sablabra Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har akkurat satt opp Speedtouch 510i som ruter. Men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få til ftp med xboxen, og samtidig være på nettet (og til ting som xlink kai og xbconnect trenger jeg dette). Før så har jeg skrevet inn en fast ip-adresse for pcen og xboxen, men etter jeg satt opp ruter så må jeg ha på "obtain an ip adress automatically". Før valgte jeg "Use the following ip adress:" og skrev inn det jeg trengte. Det jeg også prøvde var å velge å skrive inn ip adresse på alternate configuration (se vedlagt bilde), men uten lykke det også. Så hvis noen har noen gode tips til hvordan jeg kan være på internett og bruke ftp samtidig, hadde jeg blitt veldig glad Forresten har jeg det slik koblet opp: Ruter til switch> switch til pc> switch til xbox. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Det skal ikke være nødvendig å motta IPadresse automatisk selv om speedtoucen er satt opp som router. Hvis du vil kan du skru av DHCP på routeren, og sette IPadresser som du vil, i samme subnett som routeren. Dersom du fortsatt ønsker å ha DHCP aktiv, kan du begrense området den deler ut adresser i. F.eks 10.0.0.2 ---> 10.0.0.99. Da kan du sette faste IPer i intervallet 10.0.0.100 --- > 10.0.0.254 Husk bare å sette routeren som default gateway, og enten bruke routeren som DNS server, eller legge inn ekstern DNS. Når du kjører fast IP på PC og xbox, skal det være en smal sak å forwarde de portene du trenger gjennom routeren. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Ok, takk, nå fikk jeg det til å funke! . Jeg skrudde av DHCP, men hva er det DHCP egentlig brukes til? Burde jeg ha det på, eller av? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 DHCP tildeler IPadresser til maskiner i nettet. Dette er praktisk dersom du har en laptop som brukes i flere nett, eller du får besøk av noen som har med seg egen maskin. Det er også kjekt å bruke i store nettverk, så man slipper å holde orden på mange IPadresser. I et hjemmenett med få maskiner oppkoblet, og med lite endringer, kan det ofte være like greit å kjøre uten DHCP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå