Gå til innhold

Hva er forskjellen på Ixus 40 og 50?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hva er de vesentlige forskjellene?

Jeg vet at 50 har 5mpx mens 40 har 4. Men er det alt? Er det verdt 500kr mer for ixus 50?

Har lyst på nytt kamera og er ute etter et kamera til rundt 3000kr. Et billigere kamera gjør ingenting altså. Det hp 717 (707?), er det noe bra? Hva er forskjellen på hp og canon kameraene?

Mvh MacManus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettop selv kjøpt ixus 50.

Og så lang er jeg veldig fornøyd med det. Tror det kan være lurt å kjøpe det fremfor ixus 40 nettop fordi det har 5 megapixler. Da kan du jo også printe ut i A4 format i god kvalitet.

Siden du bor i bergen kan du kjøpe det hos japanfoto til 3333,- eller flexi-data til 3302,-

Lenke til kommentar

Og så lang er jeg veldig fornøyd med det. Tror det kan være lurt å kjøpe det fremfor ixus 40 nettop fordi det har 5 megapixler. Da kan du jo også printe ut i A4 format i god kvalitet.

Siden du bor i bergen kan du kjøpe det hos japanfoto til 3333,- eller flexi-data til 3302,-

Så du er meget fornøyd med dette altså. Jeg har tenkt på ixus 50 men har hørt at man får en del røde øyne av kameraet. Bildekvaliteten er bra men de rød øynene er litt synd. Men det går vel an å få vekk i adobe photoshop eller lignende.

Lenke til kommentar
Har ikke opplevd noe røde øyne enda. Det finnes uansett mange gratis programmer til å fjerne de med.

Tror faktisk at det er mindre vanlig med røde øyne på ixus 50 enn 40, mener å ha hørt det et eller annet sted.

Hmm, jeg har hørt det motsatte skjønner du. Men sant, det finnes mange programmer som fikser sånt. Frister med dette kameraet, enten ixus 50 eller ixus 500. Hva er forskjellen på disse to modellene?

Lenke til kommentar

Ixus 500 har bedre optikk (muligens større bildebrikke også) og derfor bedre bildekvalitet. Men det er tregere enn Ixus 50, og batterikapasiteten er vel noe dårligere.

For et kamera der anti-røde øyne funksjonen faktisk virker for en gangs skyld, ta en titt på Nikon Coolpix 5900. Søk etter det her på forumet, så finner du masse om hvorfor dette er et, i mine øyne, bedre valg.

Lenke til kommentar

Ixus 500 er litt større tror jeg, det har bare 1,5" lcd skjerm og kom på markedet ca. et år tidligere enn ixus 50.

Så bruker det CompactFlash, mener det koster litt mer en SD-card.

Det er sikkert mye jeg ikke nevner, men jevnt over er nok ixus 50 bedre.

Ixus 500 er uansett bare 300,- billigere.

Lenke til kommentar
Så bruker det CompactFlash, mener det koster litt mer en SD-card.

CF kort har til nå vært litt billigere enn SD fordi det er vanligere. Det ligger vel i skrivende stund rundt femti-hundrelappen under SD kort, men nå er SD kort i ferd med å bli mer vanlig og har derfor gått drastisk ned i pris den siste tiden. Kan nok hende at prisen utjevner seg innen meget kort tid.

Det er sikkert mye jeg ikke nevner, men jevnt over er nok ixus 50 bedre.

Bildekvalitetsmessig er Ixus 500 faktisk langt bedre enn Ixus 50. På størrelse, hastighet, batterikapasitet og skjermstørrelse er Ixus 50 bedre. Personlig setter jeg bildekvalitet først, og ville valgt 500 fremfor 50.

Lenke til kommentar

Eller du kan gå på Elkjøp og betale det lille 3195 :)

Lenke til kommentar

Eller du kan gå på Elkjøp og betale det lille 3195 :)

Jeg ser faktisk i elkjøp avisen nå hvor Ixus 50 er til 3500kr. Så dette blir vel litt feil å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...