indahla Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har akkurat fått meg en IBM T42 men denne mangler Windows-tast... Har hørt rykter om at man kan sette opp en taste-kombinasjon for å "simulere" trykk på denne tasten. Noen som vet hvordan? Takk! Andreas Lenke til kommentar
hodniss Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg elsker gamle tastatur til stasjonære pc'er, derfor bruker jeg Ctrl+Esc for å få opp startmenyen. Mvh hodniss Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Det finnes en egen meny for dette, under IBM mappene(verktøyene), jeg tror faktisk at den menyen/programmet heter 'tastebordtilpasser' eller noe i den dur (under IBM verktøy mappene). Har beklaglighvis ikke min T42 her, så får ikke sagt noe mer presist enn dette; men jeg _vet_ at det eksisterer en måte å fikse dette på. Kan sjekke imorgen når jeg har min T42 tilgjengelig Selv har jeg 0 bruk for denne tasten og har derfor ikke en annen tast programert for dette, men har lekt meg nok med denne maskinen for å huske at det var en måte å fikse dette på. Endret 6. mai 2005 av Remerser Lenke til kommentar
indahla Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Ctrl-Esc funker fint. Og tastaturtilpasseren til IBM gjør at jeg nå kan bruke AltGr som "Windows-tast". Funker for meg... Lenke til kommentar
hce Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Ctrl-Esc funker fint. Og tastaturtilpasseren til IBM gjør at jeg nå kan bruke AltGr som "Windows-tast". Funker for meg... Litt dumt å bruke opp AltGr, da den faktisk brukes til noe fornuftig i visse sammenhenger. For eksempel @, £, $, {, }, [, ] osv. Jeg synes AltGr er mer hendig enn Ctrl + Alt + <tast>. Ut ifra min skriveteknikk så tok jeg høyre Ctrl siden jeg aldri bruker denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå