stian123 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Heisann! Jeg har endra mening Laga for ikke så lenge siden en tråd om et profilsystem uten login uten hell... Nå vil jeg ha akkuat det samme, men denne gangen vil jeg ha login. tildligere tråd Noen som veit om noen ferdiglagde scripts? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Hvis man skal ha ferdige script, så bruker man Google, vil man ha hjelp til script man har laget bruker man forumet. Tror folk begynner å bli mektig lei av alle som vil ha alt på gullfat Endret 7. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Ha alt på gullfat? Jeg leter etter et script, og lurer kun på om noen vet om et script. Vil ikke at noen skal lage et script og gi det til meg. Tror folk begynner å bli mektig lei av alle som slenger den: Alle vil ha alt på gullfat også... Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Ha alt på gullfat?Jeg leter etter et script, og lurer kun på om noen vet om et script. Vil ikke at noen skal lage et script og gi det til meg. Tror folk begynner å bli mektig lei av alle som slenger den: Alle vil ha alt på gullfat også... Ehm, når du spør noen om de vet om noe script, ber du oss rett og slett om å finne det for deg Google It! Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Fei... Hvorfor skulle dere være bedre til å finne frem et script enn meg? Noen som veit om noen ferdiglagde scripts? Altså.. noen som viste om ett.... Endret 11. mai 2005 av stian123 Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det tok meg omtrent 10 minutter å komme opp med dette. Jeg har bare laget funksjonen for å opprette en profil og for å vise alle profilene. Det å vise hver enkel profil satser jeg på at du klarer selv. Bare for å ha det klart, jeg orker ikke å hjelpe til mer med dette prosjektet, så hvis du har spørsmål, spør noen andre. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Du redda dagen min SirIce!! Deilig!! :D Skal se om jeg får det til... Må sette meg inn idet. Kan ikke en dritt php. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 Vet ikke hva jeg må gjøre. Har ikke peiling @ all Det er et script som gjør at folk kan legge inn såkalte profiler. Informasjon om seg selv opp på sida mi. det skal skje av seg selv (uten at jeg må gjøre noe) Første side (opprett) ser slik ut <?php if(!$_POST['hidden']) { ?> <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>"> <fieldset> <legend>Generell informasjon</legend> <label for="navn">Navn:</label> <input type="text" name="navn"> <label for="fodedato">Fødselsdato:</label> <input type="text" name="fodedato" value="Format: YYYY-MM-DD"> <label for="epost">E-post adresse:</label> <input type="text" name="epost"> </fieldset> <fieldset> <legend>Treningsspesifikk informasjon</legend> <label for="turnet_siden">Har turnet siden:</label> <input type="text" name="turnet_siden" value="Format: YYYY"> <label for="favorittapparat">Favorittapparat:</label> <input type="text" name="favorittapparat"> <label for="trenere">Trenere:</label> <input type="text" name="trenere"> <label for="klubb">Klubb:</label> <input type="text" name="klubb"> <label for="meritter">Meritter:</label> <input type="text" name="meritter"> </fieldset> <fieldset> <legend>Annet</legend> <label for="kommentar">Kommentar:</label> <textarea name="kommentar" rows="30" cols="60"></textarea> <input type="hidden" name="hidden"> </fieldset> </form> <?php } ?> <?php if ($_POST['hidden']) { error_reporting(0); /* TABELLSTRUKTUR ------------------------------------------------------------------- CREATE TABLE `turn` ( `id` tinyint(5) NOT NULL auto_increment, `navn` text NOT NULL, `fodedato` text NOT NULL, `epost` text NOT NULL, `turnet_siden` text NOT NULL, `favorittapparat` text NOT NULL, `trenere` text NOT NULL, `klubb` text NOT NULL, `meritter` text NOT NULL, `kommentar` text NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), ) */ mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); mysql_select_db("database"); mysql_real_escape_string($_POST); $sql = "INSERT INTO turn (id, navn, fodedato, epost, turnet_siden, favorittapparat, trenere, klubb, meritter, kommentar)". "VALUES ('NULL', '$_POST[navn]', '$_POST[fodedato]', '$_POST[epost]', '$_POST[turnet_siden]', '$_POST[favorittapparat]',''$_POST[trenere]', '$_POST[klubb]','$_POST[meritter]','$_POST[kommentar]', "; $query = mysql_query($sql); if($query) { echo <<<turn <h1>$_POST['navn'], du er nå tildelt en profil</h1> <p>Profilen ble opprettet, og du er nå innlagt i vår database</p> turn;} else { echo mysql_error(); } } ?> Den andre siden (turn_les) <h1>Medlemsoversikt</h1> <ul> <?php mysql_connect("localhost","brukernavn","passord"); mysql_select_db("database"); $sql = mysql_query("select navn,id from turn ORDER BY id DESC"); while($extract=mysql_fetch_array($sql)) { extract($extract); echo <<<turn <li><a href="profil.php?bruker=$id">$navn</a></li> turn; } ?> </ul> Hva er det første jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 bytt ut localhost, passord og brukernavn i begge filene med din konfigurasjon. Opprett tabellen som er kommentert i opprett.php Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 16. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2005 Done. Hva er next move? Ser det står href: profil.php. Hva er den for? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Er du sikker på at koden er riktig? Se på opprettsida her Se turn_les her Endret 20. mai 2005 av stian123 Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 ingen som kan help? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Post koden på linje 107 i opprett greia, og linje 27 i turn_les. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Nå står det at linje 86 og 19 er feil. På de linjene står det echo <<<turn Feilmeldingen er: Parse error: parse error, unexpected T_SL, expecting ',' or ';' in /customers/stianweb.net/stianweb.net/httpd.www/test/prov/profil.php on line 19 er det fordi jeg ikke er koblet til mysQl serveren?? Der det står mysql_select_db("database"); skal jeg skrive turn der, eller skal jeg skrive det som det står i mailen at databasen heter? (altså stianweb-net) Endret 22. mai 2005 av stian123 Lenke til kommentar
oblomsoe Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Hm..Skal det ikke være en sumbit button elsn på den scripten? Lenke til kommentar
Mellet Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Nå står det at linje 86 og 19 er feil.På de linjene står det echo <<<turn Feilmeldingen er: Parse error: parse error, unexpected T_SL, expecting ',' or ';' in /customers/stianweb.net/stianweb.net/httpd.www/test/prov/profil.php on line 19 er det fordi jeg ikke er koblet til mysQl serveren?? Der det står mysql_select_db("database"); skal jeg skrive turn der, eller skal jeg skrive det som det står i mailen at databasen heter? (altså stianweb-net) Den der feilmeldingen er vel fordi echo ikke er avsluttet ? echo <<<turn echo ("<<<turn"); Blir vell sånn som er riktig? Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Nei, det hjalp ikke... Det kommer samme feilmelding i alle fall Men noen sa noe om sumbit knapp. Det har jeg også lurt litt på... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Den der feilmeldingen er vel fordi echo ikke er avsluttet ? echo <<<turn echo ("<<<turn"); Blir vell sånn som er riktig? Ehm? Svar nå riktig hvis du skal svare. echo <<<noe betyr at det skal gå en echo fram til "noe" kommer. Altså: echo <<<turn <h1>$_POST['navn'], du er nå tildelt en profil</h1> <p>Profilen ble opprettet, og du er nå innlagt i vår database</p> turn; Endret 22. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Nei... Det går ikke... Det kommer Parse error: parse error, unexpected T_SL, expecting ',' or ';' in /customers/stianweb.net/stianweb.net/httpd.www/test/prov/opprett.php on line 86 Linje 86 til 89 se slik ut: echo <<<turn <h1>$_POST['navn'], du er nå tildelt en profil</h1> <p>Profilen ble opprettet, og du er nå innlagt i vår database</p> turn; Der det farlig om det er mellomrom etter f.eks turn; ? Kan ikke noen prøve den på sin server da? Endret 22. mai 2005 av stian123 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Gi meg en grunn for å ha mellomrom mennom "turn" og ";" da? EDIT: prøv denne (bytt ut med det som står der fra før): echo "<h1>$_POST['navn'], du er nå tildelt en profil</h1> <p>Profilen ble opprettet, og du er nå innlagt i vår database</p>"; Endret 22. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå