gxi Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvilke harddisker er det som lager minst bråk for tiden? (S-ATA) Har en Seagate 120GB IDE, denne bråker veldig. Lenke til kommentar
pæren Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Etter hva jeg har hørt er det Seagate og Samsung som bråker minst... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Bare ikke kjøp Maxtor, jeg har en Maxtor 200GB S-ATA. Bråker fælt Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 For meg kan det virke som om Seagatene er helt stille når dem er ny, men over tid begynner å lage skikkelig mye lyd. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Da er noe galt! De Seagate-diskene jeg har hatt i IDE-versjon har vært stille. MEN de jeg har i SATA-versjon i RAID0, er forferdelig knatrete Tror Samsung er ganske stille i SATA-versjonen Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Personlig så mener jeg S-ATA bråker mer enn IDE Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Ta en titt denne annonseringen under lagringsmedier, du vil finne en samling tester mm. Du bør også merke deg at støynivået varierer (til tider kraftig) fra de forskjellige modellene, og ikke bare mellom produsentene. Er du ute etter stillegående disker har for øvrig Samsung Spinpoint P serien et godt rykte på seg, den er derimot ikke tilgjengelig over 160GB Edit: Sier meg enig med baronKanon og lar tråden stå under Støydemping Endret 6. mai 2005 av am3k Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Det har ikke noe med om det er SATA eller ikke. Greia var at Seagate ikke fikk bruke en patent i sata-versjonene deres (tror jeg), slik at de bråker mye mer under aktivitet. SATA er ikke annet enn overføringsmetode, og har ingenting med det mekaniske å gjøre Edit: fjernet sint kommentar om at denne ikke burde vært flyttet til lagringsmedier Endret 6. mai 2005 av baronKanon Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 For meg kan det virke som om Seagatene er helt stille når dem er ny, men over tid begynner å lage skikkelig mye lyd. Agreed. Kjøpte en 160GB disk for noen måneder siden, så kjøpte jeg en 200GB disk. Den virker mye mer stillegående. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Samsung er desidert mest stillegående, 160GB modelen har feks mindre støy en tidligere Seagate disker. PS! Nye Seagate 7200.8 knatere en del når de jobber i forhold til deres forrige serie 7200.7, spinnlyden er derimot like lav som Samsung diskene.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Skal se på Samsung da. Jeg kan nevne at jeg har ikke bruk for mer enn 60-80GB, men satser på å kjøpe 120GB slik at jeg slipper å kjøpe ny disk før om et par år. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Vil anbefale Samsung. Den er meget stille når den spinner, og når den leser/skriver, lite vibreringer og koster ikke alt for mye. Ytelsen er ikke den beste, men det holder. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Skal du ha den mest stillegående disken av typen du snakker om er det nok Samsung som gjelder i dag! Såvidt jeg vet (!) Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Bare ikke kjøp Maxtor, jeg har en Maxtor 200GB S-ATA. Bråker fælt enig i det har en 200gb maxtor i et eksternt hd kabbis og den bråker no j_velig Har også 2 stk western digital disker som jeg er fornøyd med. hvist ikke kan det hende det hjelper å kjøpe en sånn jeg vet ikke men du kan jo prøve.... Endret 6. mai 2005 av hjemme_kos Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Min gamle WD 200 GB IDE bråkte ingenting, men det er jo 100, ikke 150 som S-ATA :/ Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 (endret) Samsung er kanskje stillest (3,5", >60 GB). Men de kan variere mye mellom ulike eksemplarer. SpinPoint P80 med Nidec-motor er kjent for å være stillere enn de med JVC. Selv ville jeg valgt en P120, men de er vel ikke tilgjengelig i mindre størrelser enn 200 GB. (edit) Hvis du synes en Seagate IDE-disk bråker veldig, er det stor sannsynlighet for at du trenger støydemping, f.eks. strikkoppheng. Endret 10. mai 2005 av EasyRaider Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) de jeg har i SATA-versjon i RAID0, er forferdelig knatrete Jeg har opplevd det samme, når man kopierer filer fra disken til en annen disk, så kommer det slike knatrelyder. veldig irriterende å høre på men kan ikke si at jeg har hørt de lydene i de siste ukene.. men veldig bra disker <3 seagate <3 har totalt 5 disker i pcen, 4 av de er Seagate disker, og en Western digital disk.. den western disken(WD800) er støykilden i maskina mi, da den bråker. Jeg ville ikke kjøpt meg Western , men det er min mening da. Endret 16. mai 2005 av Zer0z Lenke til kommentar
hjemme_kos Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 de jeg har i SATA-versjon i RAID0, er forferdelig knatrete Jeg har opplevd det samme, når man kopierer filer fra disken til en annen disk, så kommer det slike knatrelyder. veldig irriterende å høre på men kan ikke si at jeg har hørt de lydene i de siste ukene.. men veldig bra disker <3 seagate <3 har totalt 5 disker i pcen, 4 av de er Seagate disker, og en Western digital disk.. den western disken(WD800) er støykilden i maskina mi, da den bråker. Jeg ville ikke kjøpt meg Western , men det er min mening da. ja det er noe med de wd800 diskene en kamerat hadde en som bråkte sykt men de andre wd diskene jeg har hørt bråker ikke for eksepel wd400 og wd1600 bråker ikke.... det du trenger å huske på er "IKKE KJØP MAXTOR" da skal du få merke bråk da Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg har flere disker begynner med den som støyer minst Samsung P 120 200Gb Samsung P 80 120Gb Seagate S-ATA 120Gb WD 1600JB 160Gb WD 1200JB 120Gb Maxtor 80Gb Maxtor er i en klasse for seg høres ut som et ødelagt kjøleskap Samsung P120 er meget stille Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 mener dere særriøst at Seagate (sata) lager lite lyd?!? Jeg har en 200gb Seagate S-ata, og den lager noe helt forferdelige knatre-lyder....den er ikke 1år engang enda I tillegg har jeg en 200gb Maxtor S-ata.....den er FAKTISK mer lydløs.... Tar meg den frihet og spørre om et eget spørsmål her jeg.... hva/hvordan og Hvorfor i all verden knitrer mange disker så mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå