sveinsel Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Det koster da ikke såå mye å oppgradere fra socet A til s939 og sette inn en E3 stepping.. Man skulle komme unna det for etpar k. Man er så heldig at DDR-RAMmen kan man fortsatt bruke. Og da er man i posisjon til å sette inn ny 2X CPU når den er mer gangbar.... Edit: "Venice" er her, og såmenn er "Sandy" ("San Diego") rett rundt hjørnet... "San Diego" Edit igjen: AMD gir ikke opp fokuset på enkelkjerneprosessorer til tross for at flerkjernede prosessorer er i rampelyset. Selskapet vil fortsatt tilby Athlon 64 FX for spillmaskiner. Å blåse opp saken til at FX "er et must" for å spille; er en sterk overdrivelse. Endret 6. mai 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Nå er det jo ikke alle som sitter med ett s939-HK da. Jo, alle som har vært litt smarte og tenkt fremtidsrettet sitter med et 939 hk. De med 754 må selvsagt bytte hk, noe de visste da de kjøpte 754 til å begynne med. Helt enig, dette var forbrukerne klar over når de kjøpte HK'et. Nytter ikke komme her å surve nå fordi Socket 754 ikke duger i lengden. Kommer det ikke en ny type prosessor basert på S-754 snart da? Syns å huske Turion 64 skulle bli basert på socket 754. Det vil jo forlenge levetiden til socket 754 betraktelig, og i tillegg vil man kunne få en veldig støysvak maskin. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Kommer det ikke en ny type prosessor basert på S-754 snart da? Syns å huske Turion 64 skulle bli basert på socket 754. Det vil jo forlenge levetiden til socket 754 betraktelig, og i tillegg vil man kunne få en veldig støysvak maskin. Stemmer det, og utifra de få testene jeg har sett så langt så fungerer Turion 64 ganske bra med eksisterende hovedkort (selv om ikke PowerNow! C3 Deeper Sleep state er støttet). Foreløpig må Turion 64-prosessorene spesialbestilles, men forhåpentligvis kan man snart få kjøpt disse på nettet også. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Min neste CPU skal ha 2 kjerner ihvertfall... Så lenge får jeg klarer meg med min 2 år gamle barton, 2500@3200... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Når dere nevnte det å måtte bytte hovedkort. AGP baserte skjermkort er på vei ut og PCI-E vil ta over. Kanskje ikke i år, men det vil skje. Sitter selv med ett nForce3 kort og må bytte når jeg skal kjøpe nytt skjermkort neste gang. Så sier sikkert noen "ja men R520 kommer på AGP også". Ja sikkert, men kjøper man det da også noen måneder senere finner du ut at du skal ha deg ny CPU... Kan ikke folk fatte at hvis man ønsker å følge med i utviklingen på datafronten og spille de nyeste spilla i høy oppløsning og max kvalitet, så krever det at du har en rask maskin? Jeg sa "hvis man ønsker...". Mange som gir beng sikkert. Folk som sitter med en AthlonXP 2500+ Barton fortsatt er de som 1. ikke bryr seg så veldig hvor rask PC de har. 2. ikke har råd til å oppgradere. Siden mange av folka på forumet bor hjemme hos mamma og pappa enda, så tror jeg nok punkt 2 er det som stemmer oftest... My 2 cents Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I løpet av få uker kommer selskapet til å introdusere en ny Athlon 64 FX-prosessor rettet mot spillmarkedet. Rykter sier at klokkefrekvensen vil bli 2,6 GHz eller høyere. Dette er åpenbart feil ettersom Athlon 64 FX-55 allerede kjører på 2.6GHz, så det er nok snakk om Athlon 64 FX-57 på 2.8GHz i første omgang. Det har også vært snakk om å øke cache-størrelsen, så det er også en mulighet for å øke ytelsen ytterligere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Folk som sitter med en AthlonXP 2500+ Barton fortsatt er de som 1. ikke bryr seg så veldig hvor rask PC de har. 2. ikke har råd til å oppgradere. Siden mange av folka på forumet bor hjemme hos mamma og pappa enda, så tror jeg nok punkt 2 er det som stemmer oftest... Personlig sitter jeg å venter på dualcore, fordi jeg klarer meg greit med min 2.4 ghz for øyeblikket. Og ihvertfall ikke har store nok behov til å kjøpe en ny maskin nå, og oppgradere den om ett år. Jeg vil ikke si at jeg ikke bryr meg om hvor rask pc jeg har, men det virker som en gunstig tid å vente (har jo ikke skjedd så mye hardwaremessig i årene før dualcore heller). AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Nå som flere kjerner blir vanligere, så håper jeg at produsentene vil gjøre hven enkelt kjerne bedre, og ikke bare multiplisere antallet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 FX på 3.0 Ghz og 2MB cache hadde ikke gjort noe det nei Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I løpet av få uker kommer selskapet til å introdusere en ny Athlon 64 FX-prosessor rettet mot spillmarkedet. Rykter sier at klokkefrekvensen vil bli 2,6 GHz eller høyere. Dette er åpenbart feil ettersom Athlon 64 FX-55 allerede kjører på 2.6GHz, så det er nok snakk om Athlon 64 FX-57 på 2.8GHz i første omgang. Det har også vært snakk om å øke cache-størrelsen, så det er også en mulighet for å øke ytelsen ytterligere. De kan jo kjøre samme klokke og større cache, har de ikke dratt det trikset en gang før? AtW Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg tror ikke singel core FX får mer cache fordi AMD vil spare den muligheten til dual core FX til neste år. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) I løpet av få uker kommer selskapet til å introdusere en ny Athlon 64 FX-prosessor rettet mot spillmarkedet. Rykter sier at klokkefrekvensen vil bli 2,6 GHz eller høyere. Dette er åpenbart feil ettersom Athlon 64 FX-55 allerede kjører på 2.6GHz, så det er nok snakk om Athlon 64 FX-57 på 2.8GHz i første omgang. Det har også vært snakk om å øke cache-størrelsen, så det er også en mulighet for å øke ytelsen ytterligere. De kan jo kjøre samme klokke og større cache, har de ikke dratt det trikset en gang før? AMD gjorde det på Athlon XP "Barton", der de økte L2 cachen fra 256KB til 512KB. Athlon 64-FX har alltid hatt 1MB L2 cache, så det kan også være snakk om å øke den til 2MB eller eventuelt 1MB L2 + 1MB L3 cache. Selv tror jeg heller det er snakk om en økning i klokkefrekvensen. Endret 7. mai 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I løpet av få uker kommer selskapet til å introdusere en ny Athlon 64 FX-prosessor rettet mot spillmarkedet. Rykter sier at klokkefrekvensen vil bli 2,6 GHz eller høyere. Dette er åpenbart feil ettersom Athlon 64 FX-55 allerede kjører på 2.6GHz, så det er nok snakk om Athlon 64 FX-57 på 2.8GHz i første omgang. Det har også vært snakk om å øke cache-størrelsen, så det er også en mulighet for å øke ytelsen ytterligere. De introduserer "Sandy FX" både som 55(2.6) og 57(2.8) Bare så dere vet det! Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I løpet av få uker kommer selskapet til å introdusere en ny Athlon 64 FX-prosessor rettet mot spillmarkedet. Rykter sier at klokkefrekvensen vil bli 2,6 GHz eller høyere. Dette er åpenbart feil ettersom Athlon 64 FX-55 allerede kjører på 2.6GHz, så det er nok snakk om Athlon 64 FX-57 på 2.8GHz i første omgang. Det har også vært snakk om å øke cache-størrelsen, så det er også en mulighet for å øke ytelsen ytterligere. Det vil jo komme en San Diego-utgave av FX-55 - i tillegg til den eksisterende ClawHammer - også på 2,6 GHz. Samme klokke og samme cache, men SSE3-support, 90nm og bedre minnekontroller på San Diego. http://www.c627627.com/AMD/Athlon64/ AMD har heller ikke offentliggjort prisene på sine dobbelkjerne-prosessorer for desktop, så det gjenstår å se hva som blir rimeligst totalt sett (AMD: ny proesssor, eller Intel: nytt hovedkort + ny prosessor). Her er de foreløpige prisene til X2-serien, oppgitt i slutten av april: Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvordan blir det med mhz'ene? blir det 2x2.4 ghz eller 2x1.2 ghz? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvordan blir det med mhz'ene? blir det 2x2.4 ghz eller 2x1.2 ghz? Jada, det blir 2x2,4 osv. To kjerner (execution cores), som hver har egen cache på 0,5 eller 1MB). Kjernene vil ha en felles dual channel-minnekontroller. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 FX på 3.0 Ghz og 2MB cache hadde ikke gjort noe det nei Om et år ja AMD: Sykt dyre prossesorer, total overkill ytelse Intel: Rimelige, svært god ytelse Det kan også snues andre veien. De som snakker om 939s og at for de vil det ikke være dyrer og oppgradere. Men de trenger jo ikke å oppgradere, så da er dere like langt. For de som har 939s og skal oppgradere til en dualcore amd prossesor så er neppe penger noe som det er lite av anyhow. Til programer som er singelthreaded så vil nok singelcore CPUer forsatt være konge på haugen en stund til. MEN hvem er det som bare gjør en ting på datamaskinen samtidig, jo gamere. Så til alle andre vil en dualcore være bedre. Å si at det er lurt å kjøpe dyre datadeler, for da holder de seg lengre må ha røyket noe sterke sterke sterke saker. Ja for alle har jo opplevd at det lønner seg, eller????? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå