stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /customers/stianweb.net/stianweb.net/httpd.www/test/prov/opprett.php on line 86 Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Problemmer til meg kommer på linje 89. Og på den linjen så står det ?> alltså slutten på den php'en, men den lyser fint og rødt og jeg kan ikke se noen feil med den... Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Kan det være fordi det mangler en sendknapp? For det som står på linje 86 til 89-90 er jo til etter at man har lagt profilen inn i databasen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) <?php if(!$_POST['hidden']) { echo " <form method=\"post\" action=\"$_SERVER['PHP_SELF']\"> <fieldset> <legend>Generell informasjon</legend> <label for=\"navn\">Navn:</label> <input type=\"text\" name="navn"> <label for=\"fodedato\">Fødselsdato:</label> <input type=\"text\" name=\"fodedato\" value=\"Format: YYYY-MM-DD\"> <label for=\"epost\">E-post adresse:</label> <input type=\"text\" name=\"epost\"> </fieldset> <fieldset> <legend>Treningsspesifikk informasjon</legend> <label for=\"turnet_siden\">Har turnet siden:</label> <input type=\"text\" name=\"turnet_siden\" value=\"Format: YYYY\"> <label for=\"favorittapparat\">Favorittapparat:</label> <input type=\"text\" name=\"favorittapparat\"> <label for=\"trenere\">Trenere:</label> <input type=\"text\" name=\"trenere\"> <label for=\"klubb\">Klubb:</label> <input type=\"text\" name=\"klubb\"> <label for=\"meritter\">Meritter:</label> <input type=\"text\" name=\"meritter\"> </fieldset> <fieldset> <legend>Annet</legend> <label for=\"kommentar\">Kommentar:</label> <textarea name=\"kommentar\" rows=\"30\" cols=\"60\"></textarea> <input type=\"hidden\" name=\"hidden\"> </fieldset> </form>"; } if ($_POST['hidden']) { error_reporting(0); mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); mysql_select_db("database"); mysql_real_escape_string($_POST); $sql = "INSERT INTO turn (id, navn, fodedato, epost, turnet_siden, favorittapparat, trenere, klubb, meritter, kommentar)". "VALUES ('NULL', '$_POST[navn]', '$_POST[fodedato]', '$_POST[epost]', '$_POST[turnet_siden]', '$_POST[favorittapparat]',''$_POST[trenere]', '$_POST[klubb]','$_POST[meritter]','$_POST[kommentar]', "; $query = mysql_query($sql); if($query) { echo "<h1>$_POST['navn'], du er nå tildelt en profil</h1> <p>Profilen ble opprettet, og du er nå innlagt i vår database</p>"; } else { echo mysql_error(); } } ?> Jeg er uvanlig snill nå EDIT: en leif Endret 22. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Ja, tusen takk! Men det er bare det at det fortsatt ikke funker nå heller... Nå error. Linje 10 denne gangen. Den ser slik ut: <form method=\"post\" action=\"$_SERVER['PHP_SELF']\"> Feilmelding: Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /customers/stianweb.net/stianweb.net/httpd.www/test/prov/opprett1.php on line 10 Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 På linje 9 står det echo " skal det være en sluttecho kanskje?? heh... beklager altså, men jeg er utrolig dårlig på php. JEg forstår det rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Nå skal den funke... <?php if(!$_POST['hidden']) { echo " <form method=\"post\" action=\"$_SERVER['PHP_SELF']\"> <fieldset> <legend>Generell informasjon</legend> <label for=\"navn\">Navn:</label> <input type=\"text\" name=\"navn\"> <label for=\"fodedato\">Fødselsdato:</label> <input type=\"text\" name=\"fodedato\" value=\"Format: YYYY-MM-DD\"> <label for=\"epost\">E-post adresse:</label> <input type=\"text\" name=\"epost\"> </fieldset> <fieldset> <legend>Treningsspesifikk informasjon</legend> <label for=\"turnet_siden\">Har turnet siden:</label> <input type=\"text\" name=\"turnet_siden\" value=\"Format: YYYY\"> <label for=\"favorittapparat\">Favorittapparat:</label> <input type=\"text\" name=\"favorittapparat\"> <label for=\"trenere\">Trenere:</label> <input type=\"text\" name=\"trenere\"> <label for=\"klubb\">Klubb:</label> <input type=\"text\" name=\"klubb\"> <label for=\"meritter\">Meritter:</label> <input type=\"text\" name=\"meritter\"> </fieldset> <fieldset> <legend>Annet</legend> <label for=\"kommentar\">Kommentar:</label> <textarea name=\"kommentar\" rows=\"30\" cols=\"60\"></textarea> <input type=\"hidden\" name=\"hidden\"> </fieldset> </form>"; } if ($_POST['hidden']) { error_reporting(0); mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); mysql_select_db("database"); mysql_real_escape_string($_POST); $sql = "INSERT INTO turn (id, navn, fodedato, epost, turnet_siden, favorittapparat, trenere, klubb, meritter, kommentar)". "VALUES ('NULL', '$_POST[navn]', '$_POST[fodedato]', '$_POST[epost]', '$_POST[turnet_siden]', '$_POST[favorittapparat]',''$_POST[trenere]', '$_POST[klubb]','$_POST[meritter]','$_POST[kommentar]', "; $query = mysql_query($sql); if($query) { echo "<h1>$_POST['navn'], du er nå tildelt en profil</h1> <p>Profilen ble opprettet, og du er nå innlagt i vår database</p>"; } else { echo mysql_error(); } } ?> Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Nei, jeg får en feilmelding på linje 3: <form method=\"post\" action=\"$_SERVER['PHP_SELF']\"> Noe jeg skal bytte ut på den linja? Endret 23. mai 2005 av stian123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Du kan bytte ut $_SERVER['PHP_SELF'] med navnet på filen. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 echo '<form method="post" action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'">'; Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2005 Altså... uansett hvordan jeg gjør det, er det en linje som kræsjer. Med noe unexpected eller hva det måtte være. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 (endret) Altså... uansett hvordan jeg gjør det, er det en linje som kræsjer. Med noe unexpected eller hva det måtte være. Altså, bytt ut <form method=\"post\" action=\"$_SERVER['PHP_SELF']\"> med <form method=\"post\" action=\"filnavn.php\"> Hvis ikke det fungerer, kom tilbake med erroren som kommer da. EDIT: Et lite OT-tips; endre style på cutenews, font og farge osv, slik at det ser penere ut. (sort på sort funker ikke så bra) Endret 23. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg testa den og fikk denne error mld: Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/cshostb/public_html/2/opprett.php on line 57 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå