Kladden2000 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Kan jeg bruke en harddisk men sata 2 - til et hovedkort med vanlig s-ata(1) kontroller?? Lenke til kommentar
frentix Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg tror nok desverre hovedkortet må støtte s-ata2 i så fall. Men det finnes vel eller kommer snart s-ata2 kontrollerkort du kan putte i. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 tipper den er bakoverkompatibel ... men er ikke 100% sikker Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Tror det skal gå bra, selv om man ikke får støtte for enkelte funksjoner som NCQ f.eks. Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Sata 2 har støtte for sata 1 men ikke motsatt Kjører en Sata 1 disk på sata 2 kontrollern på mitt MSI 939 hk, funker som en drøm det.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Dette burde da gå helt fint. S-ATA kan jo sammenlignes med USB og som kjent kan man bruke de om hverandre. Det eneste man i dette tilfellet går glipp av er enkelte funksjoner som NCQ og hotswap. Lenke til kommentar
jollybee Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Virker som dere gutta har litt peil. Kjøpte meg en ny HD, samsung spinpoint 80gb. Når jeg putter den inn i sata på mitt msi hovedkort, får jeg opp... not enough disk, 2 required for this. hvordan får jeg fikset dette? Windows kjenner den heller ikke og vil ikke la meg innstallere winxp Lenke til kommentar
H80 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Virker som om du har valgt et RAID-oppsett, siden du får en feilmelding om at du ikke har nok disker. RAID krever som kjent minst 2 disker. Foreslår at du starter en ny tråd om dette, da problemstillingen har fint lite med emnet å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå