Gå til innhold

Irritasjon over dårlige mages


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til dere som er så "l33t" her, prøv heller å fortelle dem på en orntlig måte hvordan det kan/burde gjøres, slik som f.eks mrEnzo gjorde her. Eneste posten jeg har faktisk fikk no ut av, resten er jo bare klaging og syting.

 

Folk som spiller alene, har ofte ikke så mye trening i aggro kontroll i store grupper, derfor kan de noen ganger trenge litt mer tid på å lære det.

 

Har opplevd folk som ikke har helt kontroll i begynnelsen, men etter en liten pause og litt prating, så har ting funket så mye bedre hver gang.

Enig.

 

Det er ofte jeg må forklare prester hva de ikke må gjøre. Mange priests som shielder f.eks. rogue eller warrior i kamp, men hvis jeg sier til dem at de må gjøre det før de angriper hører de på.

 

Og at de ikke må overheale i starten av en kamp, heller bruke renew o.l.

Lenke til kommentar

spelte litt på en alt i går og skulle ta deadmines.

groupa med en folk rundt level 20 og en av dem var en mage i level 22.

godt inne i deadmines, rundt den delen på den brygga er det en del pirater som står pakka sammen.

jeg sa til magen at han burde bruke polymorph på en av dem... problemet var at han ikke hadde polymorph. tydeligvis var dette en "useless" spell i øynene hans.

spurte han senere om å få noe vann, siden jeg hadde gått tom. endte opp med at jeg fikk vann tilsvarte det samme som "fresh water".

men dette var i deadmines da, kan ikke forvente at folk kjøper spells på denne levelen akkurat :roll:

Lenke til kommentar
(...)

spurte han senere om å få noe vann, siden jeg hadde gått tom. endte opp med at jeg fikk vann tilsvarte det samme som "fresh water".

men dette var i deadmines da, kan ikke forvente at folk kjøper spells på denne levelen akkurat  :roll:

Han laget vannet fra "rank 1" spellen, siden når man får en ny vann spell lager men kun 2 av gangen og det legges til 2 når du går opp lvl.. 2, 4, 6, 8, osv opp til 20...

så får man ny rank av spellen..

 

så for og ikke bruke all mana og selv måtte sitte og drikke i lange tider etter på,

mekka han 20 på en gang.. av noe dåligere kvalitet.

Lenke til kommentar

Er det virkelig folk som ikke kjøper spells på lvl 20? OK, man har sjelden flusst med penger, men da får man jo heller ikke morsomme knapper å trykke på! ;)

 

Generelt tips til noobs: Sjekk nettet for info om de rasene og klassene du har lyst til å spille. Og når du har bestemt deg, så kan du fordype deg litt mer i hva andre spillere av den klassen synes er lurt og ikke lurt. Det er mange uavhengige websider der ute, du må bare bruke f.eks Google aktivt.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar

Er selv lvl 60 mage og gjort de fleste instancer. Må bare si at jeg ikke var så veldig god i instancer før lvl 45-47, før jeg skjønte at scorch er utrulig bra spell og fireball drar for mye aggro :blush: .

 

Men nå er det skjeldent jeg dør i instancer, var i scholo igår som eneste mage. Gruppa sa at jeg skulle bruke aoe spells i det ene rommet der det er sinsykt mange zombie ikke elite folk. Takket være priest shield og pala Bop døde jeg ikke, og jeg tok alle sammen !

 

Mitt syn på mage rolle i party er sheep, vann og mat, aoe på ikke elite, scorch på elite og vis bossen har sinsykt lite liv igjen er det arcane power og pyroblast :p

(da har MT så mye aggro at det ikke er så farlig)

 

p.s andre mages som får minst 50 whispers om dagen om "can you plz make me some water/food" ?

Lenke til kommentar

var i RFK igår med en mage som tydeligvis akkurat hadde lært seg N/G systemet og sa hele tia, remember to roll og need and dont roll if you are greed and other are need.

 

Utover i instancen hadde han mista våpnet og den "swinetusk shank" eller noe (dagger fra den store grisen) droppa og han sa N fordi han trengte et våpen... Men jeg fikk han til å ikke rolle til fordel for en annen rogue.

 

Men ehele instancen bodypulla han og tok fireblast, frost nova, arcane missiles uten -aggro talenter, så han dro aggro hele tia.

Så var det på en annen vanlig elite at jeg skulle trene kasteskillen, da begynte ALLE å grine over at jeg ødela og at det var min feil hvis vi daua osv :p

Lenke til kommentar

Som 52 mage så har jeg innsett min begrensning i høylevels instancer. Holder meg til "lazy-nukes" med scorch og fireblast for å avslutte mobs som stikker av. Sheep når det er adds og hvis vi får multi adds som hopper på healer så "tanker" jeg gjerne minst 1 av de. Som tidligere poster nevnte er det bedre at magen dør enn at healeren dør.

Lenke til kommentar

Selv så tema jeg med en druid som kjørte på i melee, helt uten mana. Selv om han hadde kansje 60% liv igjen, og nesten tom for mana, så bare sprang han på neste mob. Når da liver står på 25%, begynner skrikingen, FFS, HEAL! Så må jeg sløse mana og energi på å holde liv i en idiot som nesten ikke gjør skadde i det hele tatt... Druid er seige, og jeg elsker klassen, men det å stå i melee i casterform er ikke det en druid gjør best!

Lenke til kommentar
Var akkuratt i Uldaman med en Mage som ikke hadde instant arcane exp. Herregud.... :roll:

Du kan da ikke bestemme hvordan folk skal bruke talent points..

Du må faktisk ha 15 poeng i Arcane-treet, noe en fire/frost-mage ikke "kan" ha, 15 poeng er ganske mye.

Lenke til kommentar
Var akkuratt i Uldaman med en Mage som ikke hadde instant arcane exp. Herregud.... :roll:

Du kan da ikke bestemme hvordan folk skal bruke talent points..

Du må faktisk ha 15 poeng i Arcane-treet, noe en fire/frost-mage ikke "kan" ha, 15 poeng er ganske mye.

Neida, jeg skal ikke bestemme noe. Men jeg vil uansett påstå at Imp. Arcane Exp. er veldig viktig for Mage's. Mister noe av funksjonen i grupper uten.

Endret av Dandar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...