webby1 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Som nybegynner innen webdesign prøvde jeg å lage en blogg via html og css. Syntes selv ble fornøyd med resultatet. Sikkert mye grametiske feil i css da.. Her er linken til siden. Så fyr løs med kritikk.. Edit: siden er under utvikling.. Endret 14. mai 2005 av webby1 Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Noe tynt innhold? ;-) Edit: linkene peker hit: http://home.no/team-godteri/# det var meningen, ikke sant? Endret 6. mai 2005 av Paddington Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 har ikke fådt tid å legge inn noe innhold enda, men kommer etter vært.. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Du har skrevet ni ord etter overskriften. To av dem er stavet feil. Godt jobba! ;-) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Nå er det skikkelig lenge siden jeg har gjort dette, så det er kanskje på tide at jeg skriver litt kritikk igjen. Det lønner seg alltid å legge inn et eksempelinnhold. Dette kan være både tekst, bilder, overskrifter, linker etc. Det viser oss hvordan du har tenkt å arrangere innholdet, og gir oss mulighet til å gi kritikk også på dette. Eksempeltekster kan du finne på lipsum.com. Det er noe som ikke stemmer helt med borderene. Det gir riktignok en slags 3D-effekt når borderene gradvis blir borte på den måten, men jeg synes det var irriterende. Min første tanke var at det var en feil. Om du ikke vil ha border rundt hele, gjør dem i det minste symmetriske. Lurer på hvilken farge du har tenkt å ha på teksten. Om det er svart, vet jeg ikke om du har valgt den beste bakgrunnsfargen på innholdsfeltet. Copyrightnoten i footer burde være midtstillt vertikalt. Hvis dette er en blogg, hvor skal artiklene komme i menyen? Eller er det meningen at man skal trykke på logoen for å komme tilbake til der artiklene ligger? Skal du ha et artikkelarkiv? Hva med å legge menyen på linje med kolonnen i feltet under? Ellers et greit design. Mulig du kunne ha funnet noe mer spennende grafikk enn ettpar gradienter. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Greit design, men jeg likte ikke fargene eller den svarte fargen noe særlig. - Hva med litt finere farger. Jeg ville kanskje hatt marineblå eller en annen sterk farge. - Svart tekst er og blir kjedelig synes jeg. Menyen var ikke så pen. - Det staves Utviklet Prøv å skifte ut fargene med noen sterkere og muligens lysere, så skal det bli en blogg av den også Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 This bird ain't gonna fly! :-p Isj, lenge siden jeg har gitt kritikk selv men here it goes: koden validerer ikke, men det er bare par filleting i Opera 8 så er det lite tomt rom mellom meny/topp-greiene og innholdet siden ser helt J* ut i IE6 om det er blogg, og du har tenkte å ha flere kategorier enn Basketball og Skateboard, så ville jeg heller puttet de i sidebar eller div#siden som du har kalt den innramming er sikkert greit, selv om jeg personlig er blitt litt lei av det, men det ble kanskje litt for hvitt rundt ramma (body) div#siden burde hatt annen bakgrunnsfarge, eventuelt div(ene) til venstre for den kunne vært lysere ellers vanskelig å bedømme typografi, når det ikke er noe "ipsum"-liksom tekst personlig falt ikke fargene i smak eller ei gradient, men for all del, det er ikke stygt heller mulig #meny'en kunne vært mer til høyre eller tetter mot høyre ramme Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Nå har jeg da skiftet til nytt design som jeg syntes ble bedre enn den gamle. Men nå er jeg veldig usikker på hvordan type bakrund jeg skal ha og hvor menyen og artiklene skal ligge på siden. Noen som har noen gode råd? Edit: Her er linken til siden.. Endret 7. mai 2005 av webby1 Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Tror du har bommet litt på fargevalget igjen , sånn skjer det med alle. Jeg likte ikke fargene fordi det var litt lite kontrast. Jeg ville farget en del av siden for eksempel hvit eller grå, og kanskje porsjonert de sterke fargene litt mer forsiktig. Jeg likte ikke headeren av en eller annen grunn. Alt ble så grumsete og stygt, prøv å lag den litt mer ren og pen. Tror du bør igjen skifte farger, eller i det minste få litt mer kontrast. Det skal nok bli blogg det også Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Har du fått tillatelse av Bam Margera til å bruke den logoen? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 x-ray-cat skrev: Har du fått tillatelse av Bam Margera til å bruke den logoen? Om noen skulle ha rettighetene til heartagrammet, er det vel heller det finske bandet HIM. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) - Endret 15. oktober 2018 av Cerb89 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Oi, nytt design. Det var bedre enn det forrige Litt mer oversiktelig grafikk. Er spent på tekstfarge nå også. Endret 8. mai 2005 av Mikka Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 Sitat Er spent på tekstfarge nå også. Hmm, er litt usikker der.. Det blir nok svart eller noe.. Bare kom med tips, setter stor pris på det.. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 har fådt et problem med å få teksten innenfor rammen, men den går bare utover.. se her Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Prøv å skriv height: auto på #left, #right og muligens midten. Da utvider boksene seg automatisk. om navigasjonen: Svart tekst på den bakgrunnen går ikke. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 Sitat Prøv å skriv height: auto på #left, #right og muligens midten. Da utvider boksene seg automatisk. Det fungerte ikke.. Sitat om navigasjonen: Svart tekst på den bakgrunnen går ikke. ok, tips til farge da? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Tja, slik ser den ut i min Opera 8.0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå