Gå til innhold

Fra 2200+ T-bred til 2500+ Barton?

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal selge en AMD Athlon XP 2500+ Barton for en veldig billig penge, og jeg har nå XP 2200+ T-bred.

Ville jeg merke noen forskjell på å bytte prosessor? Har tanker om å klokke en gang i framtiden også, tilfelle ene av dem er bedre enn den andre.

Takk for svar! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer helt an på hovedkortet og minne ditt ?

Hmm.. lurte egentlig bare på den generelle forskjellen mellom disse to? Om det er stor forskjell på den ene fra den andre. Men siden du spør så kan jeg vel alltids skrive opp mine spesifikasjoner:

Corsair PRO XMS3200 PC3200 512MB

Abit NFS-7 v2.0

There you go :)

Lenke til kommentar
kanskje litt i spill, jeg har selv en 2500+ barton å barton klokker bedre så jeg ville ha byttet :thumbup:

Hvis jeg får utnytte av det i spill så er vel det egentlig grunn nok.

Hvor mye har du klokket din Barton til?

Lenke til kommentar

Dobbel post å greier :no:

jaja jeg klokket min til 3200+ hastigheter alså 2,2GHz går stabilt på 1,7V på 35grader. Selv om jeg var uheldig med min.. jeg kjenner en som kjørte sin på 2,5GHz en hel sommer men så skulle han klokke "litt" mer å da ble den ødelakt..

gå for 2500en du vil ikke angre :thumbup:

Lenke til kommentar
Dobbel post å greier :no:

jaja jeg klokket min til 3200+ hastigheter alså 2,2GHz går stabilt på 1,7V på 35grader. Selv om jeg var uheldig med min.. jeg kjenner en som kjørte sin på 2,5GHz en hel sommer men så skulle han klokke "litt" mer å da ble den ødelakt..

gå for 2500en du vil ikke angre :thumbup:

Sorry, men etter jeg hadde svart på den første så merket jeg at det hadde kommet en post til. Kunne selvfølgelig edita også, men er rusten når det gjelder forum, lenge siden sist. Hva slags kjøling bruker du da Clawhammer?

Lenke til kommentar
Kommer helt an på hovedkortet og minne ditt ?

Hmm.. lurte egentlig bare på den generelle forskjellen mellom disse to? Om det er stor forskjell på den ene fra den andre. Men siden du spør så kan jeg vel alltids skrive opp mine spesifikasjoner:

Corsair PRO XMS3200 PC3200 512MB

Abit NFS-7 v2.0

There you go :)

Og ja, det er stor forskjell mellom XP 2200 T-Bred og 2500 Barton når du kjører

de med det HK og Ram...

Xp 2200 har 133/266 FSB vs. Barton 166/333 som igjen kan kjøres opp til

190-210 FSB ved OC på kortet/minne ditt, ergo opp til XP 3200> ;)

Lenke til kommentar

10 ?! Da er jeg kanskje litt usikker på om klokkingen går allikavel. Den MIST viften jeg bruker på kjøleribben har jeg to til av plassert i kabinettet. Den ene blåser inn kald luft, mens den andre blåser ut varm luft. Forøvrig har jeg en systemkjøler på 2 vifter samt veldig god kjøling på skjermkortet. Strømforsyningen min er også ny, en 500w bZerk.

Tips til forslag av vifter? Har ikke all verdens vifte plass i mitt Chieftec Midi-tower heller.

Lenke til kommentar
Jeg bruker denne med denne viften. Det burde vel egentlig holde da. Har du noen annen slags kjøling i kabinettet?

Det holder sikkert, men spørs jo på temp når du klokker da :p joda jeg har 10 andre vifter i kabinettet mitt :D skal kjøpe 3 til :thumbup:

Viftefetisje eller ?

Lenke til kommentar

jepp.. gå for barton'en...

klokker bra..

har selv ABIT NF7-s v2.0 og barton 2500+ klokket til 2.34 ghz... (det var med gammle rammen min.. har ikke klokket etter jeg fikk den nye.. kanskje jeg klarer og presse den enda høyere :p )

Lenke til kommentar
Har en 35-40 grader. Sitter nemlig ikke på den PC-en nå. *Magnus* hvordan er kjølingen i PC-en din da?

Jeg har denne kjøleren:

7700_cu_f_p.jpg

den er modifisert til og passe et socket A HK.. som den standard ikke gjør.. (når jeg i måned skifte for socket 939 HK og cpu skal jeg re-modde det tilbake slik at den passer 939 :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...