Gå til innhold

Xbox eller data?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-07-14 23:42, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-14 23:23, GeCcO skrev:

jeg spilte her om dagen xbox, og for det første hvor er egentlig anti-aliasing delen, det var jo hakkete streker overalt (spilte på en Philips 9616 verdens beste bildekvalitet av TVer) og det hakket jo for søren



 

Øhhh, nei! Verdens beste bildekvalitet du liksom.. Prøv Loewe, eller en skikkelig HDTV. Hvilket spill var det du prøvde? Kabuki Warriors???
:lol:
:lol:
:lol:

 

 

hva vet du om loewe? hva får det til og tro loewe er bedre enn philips?! jeg tipper du bare har lest om loewe og hdtv, og ikke har noe erfaring med hvilke tver som egentlig er best.

hvis du har erfaring vil jeg vite hvilken som er best, kjenner en som skal kjøpe god tv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


hva vet du om loewe? hva får det til og tro loewe er bedre enn philips?! jeg tipper du bare har lest om loewe og hdtv, og ikke har noe erfaring med hvilke tver som egentlig er best.

hvis du har erfaring vil jeg vite hvilken som er best, kjenner en som skal kjøpe god tv.


 

Jeg har en Loewe Aconda Select TV selv. Den er på 32". Det blir regnet for å være den beste TV'en på markedet i dag, med mindre du skal ha HDTV. Dette selges ikke i Eu. ennå. Du må være villig til å gi ca. 30000,- for Acondaen, det var i alle fall det jeg gav for den på Oslo HifiCenter. Plasma-TV er foreløpig ikke i nærheten av den skarpheten du får på en Loewe TV.

Lenke til kommentar

jaja, du kan si så mye du vil men EISA awards (prisutdeling til alle ting med lyd&bilde, består av 37 kjente magasin fra 19 land i europa)

har kåret Philips tv'r 7/9 ganger til beste TV

 

*Home Cinema: beste bildekvalitet

*TV2 hjelper deg: beste bildekvalitet

*EyeFi: beste bildekvalitet

*Lyd og Bilde: beste bilekvalitet

 

dette er bare noen av de jeg kom på nå

 

Eisa har som sagt kåret Philips til beste tv 7 av 9 ganger og det sier jo bare litt på kvaliteten

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 00:26, GeCcO skrev:

jaja, du kan si så mye du vil men EISA awards (prisutdeling til alle ting med lyd&bilde, består av 37 kjente magasin fra 19 land i europa)

har kåret Philips tv'r 7/9 ganger til beste TV


*Home Cinema: beste bildekvalitet

*TV2 hjelper deg: beste bildekvalitet

*EyeFi: beste bildekvalitet

*Lyd og Bilde: beste bilekvalitet


dette er bare noen av de jeg kom på nå


Eisa har som sagt kåret Philips til beste tv 7 av 9 ganger og det sier jo bare litt på kvaliteten



Sikkert,men har de tatt med TV'er til 30.000+ ?

Tror nok en Plasma TV eller en Lowe eller hva han kalte det ville sneket seg forbi.

Lenke til kommentar

Men du vet at det finnes forskjellig klasser ikke sant? Det finnes forbrukerklass, High-end og referanseklasse. EISA gir bl.a priser til produkter ut i fra et forbrukerståsted, og da er ofte pris en avgjørende faktor. Og å si at det er verdens beste TV er vel også litt drøyt, siden EISA er en Europeisk organisasjon. De tar med andre ord ikke hensyn til HDTV. Uansett, dette er off topic.

 

_________________

Stupid people should not reproduce.

 

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-15 00:51 ]

Lenke til kommentar

jc-q: en dyr tv trenger ikke være bedre enn en billig en dah, tenk om den billige tven er optimalisert i kodingen så den blir 75% bedre!.

jeg tror den dyreste xbox-spesiallagede tven koster under 15.000 kroner, tror du din er bedre enn den til xbox?

hva med og bare bruke en monitor istedetfor? en monitor bør vel gi mye bedre grafikk enn dyre tver.

hvor er det blitt av AA? er det noe som er på og ikke kan slåes av, eller må grafikken justeres ned for at den skal gå på? eller vil de ekstra 75% bli brukt til AA?

Lenke til kommentar

El_Polla:

1. Nei, en dyr TV trenger ikke å være bedre enn en billig. Kvaliteten på TV'en er avhengig av bilderøret, og dessverre er slik at de beste bilderørene ofte også er de dyreste. Personlig gikk jeg rundt å så på forskjellige TV'er i 2 måneder før jeg bestemte meg.

 

2. Hva mener du med optimalisert koding til TV'en?? Vet du egentlig hva du snakker om?

 

3. En monitor gir i de fleste tilfeller bedre oppløsning enn TV, men dette er ikke nødvendigvis tilfelle med HDTV som Xbox støtter. Xbox støtter en oppløning opp til 1920 x 1080, det er mer enn det de fleste monitorer klarer å vise i dag.

 

4. Xbox støtter FSAA, noe som PS2 også gjør. Men det er nesten ingen spillutviklere som utnytter denne funksjonen til PS2 fordi det er altfor ressurskrevende. I forhold til Xbox er det spillutviklerene som avgjør om det skal brukes i spillet. Brukeren har ingen mulighet til å justere bruken av AA.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 00:32, Holmgr3N skrev:

Quote:


Den 2002-07-15 00:26, GeCcO skrev:

jaja, du kan si så mye du vil men EISA awards (prisutdeling til alle ting med lyd&bilde, består av 37 kjente magasin fra 19 land i europa)

har kåret Philips tv'r 7/9 ganger til beste TV


*Home Cinema: beste bildekvalitet

*TV2 hjelper deg: beste bildekvalitet

*EyeFi: beste bildekvalitet

*Lyd og Bilde: beste bilekvalitet


dette er bare noen av de jeg kom på nå


Eisa har som sagt kåret Philips til beste tv 7 av 9 ganger og det sier jo bare litt på kvaliteten



Sikkert,men har de tatt med TV'er til 30.000+ ?

Tror nok en Plasma TV eller en Lowe eller hva han kalte det ville sneket seg forbi.

 

 

 

ja de kårer Årets plasma tv og, og ser på alle kjente merker, Philips tv'n koster vell omtrent 20000,- og kostet mer når den ble kåret til det, så de ser på kvalitet, pris, brukervennlighet osv.

 

så det har ikke noe med at din Loewe tv koster 30000,-, den er rett å slett ikke god nok til å bli årets tv :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 15:29, GeCcO skrev:

ja de kårer Årets plasma tv og, og ser på alle kjente merker, Philips tv'n koster vell omtrent 20000,- og kostet mer når den ble kåret til det, så de ser på kvalitet, pris, brukervennlighet osv.


så det har ikke noe med at din Loewe tv koster 30000,-, den er rett å slett ikke god nok til å bli årets tv
:lol:


 

ehh. Har du egentlig undersøkt skikkelig nå? Begge TV'ene bruker samme bilderør, så bildekvaliteten er den samme. Det er bare mer funksjonalitet på Loewe TV'en som VGA-modul, IR-port, etc. Tv'en er også lakert med syv lag lakk av Porche. Begge TV'ene er bra, og har mer å gjøre med hva man er villig til å betale for. Dette har vært utgangspunktet for EISA. Når man kjøper Loewe betaler man også mye bare for designet. Det kan sies at Acondaen vant design prisen for 2001/2002.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 18:56, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-15 15:29, GeCcO skrev:

ja de kårer Årets plasma tv og, og ser på alle kjente merker, Philips tv'n koster vell omtrent 20000,- og kostet mer når den ble kåret til det, så de ser på kvalitet, pris, brukervennlighet osv.


så det har ikke noe med at din Loewe tv koster 30000,-, den er rett å slett ikke god nok til å bli årets tv
:lol:


 

ehh. Har du egentlig undersøkt skikkelig nå? Begge TV'ene bruker samme bilderør, så bildekvaliteten er den samme. Det er bare mer funksjonalitet på Loewe TV'en som VGA-modul, IR-port, etc. Tv'en er også lakert med syv lag lakk av Porche. Begge TV'ene er bra, og har mer å gjøre med hva man er villig til å betale for. Dette har vært utgangspunktet for EISA. Når man kjøper Loewe betaler man også mye bare for designet. Det kan sies at Acondaen vant design prisen for 2001/2002.

 

Jeg aner egentlig ikke hva diskusjonen gikk ut på i utgangspunktet men for å oppklare dette med Loewe TV'er.

1. Bruker de beste bilderørene til Philips

2. Bruker sin egen software populært kalt "chassis".

3. Bilderørene står for ca 50% av bildekvaliteten chassiset for de resterende 50&.

4. EISA og TV2 hjelper deg er bs

5. Den billigste TV'en til Loewe med lik kvalitet som Aconda er Vitros til 23000,- Det trenger altså ikke være "så mye dyrere enn vanlige TV'er" Prøv å finn en TV til 23000,- som slår Vitros på bildekvalitet og Design og overall "coolness". (Retorisk spørsmål :> )

6. Sony, Philips, B&0 har en bildekvalitet som ikke helt når opp mot Loewe.

7. Loewe er Europas eldste TV- Produsent.

8. Loewe dominerer hjemmemarkedet totalt.

9. Loewe har aldri fått en dårlig test.

10. Det er ikke snakk om hvem som er best. Loewe lager de beste TV'ene. Dere som ikke har sammenlignet selv og mener Philips er best etc, ikke uttal dere uten grunnlag. Å henvise til EISA

11. Lowew har de beste utvidelsesmulighetene. Den beste brukevennligheten og økt seksuallyst.

12. Loewe har et jævlig bra bilde.

13. Lowew har et jævlig bra bilde :smile:

14. Bra plasma tv'er er skarpere enn de beste TV'ene til Loewe. Men alt annet er bedre på konvensjonelle TV'er.

15. Loewe har den beste innebygde NaturalMotion/Wannabee linjedobleren på markedet.

og tilslutt en liten avstikker:

16. Metroid Prime på GC med konstant 50fps på Loewe TV blir det største som har skjedd siden Jesus kom til jorden. Doom3/Ut2k3/Halo blir smågutter.. forhåpentlivis :smile: (Husk at 50fps ikke høres mye ut, men det vil være heeelt smooth pga TV'en er fastlåst til 50hz sync, Ikke som PC der man gjerne kjører et spill i 70fps men skjermfrekvensen er 100hz)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 20:36, The man! skrev:

nå har jeg ikke giddet å lese alle postene men jeg sier: kutt ut vannkjølingen, kjøp ti 4200 i stede for ti 4600 og så har du råd til både xbox og pc!


har begge deler men spiller xbox mer enn pc.



 

Jeg er enig, eller vent i 2/3 måneder til NV28/30 kommer på markedet. Jeg har ti 4600, og så langt har ikke det kortet overbevist meg så veldig mye. Ja, det er det kraftigste kortet på markedet, men det sliter faktisk med Morrowind med alt på maks. Jeg forventer fatisk at det beste kortet skal kunne kjøre samtlige spill på markedet glatt. Nå suger jo Morrowind motoren bigtime, så det er kanskje et dårlig eksempel. Jeg har heller ikke hatt tid til å herje så mye med kortet, fordi jeg spiller Xbox mye mer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 20:50, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-15 20:36, The man! skrev:

nå har jeg ikke giddet å lese alle postene men jeg sier: kutt ut vannkjølingen, kjøp ti 4200 i stede for ti 4600 og så har du råd til både xbox og pc!


har begge deler men spiller xbox mer enn pc.



 

Jeg er enig, eller vent i 2/3 måneder til NV28/30 kommer på markedet. Jeg har ti 4600, og så langt har ikke det kortet overbevist meg så veldig mye. Ja, det er det kraftigste kortet på markedet, men det sliter faktisk med Morrowind med alt på maks. Jeg forventer fatisk at det beste kortet skal kunne kjøre samtlige spill på markedet glatt. Nå suger jo Morrowind motoren bigtime, så det er kanskje et dårlig eksempel. Jeg har heller ikke hatt tid til å herje så mye med kortet, fordi jeg spiller Xbox mye mer.

 

 

grafikkforskjellen mellom gf2pro og gf4ti er minimal, men det er alltid de som sier "vent på fremtiden - da utnyttes kortet for fullt". det er ikke så lenge siden det samme ble sagt om gf2pro, men kortene blir jo foreldet lenge før "fremtiden" kommer og kortene blir utnyttet slik som gf2pro idag.

Lenke til kommentar

Min anbefalning: Kjøp deg XBOX, hvis du da har 10 000kr til overs så kjøp deg et skikkelig Sorround anlegg! Får du en rå spillopplevelse med XBOX...

 

Hvis man vet hva man snakker om så ser man at XBOX grafikken er veldig bra.. Og nevn et PC spill som ser så godt ut som Project Ego og BC utenom DoomIII som faktiskt kan kjøre på XBOX uten noe grafisk tap bortsett fra oppløsning. John Carmack var det som uttalte dette.

 

Men hvis du vil bruke PC-en på andre ting enn og spille, så gå for PC-en. Men bare spilling, gå for XBOX. Makes much more sense...

Lenke til kommentar

Jeg har både Xbox og data og grunnen er egentlig at man ikke får spillt spill som Counter Strike (ikke fjortiss), Fps i det hele tatt egentlig, Neverwinter Nights, Warcraft 3 og mye mer på xbox. Men så får man ikke spillt Amped, Rallisport Challenge, Halo, Project Gotham Racing, Oddworld: Munchs Oddysee og mye mer på PC.. Den beste løsningen er begge. Med xbox kan man spille da man legger seg for å sove også pluss at det er dvd spiller så du kan se på film da du skal legge deg også. Det er digg for da blir man fortere trøtt. Dette er selvfølgelig hvis du har boxen på rommet da og ikke i stua.

Lenke til kommentar

jeg må bare spørre om en liten ting, hva er det som gjør halo så bra? splitscreen 1v1 var litt kult, men singleplayer er gørr kjedelig, ett middelmådig fps spill som burde vært myer mindre kjent enn f.eks. red faction... bloodwake som jeg har testet demo til virker veldig bra, demoen var iallefall dritkul på 2player, eneste jeg savnet var litt mere manøvrering liksom - blir litt dumt når begge to svinger samme vei og begge to vil bak hverandre, uansett håper jeg fettern min kjøper det snart :smile:

Lenke til kommentar

Det som gjør Halo til et utrolig spill er følgende:

 

1)

Historien er faktisk så gjennomtenkt og dyp at man kan analysere den som en bra film, eller bok. Jeg spiller spillet nå for tredje gang og oppdager nye ting hele tiden.

 

2)

Spillet er underholdene rent ut i fra at det er mye som skjer hele tiden. Det er mye action og spenning.

 

3)

Spillet er ikke ensformig slik som mange andre FPS er. Du har ikke bare muligheten til å kjøre den berømte jeepen, men også mange forskjellige andre fremkomsmidler som f.eks. et spesialdesignet fly. Det er også stor variasjon i stedene du kommer til.

 

4)

Multiplayer delen og Coop er også svært bra gjennomført. Dette gir spillet såpass mye ekstra underholdningsverdi, at det etter min mening er fullkomment.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-15 20:19, man skrev:

Quote:


Den 2002-07-15 18:56, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-15 15:29, GeCcO skrev:

ja de kårer Årets plasma tv og, og ser på alle kjente merker, Philips tv'n koster vell omtrent 20000,- og kostet mer når den ble kåret til det, så de ser på kvalitet, pris, brukervennlighet osv.


så det har ikke noe med at din Loewe tv koster 30000,-, den er rett å slett ikke god nok til å bli årets tv
:lol:


 

ehh. Har du egentlig undersøkt skikkelig nå? Begge TV'ene bruker samme bilderør, så bildekvaliteten er den samme. Det er bare mer funksjonalitet på Loewe TV'en som VGA-modul, IR-port, etc. Tv'en er også lakert med syv lag lakk av Porche. Begge TV'ene er bra, og har mer å gjøre med hva man er villig til å betale for. Dette har vært utgangspunktet for EISA. Når man kjøper Loewe betaler man også mye bare for designet. Det kan sies at Acondaen vant design prisen for 2001/2002.

 

Jeg aner egentlig ikke hva diskusjonen gikk ut på i utgangspunktet men for å oppklare dette med Loewe TV'er.

1. Bruker de beste bilderørene til Philips

2. Bruker sin egen software populært kalt "chassis".

3. Bilderørene står for ca 50% av bildekvaliteten chassiset for de resterende 50&.

4. EISA og TV2 hjelper deg er bs

5. Den billigste TV'en til Loewe med lik kvalitet som Aconda er Vitros til 23000,- Det trenger altså ikke være "så mye dyrere enn vanlige TV'er" Prøv å finn en TV til 23000,- som slår Vitros på bildekvalitet og Design og overall "coolness". (Retorisk spørsmål :> )

6. Sony, Philips, B&0 har en bildekvalitet som ikke helt når opp mot Loewe.

7. Loewe er Europas eldste TV- Produsent.

8. Loewe dominerer hjemmemarkedet totalt.

9. Loewe har aldri fått en dårlig test.

10. Det er ikke snakk om hvem som er best. Loewe lager de beste TV'ene. Dere som ikke har sammenlignet selv og mener Philips er best etc, ikke uttal dere uten grunnlag. Å henvise til EISA

11. Lowew har de beste utvidelsesmulighetene. Den beste brukevennligheten og økt seksuallyst.

12. Loewe har et jævlig bra bilde.

13. Lowew har et jævlig bra bilde :smile:

14. Bra plasma tv'er er skarpere enn de beste TV'ene til Loewe. Men alt annet er bedre på konvensjonelle TV'er.

15. Loewe har den beste innebygde NaturalMotion/Wannabee linjedobleren på markedet.

og tilslutt en liten avstikker:

16. Metroid Prime på GC med konstant 50fps på Loewe TV blir det største som har skjedd siden Jesus kom til jorden. Doom3/Ut2k3/Halo blir smågutter.. forhåpentlivis :smile: (Husk at 50fps ikke høres mye ut, men det vil være heeelt smooth pga TV'en er fastlåst til 50hz sync, Ikke som PC der man gjerne kjører et spill i 70fps men skjermfrekvensen er 100hz)

 

 

har loewe bare 50Hz, alle tv'ne til Philips (de over 10000,-) har 100Hz

 

 

loewe kan være best, men Philips Pixel pluss eler.no vil nok være bedre på bilde med 2048x1248 eller.no oppløsning, hvis loewe bruker philips bilderør så er ikke philips dårlig da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...