olegop Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Er ny innen overklokking. Har prøvd å følge div guider, men kommer ikke over FSB=219MHz med HT på x4 (Kommer ikke til POST). For å komme høyere må jeg helt ned på HT x2, men selv da stopper det på 240. (og da blir vel HT frekvensen for lav?) Har brukt minne divider for og holde minne på eller under 200MHz (GeiL 512MB PC 3200) Er det noen som vet om det er PCI lås på dette kortet? Jeg finner den ikke. Er det nødvendig med en for å øke FSB frekvensen? evt. hvor høyt kan jeg klokke FSB trygt hvis kortet ikke har PCI lås? Edit: Tror ikke temp ikke noe prob. Aldri sett den over 43 grader under prime95 eller cpuburn Har jag glemt noe? Kan PCI låsen være problemet? Hva med PCI-e? Dette er innstillingene jeg kommer til 219 med: FSB=219, multiplier=x9, HT=x4, Vcore=1.519, Vdimm=2,6, divider=8/10(166MHz), auto på alle timinger bortsett fra 1T på command rate (leste en plass at a64 ikke liker 2T)? Beklager lang post med kanskje dumme(?) spørsmål, men dette er som sagt min første OC. Håper på svar. utstyr: AMD a64 3000+ Winchester MSI K8N Neo4-f GeiL 1x512 PC 3200 value (GE5123200B) Aopen 350W strømforsyning Thermaltake Venus Silent Boost K8 Kjøler Club3D GeForce 6600 128MB PCI-e Endret 6. mai 2005 av olegop Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Noen MSI kort har hatt en bug som har gjort at de ikke kunne overklokke mer en 220 FSB, kanskje dette også gjelder ditt kort? Prøv å oppdatert bios. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har prøvd å følge div guider, men kommer ikke over FSB=219MHz med HT på x4 (Kommer ikke til POST). For å komme høyere må jeg helt ned på HT x2, men selv da stopper det på 240. (og da blir vel HT frekvensen for lav?) Prøv å øk vCore ett eller to små hakk (hvis kjølingen tillater). Om HT blir for lav, vet jeg ikke helt. Jeg har sett sammenligningstester mellom alt fra LDT 1x til 5x, hvor det var utrolig liten forskjell. I noen tilfeller ga faktisk 1x best ytelse. Å kjøre på 2x er vel ikke det optimale, totalt sett, men når man eksperimenterer med overklokking er det greit å justere ting så lavt ned de omtrent kommer. Da kan det bli lettere å isolere feilkilden. Er det noen som vet om det er PCI lås på dette kortet?Er det nødvendig med en for å øke FSB frekvensen? evt. hvor høyt kan jeg klokke FSB trygt hvis kortet ikke har PCI lås? nForce4 støtter PCI-lås, derfor burde jo alle HK ha det. Denne er trolig aktivert automatisk (ikke tilgjengelig i BIOS). auto på alle timinger bortsett fra 1T på command rate (leste en plass at a64 ikke liker 2T)? Joda, de bare yter bedre med 1T. Det er som regel bare på AMD-systemer det er nødvendig å ofre command raten en tanke. Ofte er 2T nødvendig på AMD, særlig hvis man har mye minne, eller utdatert BIOS. Hvis du ikke har nyeste BIOS, anbefaler jeg deg å kjøre slakkest mulig inntil du har flashet. Deaktiver ting som spread spectrums, thermal throttling i BIOS. Lenke til kommentar
olegop Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 nForce4 støtter PCI-lås, derfor burde jo alle HK ha det. Denne er trolig aktivert automatisk (ikke tilgjengelig i BIOS). Takk for svar! nVIDIA nTune gir beskjed om at PCI-låsen ikke er aktivert og ber meg aktivere denne Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvis du bruker program som clock gen så kan du se om pci-e busen har blitt endret når du klokker htt.. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Det er sikkert ikke minne som henger med, øk volt, eller sett en diveder. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Les hva han skriver da mann. Han har allerede satt ned minnet kraftig. Lenke til kommentar
olegop Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Sjekket i clockgen nå. PCI bussen følger etter når jeg øker FSB. PCI-e har egen justering så den følger ikke etter, Hvor burde jeg finne PCI-låsen i BIOSen og hva vil det typisk stå på det valget? (i tilfelle jeg har oversett det) Hvis det ikke er mulighet for lås er det da bare å legge OCen på is til det evt kommer en BIOS oppgradering med mulighet for PCI-lås? Eller går det bra å øke PCI frekvensen litt? Er på 33,49MHz nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå