Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er det egentlig med 14-tiser?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker fallen sko, de er de eneste skoene jeg har hatt som lar meg tråkke elegant på mine effektbrett :)

Kan dessverre ikke skate, men gjør dette meg til fjortis?

De er flate under, det er poenget og meget behagelige og fin form som passer min fot.

Absolutt ikke. Har selv et par Fallen-sko, og kunne ikke tenkt meg andre. Jeg er heller ikke fjortiss, er bare en som liker og gå i behagelige sko. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skate sko er vel ikke fjortiss sko... men buffalo sko derimot(mener sånne som man blir 40cm høyere av å bruke :D )

typisk fjortiss oppførsel er blant annet å plage eldre folk(70++) og andre som ikke kan gjøre noe med det :hrm:

og så har vi lange msn nick da :(

Lenke til kommentar

Seriøst, detta var en super tråd! Innrømmer selv at jeg er fjortiss og det er noe de fleste er en gang iløpet av livet sitt, så jeg blir DØNN provosert av eldre "bedrevitende" som skal rakk ned på folk i fjortisstilstanden!

Det her med klær kan ikke diskuteres. Når man er i fjortisstilstanden går man som regel på ungdomsskolen og da følger de fleste moten. Nesten ALLE hos oss (på Konnerud) går med Puma-sko, eller andre snickers.. Det betyr jo ikke at Puma-sko er fjortissko f.eks.! Ser mange utenfor fjortisstilstanden som også bruker Puma-sko..

Synes folk utenfor fjortisstilstanden nærmest trakkaserer folk i fjortisstilstanden i visse tilfeller. Patetisk, har ikke ord for det...

Og Bogan, hva har den spørsmålsstillinga med detta å gjøre? Sex er jo sex.. :cool:

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Og Bogan, hva har den spørsmålsstillinga med detta å gjøre? Sex er jo sex.. :cool:

Vet ikke.

Er bare så mange eldre som har det... Leste en artikkel om debutering blandt jenter og det var svært vanlig i 9ende klasse og gjærne med en partner på 4-5år eldre... Sykesyke mennesker det der, alle vet hvordan fjortisser er og burde vite bedre enn å utnytte det...

Lenke til kommentar

Tro meg, det er ikke alltid tilfellet.. LANGT ifra, men en del bimbokjerringer (ja, jeg har fordommer jeg også!) som er sammen med MYE eldre folk føler seg ofte pressa til å gjøre det, men mener fortsatt at det IKKE har noe med det å være fjortiss...

Hmmm Hylo...

Hvor mange her hater meg fordi jeg er fjortiss?

Lenke til kommentar
Tro meg, det er ikke alltid tilfellet.. LANGT ifra, men en del bimbokjerringer (ja, jeg har fordommer jeg også!) som er sammen med MYE eldre folk føler seg ofte pressa til å gjøre det, men mener fortsatt at det IKKE har noe med det å være fjortiss...

Hmmm Hylo...

Hvor mange her hater meg fordi jeg er fjortiss?

tror ingen hater deg akkurat :dontgetit: men synes ikke du oppfører deg som en fjortiss her på forumet ;)

er kanskje litt fjortiss selv :hmm:

men uansett det Bogan sa er ikke tilfelle(ikke her i hvertfall) :yes:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

kanskje jeg? :p

hater fjortisser, vet ikke hvorfor, men føler noe rart når jeg ser dem går der så tøffe som de er.. ;)

Men uansett, jeg kjenner jo ikke deg.

Å fjortis er jo en tilstand, så når du spurte om noen hatet deg, vet jeg ikke om du siktet til at du var i den tilstanden eller kun alderen ;)

Lenke til kommentar

Gjør det en del, desverre.. Det legger jeg merke til selv! Det er bare det at når jeg blir engasjert (og det uttales ikke angasjert som alle sier!! :p) i en diskusjon blir jeg plutselig mer argumenterende og seriøs..

Har mange fjortiss-aktige innlegg dog!

Men hyggelig at du ikke hater meg da.. :p Selv om jeg er og blir fjortiss, er MIDT oppi det!

Edit: Tenkte på tilstanden, ikke aldern.. :)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Fjortisjenter går så jævlig tøsete kledd. For det første drikker de så mye brus at alt fettet samler seg på magen, og attpåtil går de med for stramme gensere som sklir oppover magen når de går. Skatesko er også en slager. :sick:

Hva kan jeg si?

WORD. :yes:

Lenke til kommentar

Synes folk har ALT for mange fordommer..

Og du satyr-wongraven? Du kjenner ikke alle fjortisser.. Og dessuten er det oppførselen du hater, ikke personen! Må også minne om at det å hate noen er et GANSKE sterkt uttrykk.. Blir faktisk litt sur her jeg sitter, fordi du tydeligvis da hater meg uten å ha en særlig god grunn!

Lenke til kommentar

Nå blir det litt surr i definisjonen av en fjortiss her! En fjortiss blir kalt fjortiss ut av oppførselen, men det er ofte bare et skall. Under det ligger det som du får se i små glimt og som etterhvert kommer ut når fjortiss-oppførselen forsvinner!

Og nei, jeg er ikke sint bare engasjert og piss provosert av visse innlegg og utsagn! ;)

Lenke til kommentar

Det første som popper opp inne i hodet mitt når jeg hører eller leser ordet "fjortiss" er en syv-åtte jenter (alder 13+) som ser helt like ut. Både i klesveien, og måten de oppfører seg på. Frykten for å være "rar" eller annerledes er til å ta å føle på.

Lenke til kommentar

Jeg sa jeg ikke likte tilstanden da, kanskje litt uklart det jeg mente, men det jeg mente var at jeg simpelten ikke liker dem, har opplevd masse dritt med dem, kanskje litt preget av det. men har jo seff vært det før, å jeg skal ikke unnskylde meg med at jeg ikke er det nå heller, kan nok bli litt revet med jeg å ;)

Så unnskylder meg så mye for missforståelsen, da jeg ikke hater deg eller ALLE fjortisser da jeg ikke kjenner dem alle, var kanskje litt rask til å bruke ordet hate og, gjør jo forsåvidt ikke det, men prøver å unngå dem mest mulig :p

Lenke til kommentar

Det staves IKKE med to s'er.

"Fjortis" er tolererbart, "fjortiss" er HELT FEIL.

At folk kommer med "hvem bryr seg?" er bare flaut. Er en grunn til at vi har rettskriving, og feil ser hele forumet til å se jall ut.

Ikke at det er så farlig at det står feil her, men folk vet jo ikke hvordan det skrives.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...