mr messenger Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Heihei.. Kan noen hjelpe meg med å lage en delt blokk til Dragonfly Den skal blant annet vise siste nyheter og mest leste nyhet er veldig takknemlig om noen kunne hjelpe meg med dette ? Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Du spurte jo om det samme i webprogrammeringsforumet, og der ble du bedt om å forklare hva du mente med "blokk". Det tror jeg fortsatt du bør gjøre... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Han forklarte meg hva det var på msn, og det han mener er at han vil ha et PHP-script som viser "Mest lest nyheter" og diverse... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 (endret) Mulig trådstarter har fått høre dette før, men hva med å LÆRE PHP SELV eller iallefall prøve på det, så kan vi heller hjelpe til på veien. Jeg har aldri hatt inntrykk av at verken WDS- eller PHP-forumet er forum der man helst ber om ferdigløsninger uten å vise vilje til innsats selv. Ferdigløsninger finner du på hotscripts.com. Forumet er for å hjelpe folk som viser litt innsatsvilje selv. Endret 6. mai 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Lokaltog: Jeg kan PHP eller cpgnuke/Dragonfly men jeg har aldri laget en delt blokk før og det er jo derfor jeg spør. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Har i så fall et spørsmål tilbake (som du strengt tatt burde forklart mer om i første post), og det er hva i all verden en "delt blokk" er for noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Lokaltog skrev: Har i så fall et spørsmål tilbake (som du strengt tatt burde forklart mer om i første post), og det er hva i all verden en "delt blokk" er for noe. Kunne ikke blitt mer enig. En "delt blokk" kan være alt fra en bombet boligblokk til en skriveblokk som læreren rev i stykker. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 hehe.. Kan dere ikke PHP da? En blokk er f.eks en forumblokk evt. En delt blokk er noe som inneholder f.eks to ting som f.eks artikler og nedlastninger. skjønner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 mr messenger skrev: hehe.. Kan dere ikke PHP da? En blokk er f.eks en forumblokk evt. En delt blokk er noe som inneholder f.eks to ting som f.eks artikler og nedlastninger. skjønner? Men herregud da mann (unnskyld). En blokk har ikke noe med PHP å gjøre ut fra slik du forklarer. Dette har med design å gjøre, altså HTML + CSS. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg er fortsatt ikke sikker på hva du mener. Er det mulig å komme med eksempler også kanskje? "Forumblokk"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Lokaltog skrev: Jeg er fortsatt ikke sikker på hva du mener. Er det mulig å komme med eksempler også kanskje? "Forumblokk"? Tror kanskje han mener at noe blir delt i "blokker", og så står det noe i en blokk og noe annet i den andre. Noe slikt som menyen i HW.NOs forumskin du mener? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Siden han sier han "kan" dragonfly/cpgnuke (går det ann å "kunne" det?) så tror jeg at han mener en php-kode som blir som en addon. Annbefaler deg å se her: www.pitcher.no Pitcher er en Norsk supportside for cpgnuke/dragonfly. Det du snakker om er egentlig ikke vanlig php siden du må skreddersy kodene etter mønstrene cpgnuke/dragonfly er bygd opp på. Hvis noen hadde skrevet deg en kode, måtte de nesten ha brukt cpg/dragon for å kunne sette seg inn i strukturen. Vet det finnes mange fine "forumblokker", "Downloadsblokker", "artikkelblokker" og lignende på pitcher.no eller cpgnuke.com siden jeg selv har brukt cpgnuke (Var meget bra.) Edit: WOHOOO innlegg nr. 100!!! Endret 7. mai 2005 av ett Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 En forumblokk de siste postene som er blitt skrevet i forumet. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Lokaltog skrev: Mulig trådstarter har fått høre dette før, men hva med å LÆRE PHP SELV eller iallefall prøve på det, så kan vi heller hjelpe til på veien. Hehe, du Lokaltog: Er det semantisk riktig å øke skriftstørrelsen og lage fet tekst for å understreke noe? (for de som ikke vet det; Lokaltog er en av de som har oppdaget fordelen ved å programmere riktig, og alltid er på hugget om noen bruker utdaterte tags eller feil css...) --- mr messenger: Er du ute etter en boks der det står de siste innleggene fra et forum? I såfall, hvilket forum er det? Programmert selv? Eller IPB, phpBB eller lignende? Hvis det er designet du funderer på, besøk WDS-forumet. Hvis ikke må du gi litt informasjon om hva du skal oppnå, så skal hvertfall jeg hjelpe deg litt på vei, så godt jeg kan Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 en blokk i php er kode omkranset av { ... } Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Torbjørn skrev: en blokk i php er kode omkranset av { ... } Og hva er en delt blokk i php? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Han snakker om en addon-block til dragonfly. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 En plugin (eller modul?) altså? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Unskyld meg her, men syntes du rett og slett bare virker helt teit jeg mr_messenger Og om du trenger suport til en portal som du snakker om så er egentlig ikke dette rette stedet og spøre tror jeg.. Tar jeg ikke helt feil er denne delen av forumet ment for dem som programmerer selv i php.. og trenger hjelp til sine script etc. Som nevt over her kan du sikkert få mer hjelp på pitcher.no. Du er også utrolig dårlig på og forklare problemet ditt så da kan du ikke regne med og få den hjelpen du er ute etter Og utifra hva jeg har skjønt så har dette faktisk ingen ting med php og gjøre! Endret 9. mai 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 primaxx skrev: Torbjørn skrev: en blokk i php er kode omkranset av { ... } Og hva er en delt blokk i php? du markerer blokken, høyreklikker, og leter etter "Sharing..." i menyen som kommer opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå