Gå til innhold

Hvilke harddisker lager minst bråk?


Anbefalte innlegg

Det har noe med bevegelsen til lese-/skrivehodene. Disse er drevet av lynraske motorer for å kunne flytte seg til riktig sted lynkjapt for å kunne lese av data. Hvis dataene de skal lese er plassert på forskjellige steder på disken, må de flytte seg mye. I tillegg er det flere måter å dempe lyden på; gjerne ved diverse patenter og sånn. Ikke spør meg hvordan. Grunnen til at seagate sata ikke er like stille som IDE, mener jeg å ha hørt er pga en patent de ikke fikk lov til å bruke. Derfor har det intet å si om de er nye eller gamle; de bråker masse fordi de ikke kan bruke teknologi som gjør dem stillere...

 

Vil si at Samsung-diskene er det man bør satse på i SATA-verdenen. I hvert fall hvis man skal høre på hva folk har ytret om dette emnet tidligere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg ikke så mye om knatrelyden, denne skader ikke ørene, + at det er kjekt å høre om pcn jobber eller har hengt seg, men høylytt diskspin-lyd er VELDIG plagsomt. Sitter med 4 WD disker i maskinen min, å den høres ut som et SCSI server skap omtrent. Er på utkikk etter disker som har veldig lav spinlyd. Knatringa er det ikke så farlig med etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...