El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 19:36, Jc-g skrev:Bungie sa på GDC i 2001 at Halo utnyttet 25% av Xboxens potensiale. halo utnytter over 100% av "potensialet" - på noen steder er det plassert for mange trær, steiner slik at det hakker. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 22:53, El_PoLLa skrev: Quote: Den 2002-07-12 19:36, Jc-g skrev: Bungie sa på GDC i 2001 at Halo utnyttet 25% av Xboxens potensiale. halo utnytter over 100% av "potensialet" - på noen steder er det plassert for mange trær, steiner slik at det hakker. Tenk deg om før du poster! Halo bruker 100% av Xboxens kraft, men ikke 100% av potensialet. Det utnytter man først ved optimalisering og finpussing av koden. Akkurat det samme var tilfelle med PS1. Mange av de første spillene så r*va ut og kjørte dårlig, men allikevel kom det spill 5 år senere som så 3 ganger så bra ut og som ikke hakket i det hele tatt. Hvordan forklarer du det? Ja, nettopp. De første spillene utnyttet hele maskinens kraft, men ikke hele potensialet! Trodde du kanskje hadde skjønt såpass, men nei Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 For mange trær og steiner???? Ehm.....la meg tenke meg om.... bullshit! Halo hakker ved et noen få anledninger som i sluttdelen der du drægger warhogen som pokker med fiender som løper rundt overalt og konstante eksplosjoner fra alle retninger.... Men trær og steiner??? Gimmme a break `a påsan! Du hater Halo ja...Det har du fått frem før... men sånn tullprat kan du bare svelge i deg! *host*PS2 fanboy*host* Lenke til kommentar
HardCubed Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hey, king_mephisto hvorfor spør du oss om råd? Ta heller dine egne besluttninger. Ingen her har den samme smaken som du, eller de samme behovene som du. Du burde kanskje styre unda denna P4 maskinen, og satset på en AMD maskin, som er billigere en Pentium CPUer. Og husk "Intel inside, idiot on the outside", og btw hvilken CPU hadde Xbox? :wink: Men PC er den ultimate gameing platformen, i tillegg til topp PC spill, som er som regel bedre en konsoll spill, så er det noe som konsoller ikke har nemlig Emulatorer. Så du kan spille alle de legendariske spillene fra NES, Snes, Atari, Amiga, Arkade, Genesis og mye mer. Og en konsoll kan berre bli brukt til spilling, med PC kan du også brenne musikk, filmer (divx), spill, etc. Du kan spare enorme utgifter på musikk CDer, du tener seg inn igjen PCen på no time. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 23:41, Jc-g skrev:Tenk deg om før du poster! Halo bruker 100% av Xboxens kraft, men ikke 100% av potensialet. Det utnytter man først ved optimalisering og finpussing av koden. Akkurat det samme var tilfelle med PS1. Mange av de første spillene så r*va ut og kjørte dårlig, men allikevel kom det spill 5 år senere som så 3 ganger så bra ut og som ikke hakket i det hele tatt. Hvordan forklarer du det? Ja, nettopp. De første spillene utnyttet hele maskinens kraft, men ikke hele potensialet! Trodde du kanskje hadde skjønt såpass, men nei skjønner fortsatt ikke. du mener at de kan trylle frem 75% mere "kraft"? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-12 20:14, Nymfo- Olga skrev:FJÆRKRE!!Jeg er utrolig lei av å høre i alle poster om Xbox, at du har lånt en, og at du synes Halo er dårlig...Bullshit!!Og...Xbox med DVD kit 2300,-Kompjutern 15000,-ikke sant og det er alt du kan gjøre med denmed pc:Hmm...Tough CHoice!