cheeplix Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det skrives fjortis. Ja, du har sterke meninger. Fant ikke ordet fjortis eller fjortiss i ordboka, så jeg tror heller det ikke er et norsk ord. Det er vel et "sleng" ord. Han blander sammen det å ha sterke meninger med det å klage på alt og alle. Tronen som forumklysa er visst ettertraktet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det skrives fjortis. Omg..hvem fan så bryr seg? Lenke til kommentar
ArveTelefsen Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Ja, men det skrives "fjortis" slik som "kjendis". B|Real : For få tydeligvis. Endret 6. mai 2005 av ArveTelefsen Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Mitt inntrykk er at "fjortis" treffer mange, eller de fleste, mellom 13 og 18 år, og forekommer gjerne langt oppi 20-årene Endret 6. mai 2005 av drall Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Gi fjortissene litt slækk nå da, de fleste vokser det av seg. ...men ikke alle. Nei, men de fleste gjør det med bare få unntak. Til arve:Hvordan kan du være så bombesikker på at et slangord staves sånn. Det er jo som sagt ikke en ordbok som "sier" at det staves på din måte. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ingen som har tatt med at mange gamle kjerringer på rundt 50 blir fjortisser? Hater når de kommer gående med trange bukser og topper med deformerte romper som ikke ligner grisen Uansett. Det er ekkelt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Ingen som har tatt med at mange gamle kjerringer på rundt 50 blir fjortisser? Hater når de kommer gående med trange bukser og topper med deformerte romper som ikke ligner grisen Uansett. Det er ekkelt. Pøh ! Bare vent, når du blir 60 år er de verdens deiligaste..... Endret 6. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Ingen som har tatt med at mange gamle kjerringer på rundt 50 blir fjortisser? Hater når de kommer gående med trange bukser og topper med deformerte romper som ikke ligner grisen Uansett. Det er ekkelt. Ja huff. Så ei slik i skottland, med trange jeans, snøhvitt hår og litt for små klær. Synes det er kvalmt og usmakelig. Hvem er det som tillater seg slik? Forever young, yeah yeah. Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Med "fjortis" mener jeg personer som rangerer og klassifiserer andre basert på navlebeskuelse av tilsynelatende overflatiske detaljer som klær, sko, hår, språkbruk, gange osv. og behandler andre der etter. En fjortis kan ofte etter å ha sett på en person i få sekunder, plassere henne/ham i en gruppe og tilegne personen en mengd egenskaper, samt plassere personen på rangstigen. Etter dette vet fjortisen hvordan han/hun skal forholde seg til vedkommende. Å rakke ned på andre øker gjerne egen rang. Hmm... hvis jeg nå hyppig detekterer, klassifiserer og rakker ned på fjortiser, kan jeg kanskje finne en fjortis til nermere enn jeg aner. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Med "fjortis" mener jeg personer som rangerer og klassifiserer andre basert på navlebeskuelse av tilsynelatende overflatiske detaljer som klær, sko, hår, språkbruk, gange osv. og behandler andre der etter. En fjortis kan ofte etter å ha sett på en person i få sekunder, plassere henne/ham i en gruppe og tilegne personen en mengd egenskaper, samt plassere personen på rangstigen. Etter dette vet fjortisen hvordan han/hun skal forholde seg til vedkommende. Å rakke ned på andre øker gjerne egen rang. Hmm... hvis jeg nå hyppig detekterer, klassifiserer og rakker ned på fjortiser, kan jeg kanskje finne en fjortis til nermere enn jeg aner. Og vanvittig barnslig og med en munn som går i ett sett, og gjerne et MSN-navn som går lenger enn det MSN kan vise på skjermen En jente jeg kjenner hadde et rimelig sykt MSN nick i går, noe som: "Så vi fra bergen snakker rart vi? Var på tv i går kjendis over natten!! paparazzi i stallen! Lol! " Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Skatesko er også en slager. sick.gif noe galt med skatesko? borstett fra at det er for skatere og bør kon brukes av skatere for å ikke skape forvirring. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg bruker skatesko. Ikke fordi det er mote. Ikke fordi det er kult, men fordi jeg synes det er praktisk og ganske greit. Gjør det meg til en fjortiss? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Hvist jeg skriver fint osv. så betyr det at jeg ikke er fjortiss?Er ihvertfall sånn jeg har oppfatta det. Og hvist noen oppfører seg dumt så er de plutselig 14år? Dette er bare for dumt. Du skriver egentlig litt som en fjortis selv (No offence!) Fjortis er en oppførsel og holdning, ikke en alder. Tror du har misforstått hele konseptet Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg bruker skatesko. Ikke fordi det er mote. Ikke fordi det er kult, men fordi jeg synes det er praktisk og ganske greit. Gjør det meg til en fjortiss? du har et poeng. sjøl bruker jeg skatesko av de to enkle grunnene: jeg skater, skatesko er i mine øyne mye mer praktiske, deilige å gå med, bedre kvalitet og bedre utseende enn alle andre sko jeg har prøvd. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Hvist jeg skriver fint osv. så betyr det at jeg ikke er fjortiss?Er ihvertfall sånn jeg har oppfatta det. Og hvist noen oppfører seg dumt så er de plutselig 14år? Dette er bare for dumt. Du skriver egentlig litt som en fjortis selv (No offence!) Fjortis er en oppførsel og holdning, ikke en alder. Tror du har misforstått hele konseptet Kan du vennligst fortelle meg hva jeg gjør galt, da? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) sjøl bruker jeg skatesko av de to enkle grunnene: jeg skater, skatesko er i mine øyne mye mer praktiske, deilige å gå med, bedre kvalitet og bedre utseende enn alle andre sko jeg har prøvd. HAHA! Forøvrig så burde folk kunne gå i skatesko uten å få bli dratt under merket 'skater' eller 'fjortiss', det er bare klær. Endret 7. mai 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 fordi en type sko heter skatesko betyr jo ikke det at det er KUN skatere som skal kunne gå med dem! jeg fatter ikke hvorfor noen gidder å henge seg opp i dette, er vel et fett hvilke typer sko man bruker... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg kjenner en som snart er 18år og skriver så mye z'er og x'er og andre mongolide ord at det er sykt og tenke på. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg bruker fallen sko, de er de eneste skoene jeg har hatt som lar meg tråkke elegant på mine effektbrett Kan dessverre ikke skate, men gjør dette meg til fjortis? De er flate under, det er poenget og meget behagelige og fin form som passer min fot. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 hehe, jeg tror folk har missforstått det første innlegget mitt (noe som ikke er så rart) jeg mener ikke at KUN skatere skal gå med skatesko, jeg hadde bare enkelt og greit missforstått innlegget til en eller annen (den personen jeg quota) beklager missforståelser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå