novastaR Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hei! Jeg har en SMC 7008ABR router. Den fungerer veldig bra, unntagen at den sperrer for mye porter. Problemer: - Downloads via torrents med porter som (6881-6889) går treigt(har forwarda) - Hvis jeg setter opp ftp server, finner ingen serveren (Har forwarda port 21) Alt dette funker knall hvis jeg kobler internetten rett i pcen. Jeg har sjekka instillinger på routeren, men finner ingenting som sier at den sperrer for så mye. Har heller ingen firewall skrudd på, og har prøvd å deaktivere virus programmet. Hva kan jeg gjøre for at ftp server og downloads skal virke/gå fortere? - Takk Lenke til kommentar
thamule Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) og har prøvd å deaktivere virus programmet. Hva kan jeg gjøre for at ftp server og downloads skal virke/gå fortere? Prøvd? Enten så er det aktivert brannmur og internettsperringer og sikkerthetstiltak, eller så er det ikkje det.... Og går ut i fra at om du har en modem + router fremfor smc-routern din så har du forwarda portene du bruker først til wan-porten på smc'en før du forwarda videre til datamaskina? Så lenge portene er forwarda og ingen andre filter er aktiverte skal alt funke. Du har og sjekka at brannmur er deaktivert på kver enkelt nettverkstilkobling i windows (viss det er win xp med sp2 du har)? Endret 6. mai 2005 av blaster88 Lenke til kommentar
novastaR Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Jo, takk for tipset, men hvordan forwarder jeg portene til wan-porten, og deretter til pcen? Har bare valget å forwarde port tcp/udp Jeg har prøvd og deaktivert virus program, men det hjelper ikke. Firewall er skrudd av, og brannmuren er deaktivert på alle nettverkstilkoblingene Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Hei Har sammer router som deg, mitt problem er at eg mister internet forbindelsen til den en maskinen min. Til å åpne porter ville eg brukt google om eg var deg. Eg leste også manualen(som eg lastete ned fra smc sine sider) Fant ut at eg hadde proxy på, nå er alle av. Er blitt bedre angående internet forbindelsen. Må ha tilgang til internet hele tiden, kjører folding@home på 5 maskiner. PS:novastaR. beklager om eg blante mitt problem inn i din tråd, så at du hadde problemer selv. Har veldig lite greie på router oppsett, men eg har funnet mye nytting på internett. http://portforward.com/routers.htm Kanskje du får hjelp her? Er en av sidene eg fant. http://www.dslreports.com/ En til, søk? Endret 6. mai 2005 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
novastaR Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ikke no problem.. Men hvordan skrudde du av proxy'ene? Finner ingenting på advanced på routeren. Jeg har forwarda de portene som er nødvendig, men noen porter ser den ut til å nekte adgang, som bla. port 21 og 6881. Portene står at de er forwarda, men får bare nektet adgang når portene prøver å connecte til bla. bittorrent osv. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det gjør du på netwerk oppsettet. dobbel trykk på my local connection - promperties - så velger du internet protocol TCP/IP - trykk på promperties - velg advansed. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 men hvordan forwarder jeg portene til wan-porten, og deretter til pcen? Har bare valget å forwarde port tcp/udp 1. Du finner ut kossen ip wan porten har fått fra dhcp - servern i router/modem nr 1. 2. så forwarder du f. eks. port 21 i router nr. 1. til ip'n du fannt i punkt 1(ovenfor) 3. Så går du inn i router 2 og forwarder port 21 til ip adressa til maskina di. Så har du open inngang helt inn til maskina di. Men dette er berre nødvendig om du har 2 routere etter kverandre... kossen oppsett har du egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå