Gå til innhold

Frå ME til XP

Anbefalte innlegg

Då er tida inne for å oppgradere frå ME til XP. Før eg kjøper XP har eg eit ?. Vil det by på noko problem å bruke oppgraderingsversjon av XP istadenfor fullversjon når ME er preinstallert på maskina (har dermed bare Recovery-CD)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal fungere fint å oppgradere, men er nok å anbefale å formatere disken først slik at man får en helt clean installasjon...

Er også en fordel hvis du må reinstallere senere, da slipper man å installere 2 ganger (Me + XP)

Det negative er vel prisen, ettersom oppgraderingsversjon nok er litt billigere, men dersom det ikke spiller noen rolle ville jeg gått for "fullversjon". (Går an å oppgradere med fullversjon også hvis ikke jeg husker feil)

Lenke til kommentar

Anbefaler å kjøpe fullversjon OEM, då må du kjøpe en hardwareting i tillegg (som f.eks mus). Ren installasjon kontra oppgradering har mange fordeler, du slipper den gamle dritten fra ME, du får en helt frisk installasjon slik at problemer som kanskje ligger igjen fra ME er borte.

Det eneste minuset er å installere alt på nytt, men hvis du ikke har noe problem med det så anbefaler jeg på det sterkeste å kjøpe fullversjon for nåværende og senere bruk.

Lenke til kommentar

Går helt fint med nyinnstalasjon fra en oppgraderingscd. Den vil spørre etter eit gyldig produkt før innstaleringen starter, og da må putte en tidligere versjon av windows i cdromen..

Så for at du skal få kjørt nyinnstalasjon fra oppgraderingscd er du avhengig av windows 95/98/me/2000 på cd, som du kan sette i pcen for å verifisere at du har lov å oppgradere..

Lenke til kommentar
hotsand Skrevet 06/05/2005 : 09:11

Går helt fint med nyinnstalasjon fra en oppgraderingscd. Den vil spørre etter eit gyldig produkt før innstaleringen starter, og da må putte en tidligere versjon av windows i cdromen..

Ja, dette overasket meg en smule for en stund siden, det sto jo alle mulige formaninger på esken, men når alt kom til alt kan jeg ikke se annet enn at dette er en ganske så vanlig win xp (home).

Har brukt den til og innstallere uten og trenge noe gammel hverken cd eller produktnøkkel. Innstallerer helt på vanlig måte fra scratch.

Mulig jeg har vært heldig bare, men for meg virker det som en liten bløff at man MÅ ha et gyldig eldre win os innstallert.

Lenke til kommentar
Ja, dette overasket meg en smule for en stund siden, det sto jo alle mulige formaninger på esken, men når alt kom til alt kan jeg ikke se annet enn at dette er en ganske så vanlig win xp (home).

Har brukt den til og innstallere uten og trenge noe gammel hverken cd eller produktnøkkel. Innstallerer helt på vanlig måte fra scratch.

Mulig jeg har vært heldig bare, men for meg virker det som en liten bløff at man MÅ ha et gyldig eldre win os innstallert.

Hehe ! ja... har opplevd det samme, jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...