saker er at de popper opp hvert 5 år og går så i glemme boken etter at man har reagert litt. Dessverre er det nok en god del marked som kun går ut på å ta livet av dyr for å selge pelsen. Slikt er det ikke behov for i dagens verden.

Det samme går for jakt uten noen annen form for motivasjon enn adrenalinet og følelsen man får av å drepe et dyr. Men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Dessverre er det nok en god del marked som kun går ut på å ta livet av dyr for å selge pelsen. Slikt er det ikke behov for i dagens verden.

Si det til oss som bor et godt stykke nord for polarsirkelen... Jeg har ingen problemer med å gå i klær lagd av pels, men jeg ser fortsatt ikke poenget med å ikke slå i hjel dyret før man flår det.

Lenke til kommentar

Det som er så horribelt er at det er helt fullstendig unødvendig å flå disse dyrene levende, og da må man spørre seg om de ikke gjør det fordi de nyter det på et eller annet nivå. Dessverre er respekten for alle levende ting, inkludert mennesker, svært liten i kina.

Pels er ingen livsnødvendighet for mennesker. Det var det før, men ikke nå lengre. Vi har syntetiske alternativer som faktisk er mye bedre. Dersom det samme var sant med mat, så tror jeg mennesker flest etterhvert også hadde valgt det syntetiske alternativet, men nå er det engang sånn at vi trenger det for å overleve.

Minner meg forresten på en dokumentar for et par år siden, hvor noen kinesere stekte katter levende i olje, og kattene skrek og greier, det var hinsides sinnsykt jævlig å se på. Det kunne bare vært verre om det skjedde med et menneske. Slike ting er helt, fullstendig unødvendige, og uforståelige. Man kan på sett og vis forstå at man spiser hund, katt osv. i andre land, det er kulturen, og dyr er dyr. Men det å være menneske defineres blandt annet av vår humanitet. Når man gjør slike ting for sin personlige tilfredsstillelse mener jeg det er perverst og rimelig sykt. Jegere som spiser det de dreper eller selger det som mat er ok, men jegere som dreper for morro skyld har jeg ingen respekt for, og de bør utredes av psykolog :hrm:

Lenke til kommentar

De fleste flår dyrene etter de har blitt drept, og så tilbereder de dem...

I de fleste tilfeller er det like "ille" å spise kjøtt som å lage pels, med tanke på at folk fra de aller fleste land lager pelsen ETTER at dyret har blitt slaktet.

Lenke til kommentar
I de fleste tilfeller er det like "ille" å spise kjøtt som å lage pels, med tanke på at folk fra de aller fleste land lager pelsen ETTER at dyret har blitt slaktet.

Tja... det ene er også helt nødvendig. Det andre fullstendig unødvendig. Samt måten disse pelsdyrene som lever på...

Lenke til kommentar

Tja... det ene er også helt nødvendig. Det andre fullstendig unødvendig. Samt måten disse pelsdyrene som lever på...

Før var pels viktigt for mennesket å ha, så de ikke skulle fryse ihel.

Nå tenker folk at det er dyrt og derfor er det fint, de hadde pels før og derfor kan jeg ha det nå, det er varmt og godt, og det er er fint å se på.

Derfor kjøper folk pels.

Lenke til kommentar
Nettop! For mote... dersom det fantes gode, syntetiske alternativ til kjøtt ville jeg sluttet å spise det og.

Det finnes tofu av så høy kvalitet, at du ikke engang smaker forskjellen av det og kjøtt!

Fisker har følelser (fysiske og psykiske) så det er like ille å spise fisk... Bare så du vet det. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...