darkness| Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) -Dette med en kjønnsnøytral ekteskapslov er noe av det største sludder som noen har funnet på. At noen mennesker er forvirret i hodet sitt og liker folk av samme kjønn kan jo ikke vi politikere bruker masse tid på. Gå til psykolog!, svarte Westlund ifølge Dagsavisen. Hadde dette vært en KRF-politiker så hadde det ikke overrasket meg så veldig. Synd at vi tydeligvis ikke har kommet lenger enn dette. Hele historien: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276312 Endret 6. mai 2005 av darkness| Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Pinlig sak. Både for Høyre og for ham. Jeg håper virkelig at dette er blitt feil gjengitt eller noe.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Litt mer info http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/06/431015.html Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Med litt redigering blir jeg ganske enig med ham: "At noen mennesker liker folk av samme kjønn kan jo ikke vi politikere bruker masse tid på." Dette burde ikke være noen sak for politikerne i det hele tatt. Selvsagt burde ekteskaploven være kjønnsnøytral. Får bare sitere Per Kristian Foss: Dette er så dumt at det nesten er for dumt å kommentere. Jeg hadde ikke ventet at noen ville skrive noe slikt. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det jeg ikke helt får tak på i artiklene er om han gav uttrykk for sin personlige mening eller om han svarte som represenant for Høyre. Yter han kun sin perosnlige mening så er dette egentlig greit (uansett hvor tåpelig meningen er) og snakk om det er aktuelt å "straffe" ham innad i Høyre er da bare vås. Men om han uttalte seg på vegne av Høyre, så er det nok rett med en reaksjon for dette er jo ikke noe som reflekterer Høyre sitt syn i saken. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Tviler sterkt på at han uttalte seg på vegne av Høyre. Som du sa, Dotten, ville det være svært betenkelig og rart, ettersom H jo er blandt de mest liberale partiene med tanke på homofili (og er bl.a. for at homofile skal få adoptere). Tror ikke Per Kristian Foss og Erling Lae hadde trivdes i et anti-homoparti, for å si det sånn. Endret 6. mai 2005 av henrikmain Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Homofili er jo en hovedsaklig genfeil, så å gå til psykolog hjelper vel ganske lite, med mindre man vil etablere en livsløgn. (Merk ordet hovedsaklig, det gjelder ikke i alle tilfeller, og det ser selvsagt flere faktorer som spiller inn) Endret 6. mai 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Begynt å miste mer og mer respekt for høyre, er "redd" de mister min stemme. Selv om dette er kun en enkeltperson så har fremdeles høyre trådd feil i enkelte saker jeg står for. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Homofili er jo en hovedsaklig genfeil, så å gå til psykolog hjelper vel ganske lite, med mindre man vil etablere en livsløgn. (Merk ordet hovedsaklig, det gjelder ikke i alle tilfeller, og det ser selvsagt flere faktorer som spiller inn) Det er en gen-"feil", og det var nok ikke dette politikeren siktet til da han uttalte seg. Var vel heller dette med ekteskap. Selv om jeg syns uttalelsen er tåpelig, deler jeg politikerens syn til en viss grad. Jeg er ikke noen motstander av homofile ekteskap, men syns heller ikke det er en viktig politisk sak. En partnerskapslov som gir samme rettigheter som gifte syns jeg bør være godt nok. Å reflektere over om homofile bør få sprade til alters og få ring på fingeren er ikke noe jeg ha tenkt å bedrive før valgkampen. Homofiles rettigheter er det forresten overfokus på i media. Ap og Krf har forlengst mistet min troverdighet ved måten de har engasjert seg i denne saken. Sist valg var ikke stort bedre; da var det barnehageprisene som var det avgjørende for nasjonens fremtid. Skjønner godt dem som ikke gidder å engasjere seg politisk. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Skjønner ikke hvorfor du setter anførselstegn på "feil" i genfeil. Hvis man ikke er seksuellt tiltrukket av kvinners runde former (pupper, rumpe), så vil det naturligvis bli ganske vanskelig å føre slekta videre. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Skjønner ikke hvorfor du setter anførselstegn på "feil" i genfeil. For ikke å støte homofile. En homofil mann kan da ha barn med en kvinne selv om han ikke syns oppgaven er spesielt opphissende. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Han kan, men vil han i et helt naturlig samfunn uten påvirkning utenfra? I dagens samfunn påstår jo tilogmed homofile at "barn er en menneskerett" og sloss for å få adoptere, etc. etc, så i dagens samfunn er det klart at han vil, så det tar jeg ikke med i betraktningen denne gang. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Leste noe om at hvis mødre ble utsatt for stress og andre ting som kan tyde på overpopulasjon så økte sjangsen betraktelig for at avkommet ble homofil. På denne måten mente det at dette var naturens eget middel mot overbefolkning. (homofili har som kjent ikke sex med motsatte kjønn og dermed så reproduserer de ikke) Slikt som dette fungerte var at når moren ble stresset så førte dette til at hun skilte ut et hormon(husker ikke hva det var for), men uansett så kom dette hormonet også i kontakt med foster så påvirket det den delen av hjernen som styrer seksualitet til å bli mer kvinnlig. Leste dette på en seriøst side, beklagelig så har eg ikke den her. Skal se om eg finner den. Mer on topic: Jeg er uenig med ham ja, synes det var ganske uventet fra Høyre som virker til å være et mer tolerant parti. Endret 6. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det jeg ikke helt får tak på i artiklene er om han gav uttrykk for sin personlige mening eller om han svarte som represenant for Høyre. Det står da svart på hvitt, Dotten og dere andre: Øyan leder Landsforeningen for homofil og lesbisk frigjøring (LLH), og har de siste månedene drevet lobbykampanje for å få Høyres landsmøtedelegater til å støtte forslaget om kjønnsnøytral ekteskapslov som kommer opp i helgen. Øyan sendte blant annet en e-post til partiets landsmøtedelegater. Høyres gruppeleder i fylkestinget i Finnmark, Birger Westlund, svarte på Øyans e-post. Får han en henvendelse som Høyre-representant, så svarer han som en også. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Han kan, men vil han i et helt naturlig samfunn uten påvirkning utenfra?I dagens samfunn påstår jo tilogmed homofile at "barn er en menneskerett" og sloss for å få adoptere, etc. etc, så i dagens samfunn er det klart at han vil, så det tar jeg ikke med i betraktningen denne gang. Hehe, blir kanskje litt OT dette her. Men sant skal sies, så syntes jeg det i utgangspunktet er bedre at en homofil skaffer seg barn på måter mannen/kvinnen ikke helt ønsker enn alle de uttallige heterofile som gjør hverandre gravid med en liten glipp. For sant skal sies, har et inntrykk av at dette forekommer i de fleste tilfeller Og forresten, påstår homofile at "barn er en menneskerett"? Tom: Takk for oppklaringen. Får håpe at avisene har vært profesjonelle nok til å ta med alt som stod i mailen, og ikke bare et avsnitt. Slik at en setning som "gjør oppmerksom på at dette er min personlige mening og ikke partiet Høyre sitt", eller noe i den dur. Men da ville han nok utdypet dette Endret 6. mai 2005 av Dotten Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Først leser vi dette og litt etterpå dette. Hva sier dette om 'vår' kjære Birger Westlund? Jeg for min del synes dette vitner om virkelig gammeldagse holdninger... selv hos våre folkevalgte. Håper våre kjære politikere flest har kvittet seg med slike holdninger. Er der i mot bekymret når lokalpolitikere fremdeles har slike forferdelige holdninger. Er dessuten undret over at han på så kort tid klarer å unnskylde de forfelrdelige tingene han har sagt. Lenge leve dobbermoralen! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg synes hvertfall at det er tydelig at det er han som bør gå til psykolog. Trengte ikke starte ny tråd for dette, tho. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 I ren spekulasjonens ånd så virker det som om han gjør det han kan for å redde stumpen av sin politiske karriere.... Jaja, han kan jo bare dra over til KRF. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg slo sammen stian-hg sin tråd med den eksisterende tråden om emnet. Ingen grunn til å ha to. Geir Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Øyan sier at Høyre snarest bør kaste Westlund ut av partiet. Det er farlig å ikke være politisk korrekt. Greit nok Westlund dreit på draget, men jeg synes det presset om at man alltid skal være politisk korrekt er både antidemokratisk og en trussel mot ytrings- og menings-friheten. Westlund: Øyan: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå