Gå til innhold

2x256 + 1x512 eller 2x512

andnet

Anbefalte innlegg

Jeg har Corsair TwinX 2x256 og ønsker å utvide til 1024. Burde jeg da selge de jeg har og kjøpe 2x512, eller vil det fungere like bra å utvide med en til 512? (har kun 3 ram slotter på hk)

Hva er egentlig kluet med dual kit? er 2x matched 512 bedre en 1x1024?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt 2x512. Da får du plass til flere brikker.

Da har du plass til en 512 til senere.

Sier seg selv at 3x512 er bedre enn 2x256 + 1x512.

Ellers har jeg ikke stor peiling på ram.

Endret av Nodland
Lenke til kommentar

Skal du kunne dra nytte av "dual channel" bør du selge de du har og gå for 2x512MB ;)

Dual Channel

Based on the dual channel system board designs, memory modules are installed on two separate channels, each with it’s own access route to the memory controller. The dual memory channel design doubles the peak bandwidth of single memory channels. Best results occur when a matched-pair memory kit is used ensuring that the modules are identical.

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Hva slags HK med tre sloter støtter dual channel?

De eneste er nForce2 Ultra400-baserte kort (i den grad det kan kalles ekte dual-channel). Og i så tilfelle er det ikke ønskelig/nødvendig å selge de to 256-bnrikkene som trådstarter har fra før.

På et nForce2-kort med dual-støtte, vil 2x256 og 1x512 gi fullt balansert dual channel - det vil bli det samme som 2x512, bare at man slipper å kvitte seg med de brikkene han har fra før. 3x512 går forsåvidt også greit hvis command raten kan justeres til 2T - tre like store brikker vil gi dual channel på to av brikkene, og ingen divider påtvinges (bortsett fra om man overstiger 2GB totalt).

Hvis han har et socket 754-HK og en rev CG-CPU vil 3x512 gå greit. Hvis prosessoren er ClawHammer revisjon C0 (som ikke støtter 2T command rate), vil nok 3x512 bli i meste laget. Dual channel er jo ikke noe tema i tilfellet socket 754. Men 2x256 og 1x512 burde ikke gi problemer.

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...