Gå til innhold

Xbox eller data?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Quote:



De siste setningene er vanskelig å få noe matnyttig ut av. "Playstationaktig ytelsesforbedring"? Dette må du vennligst utdype eller forklare hva du mener.


 

Som du sikkert vet ble spillene på ps1 blitt endel bedre ettersom åra gikk, selv om maskina ikke ble det.

Dette fordi de som lagde programmene ble stadig bedre til å forstå maskina/lære fornuftige kodetriks. Det jeg mener er at jeg tror ikke den effekt vil være like stor på xbox siden de ligner mye på en pc, og det er derfor ikke like mye "ukjent land" å oppdage.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-14 13:29, ATWindsor skrev:


Som du sikkert vet ble spillene på ps1 blitt endel bedre ettersom åra gikk, selv om maskina ikke ble det.

Dette fordi de som lagde programmene ble stadig bedre til å forstå maskina/lære fornuftige kodetriks. Det jeg mener er at jeg tror ikke den effekt vil være like stor på xbox siden de ligner mye på en pc, og det er derfor ikke like mye "ukjent land" å oppdage.


AtW



 

 

Spill utviklerne har kun "scratched the surface" på mulighetene med pixel/vertex shading. Derfor tror jeg nok vi etterhvert vil se xbox spill med mye penere grafikk enn Halo.

Lenke til kommentar

Quote:



Spill utviklerne har kun "scratched the surface" på mulighetene med pixel/vertex shading. Derfor tror jeg nok vi etterhvert vil se xbox spill med mye penere grafikk enn Halo.



 

Ja det er nok sannsynlig, men pcen vil jo kunne benytte seg av det i like stor grad, så jeg føler ikke at det vil endre skillet mellom de to i noen stor grad.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 13:00, El_PoLLa skrev:

tja, ps3 er rundt hjørnet nå, minst 1000 ganger bedre enn ps2 visstnok. etter ps3 kommer xbox 2 som seff MÅ være bedre enn alle de andre konsollene no matter the cost. så kommer gf6 (i annet navn enn geforce) og masse andre grafikkort, sledgehammer er for lengst kommet i 3ghz utgave til under 2000kr så har gc2 kommet så kommer ps4 osv...

det er alltid noe bedre rundt hjørnet, så skal en ha beste grafikken så er det dumt og kjøpe konsoll siden de ikke kan oppgraderes og de blir utdatert så fort. xbox kommer til og vare like lenge som de andre konsollene gjorde.

dere er jo dumme som kjøper xbox når ps3 snart kommer, like dumme som ps3-kjøperne er siden det ikke er lenge til xbox2! og xbox2 kjøperne må jeg være tullerusk for gc2 slår jo alt...

det er alltid noe bedre ute, alltid noe mye bedre rett rundt hjørnet innen grafikken. så jeg driter veldig mye i grafikken men er veldig kresen på spill istedenfor som varer så lenge jeg vil de skal vare. grafikken skal være det siste en ser på når en sjekker baksiden på spillcovere - ellers blir en aldri fornøyd.


 

Det er sant det du sier der, men her snakker vi om dagens generasjon med konsoller, og ikke om de som kommer om 2-3 år.

 

Du har flere ganger sagt at Xbox suger, og at spillene er dårlige.

samtidig unngår du f.eks. å kommentere John Carmacks påstand om at Doom 3 kan kjøre på Xbox uten nedgradering av grafikken. På meg så virker det som om du prøver å snu alle de positive sidene ved Xbox om til noe negativt. Her er noen eksempler på sitater du har klart å lire av deg:

 

Quote:


Den 2002-03-01 12:43, El_PoLLa skrev:

microsoft sitt forsøk på en mellomting mellom data- konsoll kommer til og feile når virusene og det kommer pluss at spillene sikkert er elendige.


 

Quote:


Den 2002-04-05 22:39, El_PoLLa skrev:

xbox er ikke noe annet enn en liten pain in the ass... klikker, ustabil, hakker i spill, må resetes ofte, oppdatere drivere når den crappy bredbånds tjenesten kommer, lag, o.

spillene blir ikke bedre med ett gforce4 enn med ett gforce3...


 

Quote:


Den 2002-04-03 15:32, El_PoLLa skrev:

det er bugs, errors, grønne skjermer istedenfor blå skjermer og slikt.. ps er dønn stabilt slik jeg forventer av en konsoll


 

Quote:


fem grunner til ikke kjøpe xbox? trenger bare 1: ps2 er bedre.


 

Quote:


Den 2002-06-17 23:01, El_PoLLa skrev:

jeg har ikke sett noe som har imponert meg grafikkmessig på xbox, men den gode grafikken skulle visst ikke komme før til høsten eller noe.

xboxkontrollen er hermet sykt etter ps2 sin... de er nesten identisk. de har bare byttet om den venstre analoge med den venster piltast greien og lagt til to knapper over de 4 andre på høyre siden og tatt vekk 2 under kontrollen.

jeg synes ikke xbox er noe bedre enn ps2 og ville valgt ps2 om jeg hadde hatt valget mellom xbox og ps2.


 

Det lyser PS2 fanboy av disse innleggene. Hvis du holder på som dette for lenge, mister du all troverdighet.

Lenke til kommentar

Har både Xbox og PC, og xboxen har jeg ikke rørt på en måned nå. Syns det rett og slett er for kjedelig å sitte der med kontrollen og spille med noen få venner enn å dra på lan med mange. Mye mer fun det, også er det jo arti å få spill lettere enn å kjøpe hvert eneste som kommer til xbox...mye større nettverk med folk som har PC, xbox gjengen er ikke så stor, iallefall enda. Det gjelder alle konsollene.

I rest my case :wink:

Lenke til kommentar

herregud da! (begynner med nedlatende tone, uten grunn) at ps1 yter 300% mere pga. bedre koding betyr ikke at da vil alle andre konsoller som også er TOTALT forksjellig få minst 300% mere også! det er godt mulig at xbox spillene idag er progget så dårlig at det er 300% eller mere ÿtelse og hente når programmeren blir flinkere til å programmere, men ikke bruk ps1 som eksempel med mindre du har grunnlag for det - at xbox og ps1 er konsoll er ikke noe grunnlag.

ett spørsmål xbox fans, dere digger grafikken OG spillene, men når ps3 kommer eller en hvilken som helt ny og BEDRE (maskinvare/grafikk) konsoll kommer da blir xbox grafikken plutselig utdatert over natten og den nye konsollfansen (ps3/gc2?) kommer til og si xbox grafikken er dritdårlig og utdatert og at en må være bra pling i knolten for å kjøpe xbox nå osv... hva vil dere gjøre da?! - og når den nye konsollen kommer så er det også kommet dritmange dritheftige spill til xbox sikkert, og multiplayer på xbox-live er vel i full sving. kanskje dere da skjønner at spill har litt og si og at grafikken ikke trenger være det siste beste for at en konsoll skal være ett bra valg?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 15:40, El_PoLLa skrev:

herregud da! (begynner med nedlatende tone, uten grunn) at ps1 yter 300% mere pga. bedre koding betyr ikke at da vil alle andre konsoller som også er TOTALT forksjellig få minst 300% mere også! det er godt mulig at xbox spillene idag er progget så dårlig at det er 300% eller mere ÿtelse og hente når programmeren blir flinkere til å programmere, men ikke bruk ps1 som eksempel med mindre du har grunnlag for det - at xbox og ps1 er konsoll er ikke noe grunnlag.


 

Grunnlag?? Hadde du lest de tidligere innleggene mine hadde du fått med deg det.

 

Quote:


Today, it's enough to look at Amped and to say that they are using 10% of the potential.



 

Bungie sa også på GDC i 2001 at Halo utnyttet 25% av Xboxens potensiale.

 

Jeg var ikke nedlatende i mitt forrige innlegg. Jeg konstaterer bare en trend ut i fra det du selv har skrevet før ang. Xbox. Det er DINE ord og ikke mine!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 15:33, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-14 13:00, El_PoLLa skrev:

tja, ps3 er rundt hjørnet nå, minst 1000 ganger bedre enn ps2 visstnok. etter ps3 kommer xbox 2 som seff MÅ være bedre enn alle de andre konsollene no matter the cost. så kommer gf6 (i annet navn enn geforce) og masse andre grafikkort, sledgehammer er for lengst kommet i 3ghz utgave til under 2000kr så har gc2 kommet så kommer ps4 osv...

det er alltid noe bedre rundt hjørnet, så skal en ha beste grafikken så er det dumt og kjøpe konsoll siden de ikke kan oppgraderes og de blir utdatert så fort. xbox kommer til og vare like lenge som de andre konsollene gjorde.

dere er jo dumme som kjøper xbox når ps3 snart kommer, like dumme som ps3-kjøperne er siden det ikke er lenge til xbox2! og xbox2 kjøperne må jeg være tullerusk for gc2 slår jo alt...

det er alltid noe bedre ute, alltid noe mye bedre rett rundt hjørnet innen grafikken. så jeg driter veldig mye i grafikken men er veldig kresen på spill istedenfor som varer så lenge jeg vil de skal vare. grafikken skal være det siste en ser på når en sjekker baksiden på spillcovere - ellers blir en aldri fornøyd.


 

Det er sant det du sier der, men her snakker vi om dagens generasjon med konsoller, og ikke om de som kommer om 2-3 år.

 

Du har flere ganger sagt at Xbox suger, og at spillene er dårlige.

samtidig unngår du f.eks. å kommentere John Carmacks påstand om at Doom 3 kan kjøre på Xbox uten nedgradering av grafikken. På meg så virker det som om du prøver å snu alle de positive sidene ved Xbox om til noe negativt. Her er noen eksempler på sitater du har klart å lire av deg:

 

1

Quote:


Den 2002-03-01 12:43, El_PoLLa skrev:

microsoft sitt forsøk på en mellomting mellom data- konsoll kommer til og feile når virusene og det kommer pluss at spillene sikkert er elendige.


2

Quote:


Den 2002-04-05 22:39, El_PoLLa skrev:

xbox er ikke noe annet enn en liten pain in the ass... klikker, ustabil, hakker i spill, må resetes ofte, oppdatere drivere når den crappy bredbånds tjenesten kommer, lag, o.

spillene blir ikke bedre med ett gforce4 enn med ett gforce3...


3

Quote:


Den 2002-04-03 15:32, El_PoLLa skrev:

det er bugs, errors, grønne skjermer istedenfor blå skjermer og slikt.. ps er dønn stabilt slik jeg forventer av en konsoll


4

Quote:


fem grunner til ikke kjøpe xbox? trenger bare 1: ps2 er bedre.


5

Quote:


Den 2002-06-17 23:01, El_PoLLa skrev:

jeg har ikke sett noe som har imponert meg grafikkmessig på xbox, men den gode grafikken skulle visst ikke komme før til høsten eller noe.

xboxkontrollen er hermet sykt etter ps2 sin... de er nesten identisk. de har bare byttet om den venstre analoge med den venster piltast greien og lagt til to knapper over de 4 andre på høyre siden og tatt vekk 2 under kontrollen.

jeg synes ikke xbox er noe bedre enn ps2 og ville valgt ps2 om jeg hadde hatt valget mellom xbox og ps2.


 

Det lyser PS2 fanboy av disse innleggene. Hvis du holder på som dette for lenge, mister du all troverdighet.

 

 

 

1 - mener det ikke nå lenger

2 - før jeg testet den :smile: mener det ikke nå lenger

3 - hadde bare lest andres innlegg i tråden og quotet nesten de, xbox er stabil.

4 - min mening er like mye verd som din om du mener xbox er best.

5 - har ikke sett noe som har imponert meg grafikkmessig på ps2 heller liksom, hvis det var det du mente. grafikk blir bare god om du sammenligner den med dårligere grafikk ett annet sted, om 3-4 år er xbox grafikken mye mere utdatert enn ps2 grafikken er idag, og det er ikke lenge etter det til den er mere utdatert enn RA1/PS1 grafikken idag.

xbox kontrollen er hermet etter ps2, ps1/2 kontrollene er hermet etter SNES kontrollen - du ser da det? men det er vel egentlig bra for sony/nintendo? at fremtidige kontroller er bygd på deres design. den er god å holde i, men ikke så god som gamecube kontrollen som er den beste å holde i til nå. men at du må ha store hender er feil, det du holder i er ikke større enn ps2 kontrollen, det er liksom bare påbygd litt ekstra så den blir stor - min fetter på sånn 10 år bruker den helt fint.

 

lyser det ps2-fanboy av meg? ikke at jeg har prøvd å skjule det, jeg digger ps2 og synes grafikken der er OK og bra nok, jeg ville ikke kjøpt noen av spillene mine omigjen hvis den eneste forandringen var bedre grafikk. ps2 spillene ruler, og for meg vil de rule like mye om 10 år.

eneste spillene jeg har spilt til xbox er halo og project gotham racing, pgc søg, og halo var kjedelig.

mister jeg troverdighet? hvorfor det da?

Lenke til kommentar

nok en gang....smart å kaste inn en celeron prosessor? nytter ikke om det er 733 så lenge det finnes bottlenecks og problemer som gjør at du ikke utnytter alt av kraften i maskinen.

hmm...Gc med sin kobberprosessor henter mer pr mhz.

Spesialutviklet flipper-grafikk-kort med unike spesialeffekter og sine styrker og svakheter.

Xbox henter frem sine positive fakta og legger skjul over alle de negative. Alle maskinene har sine svakheter...men de er så nære hverandre på hardware at en burde bare slutte å krangle om det.

Hver maskin har sine store fordeler.

PS2 har rimelig god grafikk og veldig veldig mange spill. Xbox har sin hardware.. (mener enda at den ikke er satt sammen godt nok til å kunne utnytte sitt potensiale) og gamecube har sine eksklusive spill og en liten maskin satt sammen av deler som gjør at den er lett å lage spill for og utnytter alt av sin hardware. (Star wars rogue leader 2 ble laget på 9 måneder) Gamecube kan ikke spille dvd som de andre, har åpenbart mindre prosessorkraft enn xbox og mindre spill enn ps2. Alt har sine mangler..velg og vrak...

jeg personlig liker GameCuben...er bare å sjekke ut Metroid Prime så ser du hvorfor...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 16:05, AciD18 skrev:

nok en gang....smart å kaste inn en celeron prosessor? nytter ikke om det er 733 så lenge det finnes bottlenecks og problemer som gjør at du ikke utnytter alt av kraften i maskinen.

Xbox henter frem sine positive fakta og legger skjul over alle de negative. Xbox har sin hardware.. (mener enda at den ikke er satt sammen godt nok til å kunne utnytte sitt potensiale) og gamecube har sine eksklusive spill og en liten maskin satt sammen av deler som gjør at den er lett å lage spill for og utnytter alt av sin hardware.


 

Vet du hva dette er? Det er en serie med påstander som du ikke på noen måte dokumenterer! Du sier konstant at det sitter en Celeron i Xboxen. Jeg vil gjerne ha din kilde på dette, fordi DET ER FEIL. Det sitter en P3 Coppermine CPU i Xboxen. Du mener at "Xbox ikke er satt sammen godt nok til å kunne utnytte sitt potensiale". Jeg vil at du dokumenterer denne påstanden og gjør greie for de svakhetene som du finner ved Xbox rent teknisk, i forhold til GC og PS2. Jeg forventer holdbare fakta, ikke synsing her!

Lenke til kommentar

jc-g, jeg har hentet det fra flere profesjonelle websider på internet. Vedrørende celeron, tok jeg det utfra en som postet tidligere ettersom jeg ikke husket hva d var for en prosessor, men fremdeles...

p3 blir knust av en kobberprosessor mhz for mhz....leste du hele innlegget ville du forstå at det var helheten av hardwaren jeg ville frem til, ikke kun prosessoren. men uansett...hele diskusjonen er en uendelig "stå på den ene siden og klage over alt det andre" greiene...

som sagt...alt har sitt eget pluss...jeg sier bare det at minuset til xboxen er at hardwaren ikke er optimalisert og dermed ikke kan hente alt av kraften! hvor mye det er gjenstår ennå å se.

Lenke til kommentar

AciD18: Det er sant at kobberprosessoren i GC er mer effektiv per MHz enn en P3 prosessor. Gekko porsessoren fra IBM minner mye om den som sitter i Mac. Men P3 prosessoren i Xbox blir allikevel kraftigere rent ytelsesmessig. Men prosessoren står bare for en liten del av arbeidet når man spiller. Den styrer AI, og en del annen informasjonsbehandling. I bunn og grunn er det meningsløst å diskutere prosessorene i de respektive konsollene, fordi de har lite å si for den totale ytelsen.

 

Jeg forstår fremdeles ikke hvordan du kan påstå at hardwaren i Xboxen ikke er optimalisert. Jeg ser gjerne at du utdyper dette og konkretiserer hvor evt. svakheten i hardwaren ligger. Dette bør du da knytte opp til en sammenlikning av GC og PS2, som du (hvis jeg forstår deg rett) mener er bedre. Det som ikke er optimalisert ennå er spillene. Det vil fremdeles ta en god stund før spillutviklerene utnytter all kapasiteten til NV2A.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 13:29, ATWindsor skrev:

Som du sikkert vet ble spillene på ps1 blitt endel bedre ettersom åra gikk, selv om maskina ikke ble det.

Dette fordi de som lagde programmene ble stadig bedre til å forstå maskina/lære fornuftige kodetriks. Det jeg mener er at jeg tror ikke den effekt vil være like stor på xbox siden de ligner mye på en pc, og det er derfor ikke like mye "ukjent land" å oppdage.


AtW


 

Selvom vi har drevet med programering for PC i over 25 år, er det kun de siste årene spillutviklerne har kunnet utnytte de mulighetene som ligger i GPU. Og det er bare det siste halvannet året at spillutviklerene har tatt i bruk bl.a. programerbare Vertex Shadere, Pixel Shadere, BRDF basert lys og blinn bump mapping. Dette ved siden av den effektiviseringen som Cg kommer til å medføre, gir god grunn til å anta at det fremdeles vil ta lang tid før spillutviklerne utnytter det totale potensiale i Xbox. Teknologien er ennå svært ung.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 16:39, El_PoLLa skrev:

ok, hvilken side står det på? 4 sider er litt mye og bla gjennom.


 

Du kan lese det siste innlegget mitt. Der gir jeg en redgjørelse for hvorfor vi kan anta en stor forbedring i Xbox spillene. Cg er bl.a ett av stikkordene.

Lenke til kommentar

Quote:


Selvom vi har drevet med programering for PC i over 25 år, er det kun de siste årene spillutviklerne har kunnet utnytte de mulighetene som ligger i GPU. Og det er bare det siste halvannet året at spillutviklerene har tatt i bruk bl.a. programerbare Vertex Shadere, Pixel Shadere, BRDF basert lys og blinn bump mapping. Dette ved siden av den effektiviseringen som Cg kommer til å medføre, gir god grunn til å anta at det fremdeles vil ta lang tid før spillutviklerne utnytter det totale potensiale i Xbox. Teknologien er ennå svært ung.



 

Mulig vi har snakket forbi hverandre, men pix-shading, vert-shading osv. er generelle forbedringer som pcen kommer til å bruke også, så det vil jo ikke gjøre så mye for at boxen være bedre/holde følge med pcer som blir stadig kjappere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Mulig vi har snakket forbi hverandre, men pix-shading, vert-shading osv. er generelle forbedringer som pcen kommer til å bruke også, så det vil jo ikke gjøre så mye for at boxen være bedre/holde følge med pcer som blir stadig kjappere.


AtW


 

Det er jeg helt enig i, så sammenliknet med PC tror jeg det blir et close race de neste årene. PC kommer til å være den ledende drivkraften i utviklingen av ny teknologi. Sammenliknet med de andre konsollene, mener jeg helt bestemt at Xbox har et større potensiale.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-13 14:57, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-13 14:33, AciD18 skrev:

kan gjerne sette meg ned og spille UT2003 om en stund jeg....alt på max....så kan du gjerne finne et spill som har bedre grafikk og alt på Xbox...

Xbox....Pc`ens RIMItilbud :wink:

btw...Xbox optimalisert for gaming? da burde de ha valgt andre hardwarekomponenter enn det de gjorde.

Forsvinner masse av potensialet ut pga dårlig valg der.


 

For det første:

Xbox grafikken er like bra som på en meget bra PC. I enkelte spill også bedre, f. eks. Rallisport Challange.

 

For det andre:

Du viser jo at du har skjønt j*velig lite. Grafikkortet som sitter i Xboxen er en modifsert GeForce 3, dvs. en blanding mellom Geforce 3 og 4. Til PC i dag får du ikke bedre grafikkort. Du vil dermed ikke se noen synlig forskjell, bortsett fra oppløsningen. Men hvis man har HDTV og komponentkabler, blir bildet like bra. Ok, vi kan f.eks. sammenlikne med Unreal Championship
:lol:
:lol:
:lol:
:lol: Det er jo sammme spillmotoren, så der dreit du deg ut. Ta f.eks. Splinter Cell. Her er et sitat fra produsenten av spillet:

 

Quote:


Splinter Cell will also be out on PC at around the same time as Xbox. Will there be any differences between the two versions?


Ferlan: Well, if you're PC specification is high enough you won't see any difference, but if its fairly low then the graphical features obviously won't be as impressive - although all the essential gameplay will remain.


 

I dag vil man ikke kunne se noen forskjell i bildekvaliteten mellom Xbox og PC bortsett fra oppløsningen. De som sier noe annet har satt fast hue i r*sshølet sitt.

 

 

_________________

Stupid people should not reproduce.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-13 15:00 ]</font>

 

 

 

jeg spilte her om dagen xbox, og for det første hvor er egentlig anti-aliasing delen, det var jo hakkete streker overalt (spilte på en Philips 9616 verdens beste bildekvalitet av TVer) og det hakket jo for søren

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-14 23:23, GeCcO skrev:

jeg spilte her om dagen xbox, og for det første hvor er egentlig anti-aliasing delen, det var jo hakkete streker overalt (spilte på en Philips 9616 verdens beste bildekvalitet av TVer) og det hakket jo for søren



 

Øhhh, nei! Verdens beste bildekvalitet du liksom.. Prøv Loewe, eller en skikkelig HDTV. Hvilket spill var det du prøvde? Kabuki Warriors??? :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg litt er att dykk sammenligner ps2 prosessoren i mhz i forhold til xbox og pc, noko som blir helt feil, sidan det er ein annan sort prosessor, kalla risc prosessor. eg veit ikkje så mykje om dette, einaste eg veit er att det er stor forskjel på en hz på en risc prosessor og på pc og xbox prosessorane(kjeme ikkje på ka dei heiter, men trur det er sisc)

 

korrect me if im wrong....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...