Gå til innhold

Prosjekt: Silent Silverwater [Update: 22.09]


Anbefalte innlegg

Jah.. da var det endelig på tide med et lite prosjekt igjen ;) Det forige ble ferdig, og det var någenlunde greit, men likte ikke de "ferdig-moddene" som var på kabinettet... i tillegg til at jeg trengte litt bedre hw ;)

 

Jeg måtte finne et ganske romslig kabinett siden jeg skulle ha det ryddig og med vannkjøling + at den selvfølgelig skulle være stille ;)

Derfor etter en lang jakt på et stort kabinett som så stilig ut og hadde muligheter for å moddes, kom jeg frem til Silverstone sitt TemJin-06.

 

Dette kabinettet hadde i tillegg plass til en dual-radd i front ;) (etter litt modifikasjoner :dremel:)

 

Så det jeg har planer om å gjøre er:

 

- Lage vanntank til vannkjølinga

- Lage viftestyring

- Få kassa så stille som over hodet mulig

- og antakeligvis mye mer som kommer etter hvert :p

 

Nok prat :p , over til litt modding nå :D I dag har jeg fått skjert ut plexi til vanntanken som jeg skal lage. Her er et bilde av hvordan den forhåpentligvis blir seendes ut:

 

vanntank%20final.jpg

 

Tanken er at den "ringen" øverst til høyre skal være det høyeste punktet der hvos lufta samler seg.. (derfor blir dette korken ;)), og den andre oppå tanken blir inngangs-nipel. Så som dere sikkert har skjønt blir den siste ut-nipelen. (grunnen til at ut nipelen er på siden skal jeg vise i et bilde senere).

 

Her er noen bilder fra selve byggingen av tanken:

 

DSCN0928.JPG

 

Jeg valgte å bruke en sirkelsag til å kutte dette med (siden det måtte jo bli beint)

 

DSCN0931.JPG

 

Så noen bilder av hvordan den kommer til å bli seendes ut ;):

 

DSCN0939.JPG

 

DSCN0940.JPG

 

DSCN0941.JPG

 

Sånn det var alt for denne gangen.. kommer mer bilder i morgen når jeg får en fin liten pakke med bestilte varer ;)

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enten er det mine øyne som bedrar meg, eller så er det tykke plexiplater?

 

Ellers; BRA!

hehe har planer om å skru plexien sammen ;) (med m3 skruer) derfor er det 8 mm plexi ;)

 

Dette ser bra ut!

Det ble Silverwater ja :p

 

Hehe, selvfølgelig ble det det :thumbup: var jo et bra navn funnet på av et geni (hinta til Vågebu der ^^)

 

EDIT: Kverna fant en liten leif ^^

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

hm... pakken fra posten kom ikke i dag pga. "det har vært fridag, og derfor har ikke posten kommet frem" :\

 

men posten kommer i morgen sa de.. så får håpe den gjør det da, men i morgen skal jeg desverre på jobb så det kommer ingen update før søndag.. håper folket kan vente "såååå lenge" :p

 

Takker for den gode responsen hittil ;)

Lenke til kommentar
hm... pakken fra posten kom ikke i dag pga. "det har vært fridag, og derfor har ikke posten kommet frem" :\

 

men posten kommer i morgen sa de.. så får håpe den gjør det da, men i morgen skal jeg desverre på jobb så det kommer ingen update før søndag.. håper folket kan vente "såååå lenge" :p

 

Takker for den gode responsen hittil ;)

Synd. Men hva hendte med mottoet: "Posten skal frem"? :tease:

Gleder meg til updaten likevel, må bare vente litt lenger

Lenke til kommentar

Detta ser nydelig bra ut, JiN. Tanken så najs ut live også ;) . Men må innrømme at jeg ikke visste du skulle ha den litt skjev, så trodde du hadde gått amok med dremeln elns :p

 

GG med 1300 innlegg... Ikke langt unna det magiske tallet nå :ohmy:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig update time!

 

Beklager at jeg ikke har fått laget noen update før nå.. det har vært pga. skole, dårlig tid og litt slapphet, men her kommer den :D

 

Det jeg har fått gjort er å sette sammen maskinen (med nye deler).. Desverre er ikke vanntanken helt ferdig, men det kommer nok ;)

 

Med en gang jeg fikk pakka så høgg jeg løs på innholdet. Passiv kjøler ble montert på asus kortet mitt:

 

DSCN0942.JPG

 

Så måtte jeg passe på at den doble radiatoren fikk plass i front :D (derfor gikk 3 1/2" brønnene rett vest :dremel: , men luft flow'en blir litt ødelagt pga. at det egentlig var beregnet til en 80 mm vifte i toppen forran, så jeg må nok finne en løsning til dett :\

(Dere legger sikkert merke til kabelarbeidet også :p, brukte vell 3-4 timer på alt sammen)

 

DSCN0943.JPG

 

(som dere sikkert ser så er det også en egen strømkontakt bak på kabinettet, den er til relét som sitter like ved. Dette funket desverre ikke helt som jeg hadde håpet på så det må jeg fikse på til en annen gang)

 

Deretter gikk det ganske fort med monteringen av resten, og her er noen av bildene med uv effekten (har egentlig 2 kathoder, men dette var som sagt bare en midlertidig montering)

 

Beklager noen uskarpe bilder

 

DSCN0945.JPG

 

DSCN0946.JPG

 

DSCN0947.JPG

 

Så var det tid for litt filoverføring (må jo vise litt frem gamlekassa også da :tease: )

 

DSCN0949.JPG

 

og for dere som har lurt på hvordan musemoden min ble, her er noen litt mer skarpe bilder av moden:

 

DSCN0950.JPG

 

DSCN0951.JPG

 

Det var alt for denne gang ;) ris og ros?

 

EDIT: hehe det er den svarte musa som er en modda MX500, den andre ble brukt til filoverføringen :p

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...