Gå til innhold

Noen erfaringer på Elitegroup G900?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Viss det eg greit jeg spør så lurer jeg på et par ting med denne maskinen.

Ein kamerat har den og skal nå kjøpe ny ram, ringte til multicom hvor han hadde kjøpt den og fikk i svar at han skulle kjøpe SO-dim ram til an, men kjører den ikke på ddr ram da?

lurer også på kor rammen sitter på maskinen, er det lett å komme til den ekstra porten? har aldri holdt på med bærbare datamskiner så er ganske grønn på dette området.

Har dere også forslag til ka type ram han bør kjøpa og kor? har lyst på ei 512mb brikke.

Lenke til kommentar

Ram til bærbare kalles SO-DIMM, de sitter i en luke under maskinen og er lette og skifte. Sørg for å kjøpe en PC2700 - 333MHz brikke.

Men som sagt, den bråker som et uvær. Har medelever som er blitt nektet å bruke den i timene grunnet støy... Kjøp heller en Centrino(Pentium-M) maskin. G556E.

Edit: Feil hastighet...

Endret av Ragnarok
Lenke til kommentar
Ram til bærbare kalles SO-DIMM, de sitter i en luke under maskinen og er lette og skifte. Sørg for å kjøpe en PC2700 - 333MHz brikke.

Men som sagt, den bråker som et uvær. Har medelever som er blitt nektet å bruke den i timene grunnet støy... Kjøp heller en Centrino(Pentium-M) maskin. G556E.

Edit: Feil hastighet...

Er ikke jeg som har den, men ein kamerat i militere. Vi kjekka under pc`en men fant ingen plass hvor rammen satt. Någen så vett kor rammen sitter på akkurat denne maskinen.

og JA den bråker som et uvær !!!

Lenke til kommentar
Forstår liksom ingen grunn til å kjøpe denne når du har pcer som Dell Inspiron 9300. :)

Den har et mye bedre skjermkort, bedre skjerm, tynnere, lettere, mindre støy, penere, og mye mye mye bedre til spilling, og ikke minst billigere. :thumbup:

skal sei meg enig i det, men h an fikk den for halv pris av butikken og hadde egentlig bare lyst på ein datamaskin han kan bruke som skrivebordserstatter.

Var inne på mpx og såg etter litt ram, men der såg jeg en del forskjelig som jeg lurer på hva er.

-Kingston 1024MB SODIMM DDR PC2700

for Dell notebooks

Passer vell bare for Dell går jeg inn for :p

Kingston 1024MB SODIMM DDR2 533MHz

Non-ECC CL4

Hva betyr dette? passer den bare for CL4 maskiner?

Kingston 128MB 133Mhz Non-ECC CL3 Low

Profile SODIMM

Hva er profile Sodim?

Kingston 256MB 100Mhz Non-ECC CL2

Low Profile SODIMM hva er forskjell på denne og Profile?

Ser og at det finnes ram med 200 pin og 144 fin var det vel.

Er det sånn at jeg BØR kjøpe ram fra samme netbutikk hvor jeg kjøpte dataen? Någen så vett eksakt hva G900 skal ha?

Sorry for at jeg stiller en del håplause og ganske nybegynner spørsmål, men er ikke så veldig god på ram, og spesielt ikke til bærbare.

(bruker foresten søkemotoren nå til å finne ein tråd hvor jeg kan lere, så unnskyld viss dette er forklart)

Lenke til kommentar
Memory

Expansion 2 slots of 200pin SO-DIMM DDR module, expandable up to 1GB system memory

Support DDR-266/333/400 module

copy paste fra ecs sine sider.... Altså burde du ha 2 512 brikker på 400 Mhz.

Hmm, sinnsykt dårlig av meg å ikke finne det da :(

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg kjøpt den da. Dere sier at maskinen bråker som et uvær.

Det er riktig på grunn av viften.

Så maskinen egner seg ikke til skolearbeid, men det er der dere tar feil.

For under små applikasjoner som Word og andre skriveprogrammer som jeg bruker på skolen, internett også samtidig, da er den musestille fordi viften går ikke i det hele tatt. Så denne maskinen kan i stor grad brukes på skolen. Det eneste du må passe på er å ikke ha for mange applikasjoner samtidig.

Lenke til kommentar

Vel, da må jeg nesten spørre, hvor lenge varer undervisningen.... Det kan ikke skrytes av batteri tid vel.... og hvis du kjører så lite er det vel utrolig dårlig utnyttelse av en så kraftig maskin.... Men jeg skal ikke klage, når jeg nå sitter med en i9300 :w00t:

PS: Pondus er konge :dribble:

Lenke til kommentar
Nå har jeg kjøpt den da. Dere sier at maskinen bråker som et uvær.

Det er riktig på grunn av viften.

Så maskinen egner seg ikke til skolearbeid, men det er der dere tar feil.

For under små applikasjoner som Word og andre skriveprogrammer som jeg bruker på skolen, internett også samtidig, da er den musestille fordi viften går ikke i det hele tatt. Så denne maskinen kan i stor grad brukes på skolen. Det eneste du må passe på er å ikke ha for mange applikasjoner samtidig.

Funker Speedstep da? (at cpuen klokkes ned etter load)

Lenke til kommentar

"Eiere av 1. generasjons Green 556 får oppgradert PCen gratis ved henvendelse til Multicom", sitat fra DinSide.

Men det var ikke så mye erfaringer med Elitegroup her utenom viftestøy. Hadde satt pris på det :yes:

Lurer på en Green 556, copy paste:

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

Intel Pentium-M 2000 prosessor

1GB (1024MB)

80GB 5400rpm harddisk

Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

128MB DDR ATI Mobility M11 Radeon 9700 skjermkort

Driftstid på batteri opp til 4 timer

Vekt kun 2,8kg

Intel Pro 54Mbps trådløst nettverk

+ en del andre specs

12,695.00 inkl. mva. Frakt kommer i tillegg.

Synspunkter?

Endret av Apanonar
Lenke til kommentar

Jeg har den pcen nå. Jeg skriver på den nå også faktisk. Men denne kjøpte jeg brukt og hadde mindre spec enn der. Dessuten varer bare batteriet i en snau time. Skjermkortet er det samme, 512 MB RAM (etter egen oppgradering med egen betaling) 40 GB HDD, måtte kjøpe trådløst nettverkskort selv og prosessoren min er en Intel Celeron M prosessor (1,4GHz). IR-port , minnekort leser og annet stuff har jeg forøvrig. Men bare to USB porter :(

Men den er helt grei med tanke på at jeg for alt dette betalte bare 7500kr. Eneste store bakdel her er batteritiden.

Edit: Så jeg kjøpte ikke G900. Den ble snappet rett foran nesen på meg, men jeg stusset veldig mellom de to så det gjorde ingenting. G556E er grei nok.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøpe den ny så er det mange alternativer av harddisk og RAM av denne modellen. Bare se på www.multicom.no

Jeg ville kjøpt den ny hvis det var de specs. som var i din-side testen, men et annet veldig godt alternativ her er som sagt Dell Inspiron 9300.

Men vent på svar fra noen folk som har litt mer peiling på dette enn meg. Men selve designen og komforten på pcen er flott. Den kommer med et veldig godt skjermkort for å være i en bærbar.

På Dell sin kan du velge skjermkort og litt forskjellig men som sagt, vent på et mer utfyllende svar før du gjør noe. Du kan også vurdere Den norse CL25 og en byggepc fra Netshop.

Lenke til kommentar

Har sett på 9300. Men det blir fort litt for dyrt for meg :cry: G556 ligger nett i grenseland prismessig. Vurderer også den anbefalte av HW på netshop. Men prisen er jo like mye. pluss at på G556 så får du mer ram og HD.

Stiller meg litt skeptisk til Whitebox etter hva jeg har lest på forumet.

Visst ikke hjernen min er på en helt annen planet, så er egentlig disse Elitegroup veldig godt utstyrt i forhold til pris...(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...