Gå til innhold

Hvilke harddisker lager minst bråk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta en titt denne annonseringen under lagringsmedier, du vil finne en samling tester mm. ;)

 

Du bør også merke deg at støynivået varierer (til tider kraftig) fra de forskjellige modellene, og ikke bare mellom produsentene.

 

Er du ute etter stillegående disker har for øvrig Samsung Spinpoint P serien et godt rykte på seg, den er derimot ikke tilgjengelig over 160GB

 

Edit:

Sier meg enig med baronKanon og lar tråden stå under Støydemping :)

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Det har ikke noe med om det er SATA eller ikke. Greia var at Seagate ikke fikk bruke en patent i sata-versjonene deres (tror jeg), slik at de bråker mye mer under aktivitet. SATA er ikke annet enn overføringsmetode, og har ingenting med det mekaniske å gjøre :fun:

 

Edit: fjernet sint kommentar om at denne ikke burde vært flyttet til lagringsmedier :innocent:

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Bare ikke kjøp Maxtor, jeg har en Maxtor 200GB S-ATA. Bråker fælt

enig i det har en 200gb maxtor i et eksternt hd kabbis og den bråker no j_velig

Har også 2 stk western digital disker som jeg er fornøyd med.

 

hvist ikke kan det hende det hjelper å kjøpe en sånn jeg vet ikke men du kan jo prøve....

Endret av hjemme_kos
Lenke til kommentar

Samsung er kanskje stillest (3,5", >60 GB). Men de kan variere mye mellom ulike eksemplarer. SpinPoint P80 med Nidec-motor er kjent for å være stillere enn de med JVC.

 

Selv ville jeg valgt en P120, men de er vel ikke tilgjengelig i mindre størrelser enn 200 GB.

 

(edit)

Hvis du synes en Seagate IDE-disk bråker veldig, er det stor sannsynlighet for at du trenger støydemping, f.eks. strikkoppheng.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
de jeg har i SATA-versjon i RAID0, er forferdelig knatrete :(

Jeg har opplevd det samme, når man kopierer filer fra disken til en annen disk, så kommer det slike knatrelyder. veldig irriterende å høre på :p men kan ikke si at jeg har hørt de lydene i de siste ukene.. men veldig bra disker :)

<3 seagate <3

 

har totalt 5 disker i pcen, 4 av de er Seagate disker, og en Western digital disk.. den western disken(WD800) er støykilden i maskina mi, da den bråker.

 

Jeg ville ikke kjøpt meg Western , men det er min mening da.

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar
de jeg har i SATA-versjon i RAID0, er forferdelig knatrete :(

Jeg har opplevd det samme, når man kopierer filer fra disken til en annen disk, så kommer det slike knatrelyder. veldig irriterende å høre på :p men kan ikke si at jeg har hørt de lydene i de siste ukene.. men veldig bra disker :)

<3 seagate <3

 

har totalt 5 disker i pcen, 4 av de er Seagate disker, og en Western digital disk.. den western disken(WD800) er støykilden i maskina mi, da den bråker.

 

Jeg ville ikke kjøpt meg Western , men det er min mening da.

ja det er noe med de wd800 diskene en kamerat hadde en som bråkte sykt men de andre wd diskene jeg har hørt bråker ikke for eksepel wd400 og wd1600 bråker ikke....

 

 

det du trenger å huske på er

 

"IKKE KJØP MAXTOR" da skal du få merke bråk da

Lenke til kommentar

Jeg har flere disker begynner med den som støyer minst

 

Samsung P 120 200Gb

Samsung P 80 120Gb

Seagate S-ATA 120Gb

WD 1600JB 160Gb

WD 1200JB 120Gb

Maxtor 80Gb

 

Maxtor er i en klasse for seg høres ut som et ødelagt kjøleskap

Samsung P120 er meget stille

Lenke til kommentar

mener dere særriøst at Seagate (sata) lager lite lyd?!?

 

Jeg har en 200gb Seagate S-ata, og den lager noe helt forferdelige knatre-lyder....den er ikke 1år engang enda :(

 

I tillegg har jeg en 200gb Maxtor S-ata.....den er FAKTISK mer lydløs.... :dontgetit:

 

 

Tar meg den frihet og spørre om et eget spørsmål her jeg....

 

hva/hvordan og Hvorfor i all verden knitrer mange disker så mye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...