wawa Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg er temmelig nybegynner når det gjelder "tilbehør" og hardware til PC. Jeg kjøpte noe jeg aldri har sett før for en hundrelapp: Revoltec Ram Freezer. Det var en liten greie som man festet til ram-brikken og det skulle visstnok fungere som ram-kjøler og dermed forbedre ytelsen til ramen. Så, det jeg lurer på er følgende: Er dette bare tull eller kan det faktisk ha en positiv effekt? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Det er jo et vanlig par med heatspreaders til brikkene dine. De kjøler vel RAM en del ja. Ikke no dumt kjøp det der, spesielt hvis du klokker. Endret 6. mai 2005 av jovaa Lenke til kommentar
wawa Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Vel, det eneste jeg har lagt merke til i ettertid er at maskina omstarter seg selv fra tid til annen. Ifølge en annen på forumet kan dette (basert på error report) skyldes en defekt ram-brikke... Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Det kan hende at du har ikke satt rammen inn godt nok...... jeg ville kjørt memtest 86+ ( google) eller lignende for å være sikker..... Siden vi allerede er på temaet ....hjelper de ram-kjølerne noe spes??? Har tenkt å kjøpe kobber versjonen av dem ( 4 stk) , men har lyst å vite at det faktisk er vits?! Erfaringer?? edit: skrivefeil Endret 9. mai 2005 av sun360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå