Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva er det egentlig med 14-tiser?

Anbefalte innlegg

Det skrives fjortis.

Ja, du har sterke meninger.

Fant ikke ordet fjortis eller fjortiss i ordboka, så jeg tror heller det ikke er et norsk ord. Det er vel et "sleng" ord.

Han blander sammen det å ha sterke meninger med det å klage på alt og alle. Tronen som forumklysa er visst ettertraktet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gi fjortissene litt slækk nå da, de fleste vokser det av seg.

...men ikke alle.

Nei, men de fleste gjør det med bare unntak.

Til arve:Hvordan kan du være så bombesikker på at et slangord staves sånn. Det er jo som sagt ikke en ordbok som "sier" at det staves på din måte. :)

Lenke til kommentar
Ingen som har tatt med at mange gamle kjerringer på rundt 50 blir fjortisser?

Hater når de kommer gående med trange bukser og topper med deformerte romper som ikke ligner grisen :p

Uansett. Det er ekkelt.

Pøh ! Bare vent, når du blir 60 år er de verdens deiligaste.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Ingen som har tatt med at mange gamle kjerringer på rundt 50 blir fjortisser?

Hater når de kommer gående med trange bukser og topper med deformerte romper som ikke ligner grisen :p

Uansett. Det er ekkelt.

Ja huff. Så ei slik i skottland, med trange jeans, snøhvitt hår og litt for små klær. Synes det er kvalmt og usmakelig. Hvem er det som tillater seg slik? Forever young, yeah yeah.

Lenke til kommentar

Med "fjortis" mener jeg personer som rangerer og klassifiserer andre basert på navlebeskuelse av tilsynelatende overflatiske detaljer som klær, sko, hår, språkbruk, gange osv. og behandler andre der etter. En fjortis kan ofte etter å ha sett på en person i få sekunder, plassere henne/ham i en gruppe og tilegne personen en mengd egenskaper, samt plassere personen på rangstigen. Etter dette vet fjortisen hvordan han/hun skal forholde seg til vedkommende. Å rakke ned på andre øker gjerne egen rang.

Hmm... hvis jeg nå hyppig detekterer, klassifiserer og rakker ned på fjortiser, kan jeg kanskje finne en fjortis til nermere enn jeg aner. :p

Lenke til kommentar
Med "fjortis" mener jeg personer som rangerer og klassifiserer andre basert på navlebeskuelse av tilsynelatende overflatiske detaljer som klær, sko, hår, språkbruk, gange osv. og behandler andre der etter. En fjortis kan ofte etter å ha sett på en person i få sekunder, plassere henne/ham i en gruppe og tilegne personen en mengd egenskaper, samt plassere personen på rangstigen. Etter dette vet fjortisen hvordan han/hun skal forholde seg til vedkommende. Å rakke ned på andre øker gjerne egen rang.

Hmm... hvis jeg nå hyppig detekterer, klassifiserer og rakker ned på fjortiser, kan jeg kanskje finne en fjortis til nermere enn jeg aner. :p

Og vanvittig barnslig og med en munn som går i ett sett, og gjerne et MSN-navn som går lenger enn det MSN kan vise på skjermen :p

En jente jeg kjenner hadde et rimelig sykt MSN nick i går, noe som: "Så vi fra bergen snakker rart vi? :p Var på tv i går :p kjendis over natten!! :p paparazzi i stallen! Lol! :p"

Lenke til kommentar
Hvist jeg skriver fint osv. så betyr det at jeg ikke er fjortiss?

Er ihvertfall sånn jeg har oppfatta det.

Og hvist noen oppfører seg dumt så er de plutselig 14år?

Dette er bare for dumt. :mad:

Du skriver egentlig litt som en fjortis selv (No offence!)

Fjortis er en oppførsel og holdning, ikke en alder. Tror du har misforstått hele konseptet ;)

Lenke til kommentar
Jeg bruker skatesko. Ikke fordi det er mote. Ikke fordi det er kult, men fordi jeg synes det er praktisk og ganske greit. Gjør det meg til en fjortiss?

du har et poeng.

sjøl bruker jeg skatesko av de to enkle grunnene: jeg skater, skatesko er i mine øyne mye mer praktiske, deilige å gå med, bedre kvalitet og bedre utseende enn alle andre sko jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Hvist jeg skriver fint osv. så betyr det at jeg ikke er fjortiss?

Er ihvertfall sånn jeg har oppfatta det.

Og hvist noen oppfører seg dumt så er de plutselig 14år?

Dette er bare for dumt.  :mad:

Du skriver egentlig litt som en fjortis selv (No offence!)

Fjortis er en oppførsel og holdning, ikke en alder. Tror du har misforstått hele konseptet ;)

Kan du vennligst fortelle meg hva jeg gjør galt, da? :)

Lenke til kommentar
sjøl bruker jeg skatesko av de to enkle grunnene: jeg skater, skatesko er i mine øyne mye mer praktiske, deilige å gå med, bedre kvalitet og bedre utseende enn alle andre sko jeg har prøvd.

HAHA!

Forøvrig så burde folk kunne gå i skatesko uten å få bli dratt under merket 'skater' eller 'fjortiss', det er bare klær. :shrug:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg bruker fallen sko, de er de eneste skoene jeg har hatt som lar meg tråkke elegant på mine effektbrett :)

Kan dessverre ikke skate, men gjør dette meg til fjortis?

De er flate under, det er poenget og meget behagelige og fin form som passer min fot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...