capy Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har et batteri på en Dell 500m som begynner å trøble seg. det er ødelagt i følge indikatoren på batteriet og pcen. Hvor lang er garantien på batteri til bærbar? noen lover som har spesifikt med dette å gjøre (Norges lover)? Pcen er ca. 15mnd. gammel. Lenke til kommentar
arnebellinda Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det vanlige er 1/2 år garanti på batteri.. dette er en forbruksvare, så... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Edit: kanskje ikke... Endret 8. mai 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Garantien har lite til null å si hvis det var et forbrukerkjøp. I Norge har vi noe som heter reklamasjonstid på 2 år eller i 5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år. Dog under forutsettningen at det var et forbrukerkjøp. Dette gjelder ikke batterier på bærbare, de er regnet som forbruksvare. Bransjen mener å kunne unnta både batterier og strømforskyninger, mens det forbrukerrådet mener kun batterier som unntas. Dette har for øvrig vært diskutert på forumet i det vide og brede. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det stemmer. Batterier defineres som forbruksvare. Noen produsenterer gir 1 års garanti, andre et halvt. Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Bittert.. men det virker i alle fall enda. da jeg lette etter info om hvorfor ledsene på pcen blinket, kom jeg borti et advokatfirma som samler info om akkurat problemet mitt. jeg er altså ikke den eneste som har fått dette problemet. takker for svar, var redd for at denne tråden bare skulle dø ut:) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Dette gjelder ikke batterier på bærbare, de er regnet som forbruksvare. Bransjen mener å kunne unnta både batterier og strømforskyninger, mens det forbrukerrådet mener kun batterier som unntas. Hmm... dette var jeg faktisk ikke klar over. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Forbrukerrådet tror de kan styre alt som er, mens de i virkeligheten ikke har myndighet til å gjøre noe som helst. De er et rådgivende organ som ofte tolker loven på ganske syke måter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå