volumone Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Dette er saken min: Tror jeg har fått ett såkalt MSN-virus. Var en veninne av meg som hadde sendt en link til meg å dumme meg trykte såklart på den. Ingenting skjedde og jeg bare lott det skure. Etter ca en dag begynte jeg å merke at PC-en ikke oppførte seg skikkelig. Jeg får blant annet ikke tilgang til oppgavebehandling. Jeg får bare beskjed om at jeg ikke har de riktige privileger selv om jeg er innlogget som admin. Jeg har i det siste mistet en del av min datainteresse og dette har gått utover sikkerheten på min PC. Etter forrige reinnstallering har det ikke blitt innstallert virusprogram eller brannmur. Jeg får ikke startet opp Norton for å få fjernet dette viruset. Mange vil nok da si at jeg bare kan reinnstallere alt en gang til, men det som også har skjedd etter at jeg reinnstallerte er at PS/2 porten min har gått til hel*****. Det fører til at jeg må bruke ett USB-tastatur. USB portene er merkelig nok ikke innkoblet under bootsekvensen så jeg får ikke gitt beskjed til maskinen om her er det en som vil boote fra CD og ikke HDD. Så: det jeg altså lurer på er om det er noen som har noen vettuge svar å komme med. Sitter her litt snurt fordi det er mye som ikke fungerer. Jeg bruker forøvrig WinXP, ingen SP. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå