dahlfr Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Der tapte Hardware.no seg MEGET kraftig..... En slik stygg stor reklame MIDT PÅ SIDEN.... FY :razz: De små på sidene er greie, men ikke en slik dere fikk nå. FRD Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 enig.... det er for ille Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Helt enig, men tror det bare skulle være en gang i uka... Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jaja, hvis whinerne kan betale hw.no fjerner de sikkert det. De har vel ikke mye til valg enn å ha det oppe. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Alle større selskaper/organisasjoner som har et eller annet med penger å gjøre, selv om det er en nullprofitsorganisasjon legger frem årlig regnskap (offentlig!). kan ikke huske å ha sett HW.no gjøre det enda? skulle likt å se hva de bruker pengene på? (ja, jeg vet det er utgifter, men de kommer først når man beslutter seg for å få inn penger :razz: ) Lenke til kommentar
pskard Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Den 2002-07-11 21:50, sjanten skrev:skulle likt å se hva de bruker pengene på? (ja, jeg vet det er utgifter, men de kommer først når man beslutter seg for å få inn penger :razz: ) Utgifter er ting som: Linje 100.000,- Lokaler 100.000,- Servere (investert siste 18 måneder): 150.000,- Lønn (pr år) 1,5 mill (det er en del av oss som kun jobber med HW) Innkjøp av div: 200.000,- (datamaskiner, kontorutstyr, rekvisita osv) MAO: Å drive HW koster mye penger selv om vi drives i hovedsak på fritid og av underbetalte (og overarbeidede : ) medarbeidere. Om alle skulle hatt markedslønn ville vi ligget på ca 4 mill i året i utgifter og måtte redusert kraftig på aktivitetene... Når det er sagt så skjønner vi veldig godt at brukere ikke liker reklame. Vi har planer for de som vil ha litt mer av HW og ikke vil ha reklame også :smile: [ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-07-11 22:02 ] Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 har full forståelse for budsjettet som er satt opp ovenfor... noe inntekter må dekke for utgiftene. har du sett de rette plassene etter regnskapet ?? uansett er dette en så liten organisasjon at det kan godt være at de slipper unna... Lenke til kommentar
Okie85 Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Gjør ingenting det der,, så lenge vi slipper pop up reklamer slik som på vg (av og til popupstopper streiker, eller har slått den av) og så den pokers irriterende reklamelyden.. Litt reklame må folk tåle, men hold dere unna pop-up Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 ja, jeg er helt enig i at reklamen er nødvendig! -det er det ingen tvil om, og utgiftene du presenterte så reelle nok ut :smile: -men det er alikevel ikke et offentlig regnskap. denslags pleier å bli presentert på fremsiden på slutten av hvert kvartal for bedrifter/nyhetstjenester (du nevnte at folk fikk lønn), og hos non-profitorganisasjoner minst en gang i året. jeg har ikke _letet_ etter det, men jeg tror ikke det er offentliggjort. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Mener HW.no bare skulle hatt pop-up reklame jeg Opera ville sikkert også sponsa litt da :wink: Lenke til kommentar
unwill Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg har blitt mere og mere vant til en schwær reklame midt på siden, jeg klaget på det for lenge siden... tror det var Dell som hadde det da. Men nå har de fleste store norske sidene jeg går til også en sånn en... noe som irriterer meg veldig er lydreklamen hos VG... Skal jeg liksom skru av lyd/multimedia og popup... og snart images bare for å få vekk all reklamene? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Quote: Reklamen på Hardware.no begynner å ta overhånd. Og det begynner syterne også. Hold kjeft så vi andre får et noen lunde seriøst forum om saklige ting. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Reklame på HW.no er helt greit! Bare prøv å hold dere under VG's nivå.. :smile: Når det er sagt, ble jeg overrasket over tallenes størrelse. Har alltid trodd dere bare drev på på hobbybasis jeg. Lenke til kommentar
TuMaz Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Til noen av dere: Suttrehuer! Reklame er eksistensgrunnlaget til en "gratis avis". Pop-Ups blir forresten snart ulovelig i Norge! :smile: Regner med at kostnadene gjald for alle sidene til HW gjengen. Finnes det noe samlenavn på alle disse sidene? HW&Co....? Tenker da på Hw, Overklokking, digitalkamera, Barbara, gamer osv.... Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 Jeg synest det er helt greit med reklame når jeg ser hvilke utgifter dere har.. Ikke begynn med pop-ups, det er det ingen som klikker på, men de reklamene på toppen av siden er helt greit, de har jeg klikket på flere ganger. Tjener dere penger per klikk, per salg, eller fast sum? Dere må bare ha mer reklame på sidene, bare dere holder dere under vg-reklame-nivå. Jeg synest at reklame er prisen vi bør betale, med tanke på alt vi her inne tjener på prisguiden, tester osv. Dere kunne også begynnt med slik som nettavisen har begynnt med, at man betaler for å slippe reklame... Stå på hardwaregjenen! Hilsen en 15-åring som nettopp har KJØPT en Steve Ray Vaughan CD :smile: Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Wow! Hadde aldri trudd var såpass mye penger involvert i hw.no og slikt :smile: Men men .. slik er dagens samfunn.. alt koster.. (noe inni grønnhelvete..) Stå på :smile: Er min faste startside.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Jeg hadde vært villig til å betale en mindre sum for å kunne lese hw.no (og dattersidene) reklamefritt per år, men bare hvis dere ville brukt de ekstra pengene til å komme med mer stoff, guider, tester osv.. Reklamen på sidene plager meg ikke noe særlig, noen av dem forårsaker bare at jeg ikke kan scrolle helt 'smooth' med scrollehjulet på musa mi. Når jeg har scrolla langt nok ned på siden (forbi reklamen), går det helt fint. Takk for at dere orker å drive HW.no! Vi setter pris på det! Lenke til kommentar
Oxide Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 pgressum skriver i innlegg 6: Når det er sagt så skjønner vi veldig godt at brukere ikke liker reklame. Vi har planer for de som vil ha litt mer av HW og ikke vil ha reklame også. - Kan du utdype dette? Vil HW.no få en egen, adskilt betal-tjeneste. Evt. med egne, lukkede forum osv.? Mvh, Oxide Lenke til kommentar
pskard Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Quote: Oxide skrev (2002-07-12 03:52):Kan du utdype dette? Vil HW.no få en egen, adskilt betal-tjeneste. Evt. med egne, lukkede forum osv.? Vi har snakket om å innfør en ny medlemsside der en betaler en mindre sum (200,-) og får en reklamefri side samt dobbelt så mange nyheter og flere tester :smile: Vi håper at det kan være av interesse for leserne våre. Det kommer ikke til å gå på bekostning av dagens HW så det blir å anse som et tillegg for de som vil ha litt mer. Eget lukket forum blir også trolig en del av pakken. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Når det er sagt så er dette litt frem i tiden da vi må lage et publiseringssystem som støtter det osv. Om det er noen som har lyst til å hjelpe oss med det (mot livslagt VIP status ; ) så ta gjerne kontakt!! Vi skal vel basere publiseringssystemet på XML og PHP, men det kan drift-gutta våre mer om. Uansett send meg gjerne en E-post på [email protected] om noen føler at dere har noe å bidra med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå