Gå til innhold

Xbox eller data?


FpsStu

Anbefalte innlegg

Hva burde kjøpes? xbox+kontroll+HALO+20"/28"tv= 5000kr eller en P4 2ghz, 512ddr, GF44 4400kort med vannkjøling= 15000kr?

 

Kommet frem til dette:

Xbox:

+Bra spill

+Rask

+Billig

+Bra spillfølelse

+Grafikk

+DVD

 

-Konsoll

-trenger tv

-spill format

-lite eiere

 

PC

+Brukes til alt

+overklokkes

+mer valgmuligheter

+ALLE spill (HALO kommer)

+Oppgraderbart

 

-Feil kan oppstå

-Dyrt

-Plass

-Ikke så deilig spill følelse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du spille, så drit i PC'n.

XBox er så vanvittig kult, dagens XBox spill har også bedre grafikk enn det man kan få på en PC. Kjøper du XBox trenger du ikke "ny" før 2006 da XBox2 kommer, eller PS3 som kommer i 2005.

 

Kjøp heller en litt middelmådig PC som du kan surfe/skrive med osv, så har du Xbox'en til spill.

 

Men, kjøp en du får inn Warcraft3 på da, det er den eneste grunnen etter min mening å ha pc til spilling på i dag :wink:

 

Ellers anbefaler jeg på det varmeste Rallisport Challenge til XBox!

Lenke til kommentar

Xbox er klart den smarteste løsningen. Her får du absolutt mest for pengene. En PC må du oppgradere 2 ganger hvert 3. år. Det trenger du ikke å tenke på med Xbox. Samtidig slipper du spill som er så fulle av BUGS at det ikke går an å spille (GTA3 anyone??)

Lenke til kommentar

bra spillfølelse? da anbefaler jeg ikke halo!... med mindre du digger fps spill sårt mye går du lei det bra fort. det er linjert og mangler stats. jeg bare gikk rundt, skjøt noen aliens, gikk forbi der teammates slåss mot aliens (bare waste med ammo å redde teammater eller skyte aliens du kan gå forbi) og ventet sårt på spenning, men det var forgjeves... halo var skuffende, jeg gikk lei i library missionet sånn halvveis, der ble det bare FOR ensformig selv for meg som spiller spill som 1-TON, det er like ensformig som state of emergency til ps2. - halo er ganske enkelt kjedelig. jeg har lånt xbox i noen måneder og savner ps2'en min med tc2 og gcon2, gta3 og mgs2 mye, disse 3 spillene kommer jeg til og spille iallefall til jul.

jeg tror det skal komme mange gode titler til xbox etterhvert, men jeg anbefaler at du venter med å kjøpe xbox og ser hvordan det går med spillene eller kjøper pc eller ps2 nå.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 03:40, b-duvaland skrev:

el_polla, PS2 er ut (Greit og fortsette å ha det hvis du har kjøpt for 1 år siden), men ikke lur noen til å kjøpe NY ps2 idag, det er bare slemt gjort.


 

lure noen?! hvorfor sier du noe slikt? det eneste jeg sier er at ps2 er bra (det er det) - men kjøp den konsollen du liker spillene til.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 03:37, El_PoLLa skrev:

bra spillfølelse? da anbefaler jeg ikke halo!... med mindre du digger fps spill sårt mye går du lei det bra fort. det er linjert og mangler stats. jeg bare gikk rundt, skjøt noen aliens, gikk forbi der teammates slåss mot aliens (bare waste med ammo å redde teammater eller skyte aliens du kan gå forbi) og ventet sårt på spenning, men det var forgjeves... halo var skuffende, jeg gikk lei i library missionet sånn halvveis, der ble det bare FOR ensformig selv for meg som spiller spill som 1-TON, det er like ensformig som state of emergency til ps2. - halo er ganske enkelt kjedelig. jeg har lånt xbox i noen måneder og savner ps2'en min med tc2 og gcon2, gta3 og mgs2 mye, disse 3 spillene kommer jeg til og spille iallefall til jul.

jeg tror det skal komme mange gode titler til xbox etterhvert, men jeg anbefaler at du venter med å kjøpe xbox og ser hvordan det går med spillene eller kjøper pc eller ps2 nå.


 

El_Polla, vet du egentlig hvor PATETISK du egentlig høres ut som. Du sier at han ikke skal kjøpe seg en Xbox bare fordi DU ikke liker ETT av spillene. På meg høres det ut som om du ikke liker FPS-spill i det hele tatt. Half-Life fulgte forøvrig akkurat samme oppskrift som Halo, og forstår jeg deg rett så likte du vel ikke den heller :lol: :lol: :lol: Og når du ikke liker en spill-sjanger blir din kommentar totalt verdiløs. Jeg liker f.eks ikke dramakomedier, og finner derfor disse filmene svært lite interessante. MEN jeg har ingen problemer med at det også innenfor denne sjangeren finnes kvalitet, selvom jeg personlig ikke liker disse filmene. Du må skille mellom personlig smak og objektiv kvalitet! Det virker ikke som om du har fått med deg det. Og det gjelder ikke bare deg, det gjelder SVÆRT mange anmeldere rundt om i forskjellige tidsskrifter også.

 

hmm, aner jeg at du bedømmer konsollen ut i fra kun ett spill? Hva med Amped, Rallisport Challange, DoA3, Moto GP, JSRF, etc? De har du kanskje ikke prøvd? Tenk før du slenger inn et innlegg.

Lenke til kommentar

Trenger vel ikke lage milevis med poster bare pga det spørsmålet?

 

Ja, kjøp data. Det har jeg, og jeg liker det.

 

Den som ikke liker data, har enten pølsefingre, eller har aldri har gjort noe annet enn å logge på MSN. (Slå av dataen er jo der en selvfølge, men da kan du jo bare holde inne den derre... knappen?)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 11:31, jonasd skrev:

Trenger vel ikke lage milevis med poster bare pga det spørsmålet?


 

Hvis du i det hele tatt gadd å lese, så var det vel litt mer enn ett spørsmål der..

 

Quote:


Ja, kjøp data. Det har jeg, og jeg liker det.


Den som ikke liker data, har enten pølsefingre, eller har aldri har gjort noe annet enn å logge på MSN. (Slå av dataen er jo der en selvfølge, men da kan du jo bare holde inne den derre... knappen?)


 

Og så er det jo så j*velig deilig med alle de forbanna buggete spillene som hakker og kræsjer som et uvær, før du kanskje får lastet ned en patch som ikke hjelper en dr!tt. Jeg har blitt så forbanna lei av å kjøpe spill som hakker og sutrer mer enn alle på dette forumet til sammen. Den som liker den slags hodebry/utfordringer, bør kjøpe seg en PC. Den som vil ha noe som er enkelt, greit og garantert funker, bør skaffe seg en Xbox.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 11:23, Jc-g skrev:

Quote:


Den 2002-07-12 03:37, El_PoLLa skrev:

bra spillfølelse? da anbefaler jeg ikke halo!... med mindre du digger fps spill sårt mye går du lei det bra fort. det er linjert og mangler stats. jeg bare gikk rundt, skjøt noen aliens, gikk forbi der teammates slåss mot aliens (bare waste med ammo å redde teammater eller skyte aliens du kan gå forbi) og ventet sårt på spenning, men det var forgjeves... halo var skuffende, jeg gikk lei i library missionet sånn halvveis, der ble det bare FOR ensformig selv for meg som spiller spill som 1-TON, det er like ensformig som state of emergency til ps2. - halo er ganske enkelt kjedelig. jeg har lånt xbox i noen måneder og savner ps2'en min med tc2 og gcon2, gta3 og mgs2 mye, disse 3 spillene kommer jeg til og spille iallefall til jul.

jeg tror det skal komme mange gode titler til xbox etterhvert, men jeg anbefaler at du venter med å kjøpe xbox og ser hvordan det går med spillene eller kjøper pc eller ps2 nå.


 

El_Polla, vet du egentlig hvor PATETISK du egentlig høres ut som. Du sier at han ikke skal kjøpe seg en Xbox bare fordi DU ikke liker ETT av spillene. På meg høres det ut som om du ikke liker FPS-spill i det hele tatt. Half-Life fulgte forøvrig akkurat samme oppskrift som Halo, og forstår jeg deg rett så likte du vel ikke den heller
:lol:
:lol:
:lol:
Og når du ikke liker en spill-sjanger blir din kommentar totalt verdiløs. Jeg liker f.eks ikke dramakomedier, og finner derfor disse filmene svært lite interessante. MEN jeg har ingen problemer med at det også innenfor denne sjangeren finnes kvalitet, selvom jeg personlig ikke liker disse filmene. Du må skille mellom personlig smak og objektiv kvalitet! Det virker ikke som om du har fått med deg det. Og det gjelder ikke bare deg, det gjelder SVÆRT mange anmeldere rundt om i forskjellige tidsskrifter også.

 

hmm, aner jeg at du bedømmer konsollen ut i fra kun ett spill? Hva med Amped, Rallisport Challange, DoA3, Moto GP, JSRF, etc? De har du kanskje ikke prøvd? Tenk før du slenger inn et innlegg.

 

 

du gjetter noe om meg, så lager du en så lang post denne gangen?! eller bare misforsto du?

han sa han skulle kjøpe xbox og halo fordi han ville ha bra spillfølelse - og jeg anbefaler ikke halo hvis han vil ha bra spillfølelse.

på deg høres det ut som jeg ikke liker fps spill? hvorfor det? half life er ett av de beste spillene til pc, jeg har runnet det flere ganger, men halo bygger ikke på det samme som half life. hvem har fått det til og tro det?! halo bygger ikke mere på half life enn hva serious sam gjør. amped er for vanskelig, jeg liker ikke vanskelige spill.

siste halvpart av posten din kan du like gjerne bare redigere bort, du tipper at jeg ikke liker fps-spill og at jeg derfor ikke liker halo så skriver du mye rart i den siste halvparten. du kunne spare deg for mye bry ved å vite hva du skriver om istedet for å tippe noe så skrive utifra det.

Lenke til kommentar

Først av alt, om du ikke har vannkjøling allerede tror jeg det er sløs å kjøpe det til en p42.0 tempraturene på coren er lave selv om man overklokker og såvidt jeg har skjønt er det svært lite å hente på noe mer kjøling enn med vifta som følger med.

 

Til saken: Xbox er utvilsomt billigere, men ikke verd det i mine øyne, har kanskje en liten håndfull bra spill, pc har hundrevis av titler som er bra, og tusner av titler til sammen, i tilegg emulerer du lett PS, SNES og amiga, og alt annet av forrige genrasjons konsoller. Du kan se på divx, og multiplayermulighetene er mye større. Grafikken er i mine øyne bedre, se på max payne på xboxen og på pc med maks instillinger. (tar dette spillet siden begge platformer har det). Og pc-spillene blir stadig bedre grafikkmessig, xbox har ikke det samme forbedringspotensialet.

 

Og oppgraderinger, på pcen trenger du kankje å oppgradere for 5000 annehvert år eller 2000-3000 i året, og du kan beholde alt av utstyr, som skjerm joysticks osv til din nye maskin, bruke gamle som servere osv. Når den nye xboxen kommer så må du kjøpe den, nye kontroller, nytt minnekort ny fjernkontroll osv, mens den gamle er uselgelig skrap.

 

AtW

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 18:20, ATWindsor skrev:

Grafikken er i mine øyne bedre, se på max payne på xboxen og på pc med maks instillinger. (tar dette spillet siden begge platformer har det). Og pc-spillene blir stadig bedre grafikkmessig, xbox har ikke det samme forbedringspotensialet.


Og oppgraderinger, på pcen trenger du kankje å oppgradere for 5000 annehvert år eller 2000-3000 i året, og du kan beholde alt av utstyr, som skjerm joysticks osv til din nye maskin, bruke gamle som servere osv. Når den nye xboxen kommer så må du kjøpe den, nye kontroller, nytt minnekort ny fjernkontroll osv, mens den gamle er uselgelig skrap.


AtW


 

1. Max Payne var vel kanskje det dårligste eksempelet du kunne komme med, siden man der kun ser forskjell i oppløsning. Alt annet er like bra fordi Xbox bruker en Geforce 3/4 (NV2A). Du får jo ikke noe bedre skjermkort til PC'en i dag, så du vil ikke kunne se noen forskjell, bortsett fra oppløsningen.

 

2. Ja, PC spillene blir stadig bedre, men det blir ikke PC'en din, med mindre du oppgraderer. Og det bør du gjøre hvert 1,5 år. Det kan, som du sier koste ca. 3000,- i året. Dette er penger du kunne ha brukt på 8(!) Xbox spill. Spillene til Xbox blir også bedre, men grunnen til det er at de utnytter arkitekturen i konsollen mer effektivt. Bungie sa på GDC i 2001 at Halo utnyttet 25% av Xboxens potensiale. Det samme ser man på PS1. Der ble spillene grafikkmessig 300% bedre i løpet av 5 år. Du får dermed bedre grafikk i spillene uten at du trenger å oppgradere. Ergo, du sparer penger.

 

3. Du sier at Xboxen blir en haug med skrap etter at Xbox 2 har kommet ut, men du nevner jo ikke at det berget med hovedkort, prosessorer, ram, lydkort, vifter etc. som du sitter igjen med etter oppgradering av PC er en minst like stor haug med skrap.

 

Konklusjon:

Du sparer mest penger på å ha Xbox. Men PC er fett. Det er gøy å oppgradere etc. Det kommer an på interesse. Hvis han liker å fikse med PC, kjøp en PC. Hvis han vil spare penger og få mange eksklusive spill, gå for en Xbox.

Lenke til kommentar

Quote:




1. Max Payne var vel kanskje det dårligste eksempelet du kunne komme med, siden man der kun ser forskjell i oppløsning. Alt annet er like bra fordi Xbox bruker en Geforce 3/4 (NV2A). Du får jo ikke noe bedre skjermkort til PC'en i dag, så du vil ikke kunne se noen forskjell, bortsett fra oppløsningen.


2. Ja, PC spillene blir stadig bedre, men det blir ikke PC'en din, med mindre du oppgraderer. Og det bør du gjøre hvert 1,5 år. Det kan, som du sier koste ca. 3000,- i året. Dette er penger du kunne ha brukt på 8(!) Xbox spill. Spillene til Xbox blir også bedre, men grunnen til det er at de utnytter arkitekturen i konsollen mer effektivt. Bungie sa på GDC i 2001 at Halo utnyttet 25% av Xboxens potensiale. Det samme ser man på PS1. Der ble spillene grafikkmessig 300% bedre i løpet av 5 år. Du får dermed bedre grafikk i spillene uten at du trenger å oppgradere. Ergo, du sparer penger.


 

1. Ikke veit jeg åssen innstillingene er på xboxen, men jeg synes ihvertfall pc-versjonen med maks innstillinger har bedre grafikk en xbox-versjonen.

 

2. Playstation hadde et bra forbedringspotensiale, har xboxen det samme? tja, xboxen er hovedsaklig basert på pc-arkitektur, da er det ikke like mye å hente på å lære arkitekturen bedre, da det meste allerede er kjent.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...