<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nymfo- Olga på 2002-07-12 20:26 ]</font> *DivX *C++ *TV in/out *bedre grafikk *mer utfordrene spill *Word *Execel *Paint *3d progs. *Brenner cd-plater *chatte (ICQ, mIRC, MSN osv.) *e-mail *komponere musikk det er uendelig mer ting du kan gjøre med en pc, her er bare en en liten del av hva som er mulig og som man ikke kan gjøre på XBOX Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 00:18, Nymfo- Olga skrev:For mange trær og steiner????Ehm.....la meg tenke meg om....bullshit!Halo hakker ved et noen få anledninger som i sluttdelen der du drægger warhogen som pokker med fiender som løper rundt overalt og konstante eksplosjoner fra alle retninger....Men trær og steiner???Gimmme a break `a påsan!Du hater Halo ja...Det har du fått frem før...men sånn tullprat kan du bare svelge i deg!*host*PS2 fanboy*host* jeg er lei fps spill, skal jeg like ett fps spill må det være noe nytt i det eller noe. på ett mission som heter noe som begynner på silent, husker ikke hele navnet men det var en sånn øy - der hakker det i det området du finner en bil som er flippet over - hvis du ser over hele området. det er ikke noe galt med det i seg selv, men det viser jo at xbox ikke klarer så mye som det er der på en gang. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 ja, hvorfor i h******* hakker det så jævli, burde være en ting som er utelukket i en konsol, det er jo helt latterlig nei, nei holder på min pc jeg, hittil er jo xbox tungeid av pc'ns gode grafikk og ytelse Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: *DivX DivX og VCD/MPeg kan sees på XBox med en modchip installert. Quote: *C++ Det kan bli vanskelig uten tastatur ja. Quote: *TV in/out Hva skal man med dette når man allerede sitter på en fet tv istedenfor en miniatyr skjerm på 19"? Man kan koble Xbox'en til pc'en via TP-Kabel og streame filmer (all-slags) til xbox'en og så til tv'en med toppkvalitet (Dette er med modchip). Quote: *bedre grafikk Dette er totalt feil. Har enda ikke sett 1 eneste pc-spill som har så sinnsykt bra grafikk som enkelte av spillene. Ta en nøye kikk på Rallisport Challenge f.eks, og se nøye på texturene rundt om kring. Det ser seriøst helt ekte ut, det ser ut som det kjører i 1280x1024 på en 19" lixom (enda bedre grafikk). Poenget er også at man sitter på en stor tv, og har like bra/bedre grafikk enn en kjøttliten monitor! (f.eks 19" osv). Quote: *mer utfordrene spill Neppe. Quote: *Word*Execel*Paint*3d progs.*Brenner cd-plater*chatte (ICQ, mIRC, MSN osv.)*e-mail*komponere musikk Ja, men tror du har misforstått hvis du tror en konsoll kan gjøre dette. En pc til 5000,- klarer dette utmerket! Quote: det er uendelig mer ting du kan gjøre med en pc, her er bare en en liten del av hva som er mulig og som man ikke kan gjøre på XBOX Jepp, men det som er så kjekt er at det er sinnsykt gøy og spille på xboxen, spesielt når man er opptil 4 stykker. Det som også er positivt er at du nå får XBox til under 2000,- Skal man ha en tilsvarende pc som er like kraftig må man opp i 15.000,- Hva velger man til spill? Selv har jeg begge deler (Kraftig Northwood P4 med Geforce), men spillene er mye bedre på XBox. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 02:37, b-duvaland skrev:Jepp, men det som er så kjekt er at det er sinnsykt gøy og spille på xboxen, spesielt når man er opptil 4 stykker. Det som også er positivt er at du nå får XBox til under 2000,- Skal man ha en tilsvarende pc som er like kraftig må man opp i 15.000,- Hva velger man til spill? Selv har jeg begge deler (Kraftig Northwood P4 med Geforce), men spillene er mye bedre på XBox. 700mhz celeron, 10gb hd og gf3 koster ikke 15.000 kroner. men lik ytelse blir sikkert dyrere når spillutviklere bestemmer seg for å trylle frem 75% mere ytelse i xbox. hvilke spill liker du best til xbox? kanskje jeg skal overtale fettern min til og kjøpe noen spill, ikke nevn spill kun fordi de har god grafikk - alle xboxspill har like dårlig grafikk. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: 700mhz celeron, 10gb hd og gf3 koster ikke 15.000 kroner. men lik ytelse blir sikkert dyrere når spillutviklere bestemmer seg for å trylle frem 75% mere ytelse i xbox.hvilke spill liker du best til xbox? kanskje jeg skal overtale fettern min til og kjøpe noen spill, ikke nevn spill kun fordi de har god grafikk - alle xboxspill har like dårlig grafikk. For det første så nytter det ikke å sammenligne slik du gjør, en konsoll er optimert for kun en ting, og det er spilling, den kjører ingen andre prosesser som en vanlig pc gjør. Det jeg mente med min sammenligning var at for å få den samme krafta til XBox, må man punge ut med 15.000. Tror du virkelig på at en 700MHz P3-PC-prosessor kan kjøre xbox spillene ? Eller hva med ps2'en din, som har hva, 300mhz? Anbefaler Rallisport Challenge, det er sinnsykt kult. Kunne skrivd side opp og ned om det spillet, men jeg orker ikke det nå! Det siste du skriver er bare lavmål, "alle xbox spill har like dårlig grafikk". Gidder ikke å svare på det engang, begynner å bli lei din ps2fanboy anti holdning til XBox. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 03:14, b-duvaland skrev:Anbefaler Rallisport Challenge, det er sinnsykt kult. Kunne skrivd side opp og ned om det spillet, men jeg orker ikke det nå!Det siste du skriver er bare lavmål, "alle xbox spill har like dårlig grafikk". Gidder ikke å svare på det engang, begynner å bli lei din ps2fanboy anti holdning til XBox. husker jeg rett har ps2 200 mhz, eller nesten 300 mhz - husker ikke riktig. kanskje jeg kan overtale fettern min til og kjøpe rallysport, så får jeg testet det også . hva har ps2 med noe og gjøre når jeg sier grafikken til xbox suger?! grafikken til xbox suger bigtime, samme gjør pc grafikken og ps2 grafikken, snes grafikken osv. grafikken blir kun god hvis du sammenligner den med dårligere grafikk ett annet sted. ett par år fremover nå så er grafikken på videoklippene i ffx, grafikken på final fantasy filmen osv foreldet men fortsatt vil jeg mene grafikken suge like mye som den gjør idag, men det gjør meg ingenting, grafikk irriterer meg bare når den liksom skal være "god". tingene i spillverdenen er ikke annet enn klosser med tapet på! hvis det er tilnærmet fotokvalitet på tapeeten som alle detaljene og slikt er tegnet på så er grafikken liksom god... har en ett år gammel pc med gf2pro - forskjellen på grafikken på denne maskinen og den andre maskinen jeg låner nå (helt ny med gf4 og alt) er minimal... små detaljer forskjell som skyggene i NwN og litt bedre kvalitet på teksturene f.eks. litt off topic, men det er vi jo så vant til :smile: Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 ROFL, er du uenig i at pc har bedre grafikk xbox har en modifisert utgave av GF3 som uter max 100/125mill polygons/s, mens GF4 yter 136mill polygons/s og bare vent til nVidia kommer med sin NV35 brikke som har 600mill polygons/s Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 11:09, GeCcO skrev:og bare vent til nVidia kommer med sin NV35 brikke som har 600mill polygons/s Og hva koster den???? hmmmmmmmmmmm?????? la meg gjette....... ca. 5000,- når den blir lansert. Det er 2 og en halv Xbox det, bare for ett grafikkort! Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 jah, men da er jo det kortet 6 ganger bedre enn xbox, og da blir det jo en bra pris spillene på pc er mer utfordrene fordi pc'n har mye mer prosessorkraft, som kan regne ut Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 11:09, GeCcO skrev:ROFL, er du uenig i at pc har bedre grafikk ROFL, nei Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 kan gjerne sette meg ned og spille UT2003 om en stund jeg....alt på max....så kan du gjerne finne et spill som har bedre grafikk og alt på Xbox... Xbox....Pc`ens RIMItilbud :wink: btw...Xbox optimalisert for gaming? da burde de ha valgt andre hardwarekomponenter enn det de gjorde. Forsvinner masse av potensialet ut pga dårlig valg der. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 14:33, AciD18 skrev:kan gjerne sette meg ned og spille UT2003 om en stund jeg....alt på max....så kan du gjerne finne et spill som har bedre grafikk og alt på Xbox...Xbox....Pc`ens RIMItilbud :wink:btw...Xbox optimalisert for gaming? da burde de ha valgt andre hardwarekomponenter enn det de gjorde.Forsvinner masse av potensialet ut pga dårlig valg der. For det første: Xbox grafikken er like bra som på en meget bra PC. I enkelte spill også bedre, f. eks. Rallisport Challange. For det andre: Du viser jo at du har skjønt j*velig lite. Grafikkortet som sitter i Xboxen er en modifsert GeForce 3, dvs. en blanding mellom Geforce 3 og 4. Til PC i dag får du ikke bedre grafikkort. Du vil dermed ikke se noen synlig forskjell, bortsett fra oppløsningen. Men hvis man har HDTV og komponentkabler, blir bildet like bra. Ok, vi kan f.eks. sammenlikne med Unreal Championship :lol: :lol: Det er jo sammme spillmotoren, så der dreit du deg ut. Ta f.eks. Splinter Cell. Her er et sitat fra produsenten av spillet: Quote: Splinter Cell will also be out on PC at around the same time as Xbox. Will there be any differences between the two versions? Ferlan: Well, if you're PC specification is high enough you won't see any difference, but if its fairly low then the graphical features obviously won't be as impressive - although all the essential gameplay will remain. I dag vil man ikke kunne se noen forskjell i bildekvaliteten mellom Xbox og PC bortsett fra oppløsningen. De som sier noe annet har satt fast hue i r*sshølet sitt. _________________ Stupid people should not reproduce. [ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-13 15:00 ] Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 14:33, AciD18 skrev:kan gjerne sette meg ned og spille UT2003 om en stund jeg....alt på max....så kan du gjerne finne et spill som har bedre grafikk og alt på Xbox...Xbox....Pc`ens RIMItilbud :wink:btw...Xbox optimalisert for gaming? da burde de ha valgt andre hardwarekomponenter enn det de gjorde.Forsvinner masse av potensialet ut pga dårlig valg der. testet det litt jeg også, men grafikken der var ikke noe god. "alt på max"?!, kan grafikken justeres høyere? hvordan gjør jeg det? hvis jeg sitter på low på alt så kan det være defor jeg ikke har god grafikk på ut2003. spillet var kjedelig, det er bare unreal tournament med ute brett og slikt, jeg likte mye bedre vanlig unreal tournament - kommer nok til og kjøpe unreal tournament og ikke 2003 hvis jeg kjøper noen av de (og hvis spiller kommer ut slik det er nå). Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Quote: Den 2002-07-13 14:33, AciD18 skrev:Xbox....Pc`ens RIMItilbud :wink:btw...Xbox optimalisert for gaming? da burde de ha valgt andre hardwarekomponenter enn det de gjorde.Forsvinner masse av potensialet ut pga dårlig valg der. ja, jeg er enig der. maskinen virker som om den er laget for og høres veldig got ut, 700mhz mister veldig mye av verdien siden det er celeron lavbudsjetts prosessor, og en modifisert gf3/4 kan være veldig mye rart, 10gb hd - hvorfor tok de ikke skrittet fullt ut og la til diskettstasjon? :smile: maskinen er jo god, men den ville vært mye bedre med bedre deler. gc for eksempel er ikke bedre på papiret, men hele maskinen er optimalisert så alt passer sammen som ett velsmurt maskineri - grafikken der er nesten like god som xbox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå