Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er det egentlig med 14-tiser?

Anbefalte innlegg

Det staves IKKE med to s'er.

"Fjortis" er tolererbart, "fjortiss" er HELT FEIL.

At folk kommer med "hvem bryr seg?" er bare flaut. Er en grunn til at vi har rettskriving, og feil ser hele forumet til å se jall ut.

Ikke at det er så farlig at det står feil her, men folk vet jo ikke hvordan det skrives.

Kunne ikke brydd meg mindre.. Er virkelig ikke noe å syte over man gjør seg forstått og folk får skrive som de gjø. Selv skriver jeg alltid feil. Komma punktum og store bokstaver er helt random... Men dette jeg skriver nå er pr din definisjon flaut, og jeg bidrar til at forumet ser jall ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle som klager på fjortis, fjortiss, whatevah. Somsagt tidligere er det ikke noe ord uansett.

Syns det er litt for mye off topic snakking nå.

Somsagt er det en periode ja som alle er i, om du tror du lurte deg unna den så tror du nok kansje feil. Det finnest ekstreme tilfeller og mer normale tilfeller.

Og man kan heller ikke påstå man er ferdig med den, bortsett om du er langt oppi 20 åra osv.

Det er ingenting galt med fjortisser / fjortiser bare de oppfører seg merkelig.

Lenke til kommentar
Og hvist noen oppfører seg dumt så er de plutselig 14år?

Fjortiss er en tilstand, ikke en alder.

Men likevel svært vanlig blant 14-åringer.

Da er jeg et unntak vil jeg tro, jeg har fra første stund HATET dette fjortiss pisset. "D" "R" "GID" "ILU" "jeg, DG, MG osv osv"..

Jeg hater også msn 7, noe jeg anser som "14-izz msn".

... jeg tror nok det er fler som meg der ute, men det blir lettere og rake oss under en kam, siden man somregel spør "hvor gammel er du?" til de som faktisk er bitt av "fjortiz-bølgen" og er - ja du gjettet riktig, FJORTEN år :)

Lenke til kommentar

Og Bogan, hva har den spørsmålsstillinga med detta å gjøre? Sex er jo sex.. :cool:

Vet ikke.

Er bare så mange eldre som har det... Leste en artikkel om debutering blandt jenter og det var svært vanlig i 9ende klasse og gjærne med en partner på 4-5år eldre... Sykesyke mennesker det der, alle vet hvordan fjortisser er og burde vite bedre enn å utnytte det...

Vil heller si det har med personlighet/væremåte ellers å gjør, vil ikke akkurat skylde på "fjortiseriet".

Lenke til kommentar

14-tis(s)'er oppfører seg slik de gjør på grunn av de store forandringene.

man vokser 20-30cm på et eller to år og kan gjøre visse ting man ikke kunne før. Du blir bedre i _ALT_, noe som ofte fører med seg at du blir "best i alt også" (man opplever det slik.) du skal bestemme viktige ting selv. mangen føler seg så voksene at alkohol og tobakk er selfølgeligt (for 14-tis'ene)

Kort sagt; Man blir voksen.

Om jeg ser tilbake på et innlegg som jeg skrev for to år siden rødmer jeg faktisk. jeg skriver f.eksempel "casen" istedefor kabinettet eller kassen.

Er nå 15 og godt gjennom 14-tis perioden min

alle skrivefeilene skylles dårlige språkkunnskaper, og ikke 14-tis tillstand :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
..det første jeg faktisk tenker på når jeg hører ordet "fjortiss" er småjenter; jålete småhorer med push-up bh og klær og sminker til en kjøpsverdi som kunne mettet et mindre land med fast føde et helt kvartal.. Glemte jeg å si at klærne er hvite og rosa?

Helt sant, helt sant :yes: !

Fjortisser er noe av det verste jeg vet.

*snip*

For 17 dager siden var du sånn, du óg. Kanskje ikke helt tidspunktet å rakke ned på dem?

Lenke til kommentar

Fjortiss er en tilstand som alle går igjennom (i større eller i mindre grad) og man har ingen rett til å klage på det, for man er i den tilstanden, kommer i tilstanden eller har vært i den tilstanden.

EDIT: Sko er noe som man har på føttene for at man ikke skal fryse. Noen er finere enn andre og det er en smaksak. Det er ikke mer å si om sko enn det, og om man bruker brede sko så trenger man ikke å være fjortiss for det.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...