Dumbo Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Jeg har store problemer med å instalere windows XP. Jeg starter opp maskinen og booter fra CD'en.. Instalasjonen går bra, den kopierer inn filer på harddisken. Så ska l den restarte Pc'en og det gjør den, men når den kommer inn i instalasjons greiene igjen så låser maskinen seg. Jeg har er AMD 1,4 GHz på et Aopen AK73 (dritt)hovedkort og en 40 mb (IBM 60 GXP) harddisk. Hva kan være galt og hva kan jeg gjøre for å få det til. Jeg prøver å instalere det på en partisjon som er på 10 gb og er nyformatert. Håper på hjelp. Sitter nå uten Windows. :sad:.. Dumbo Lenke til kommentar
astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 At du sitter uten Windows skal du da ikke være så lei deg for da. :smile: Har du prøvd å installert en annen Windows versjon på den nye partisjonen din før ? Isåfall, gikk dette greit ? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Jeg hadde Windows 98 helt til jeg formaterte rett før jeg skulle legge inn XP.. Alt virket fint da... Sikkert greit nok uten Windows (av og til) men ikke akkurat i dag.. :smile: Noen som har noen idè om hva det kan være som er galt..?? Lenke til kommentar
astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Hvordan Windows XP har du da ? Orginal eller Devilsown eller noe slikt ? Jeg skal ikke være moralsk her... :smile: Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 hmm... det er ikke orginal nei.. Kanskje man ikke kan stole helt på disse kopiene. Men det hadde vært fint å funnet ut hva det er som er galt.. Lenke til kommentar
astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Jeg veit hvertfall at det ikke er noe med prosessoren, harddisken eller selve hovedkortet. Har Aopen Ak73 Pro og Win XP kjører bra hos meg. Prøv dette: - Ta ut nettverkskort, lydkort og andre tilleggskort, slik at du har en "clean" start på feilsøkingen. - Prøv å reset alle bios instillnger. (evt. jumper) - Finn ut hvilken Windows XP versjon du har. (Du BURDE ha build 2600, og ikke RC1, RTM eller noe slikt. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Noen idè om hvordan jeg kan finne det ut? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 jeg har 3 forskjelige versjoner av XP 1 pro edition versjon 2505 1 home edition versjon 2601 1 pro final realse 2600 corporate Jeg har ikke vært borti noen feil som tilsvarer det du prater om .... Lenke til kommentar
astra design Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Når jeg tenker om så tror jeg du har build 2600 hvertfall, da RC1 og RTM sjelden kom med noen BOOT på cd'en, hvis du da ikke har laget det selv. Men uansett så hadde jeg prøvd med en annen Windows XP versjon, så lenge denne ikke er orginal. Hvis det samme problemet kommer tilbake da, kan vi hvertfall utelukke at det er noe feil med softwaren. Da ligger problemer med hardwaren. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Jeg får bareprøve meg litt frem. Skal først prøve å ta ut lydkort og nettverkskort å se om det funker da. Hvis ikke så skal jeg få tak i en annen versjon, i alle fall en annen CD. Får håpe det virker. Dumbo Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Jeg haddet et problem med at når jeg skulle installere XP i dos, gikk ikke dette, så installerte inne i windows og da gikk det helt fint... Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Jeg vet at det ikke går an å instalere rett fra DOS. Du må enten boote fra cd'en eller instalere det fra Windows. Jeg har nå tatt ut lydkort og nettverkskort og prøvd på nytt å det ser ut som det funker. Håper bare det funker skikkelig. Takk for hjelpen til nå i alle fall... Noen som vet hvor jeg kan finne drivere til Win XP for Creative Soundblasker Live!5.1?? Dumbo Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Satt til "boot from harddisc" i bios ? :smile: Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Sjekket nettopp PC'en den hadde låst seg igjen.. Nå har jeg ingen idèer om hva det kan være.. skal få tak i en annen XP cd i morgen se om den virker.. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Quote: On 2001-11-22 16:01, RulleRimfrost skrev:Satt til "boot from harddisc" i bios ? :smile: Hva mener du? Lenke til kommentar
Saviola16 Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Jeg installerte jo XP fra dos... det husker du vel Dumbo... Jeg forklarte jo hvordan jeg gjorde det. Du bvar jo her halve tida jeg brukte til å installere det... jeje, har ingen anelse om hva du gjør feil... sorry;/ Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Du bootet fra CD'en... Seff. skjer dette i dos, men du bootet... Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Nå har jeg prøvd det meste. Jeg har tatt ut lydkort og nettverkskort å prøvd å instalere windows XP. Jeg har instalert Windows 98 å prøvd å instalere det derifra. Enten så er det noe forferdelig galt med PC'en min eller så har det noe med den CD'en å gjøre. Jeg skal få tak i ny CD i morgen og håper da at jeg kan få det til å virke.. Hvis noen har andre tips om hva som kan være galt, så kan dere bare fortelle meg det.. Har ikke noe i mot det. Dumbo Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 22. november 2001 Del Skrevet 22. november 2001 Er det Raid kontroller på hovedkortet? Har du satt disken din på Raid kontrolleren? I så fall må du legger inn driverene til den helt i begynnelsen av installasjonen når det står 'trykk f6 får å installerer scsi eller andre kontrollere' Eller vil ikke windows finne seg selv.. :smile: Eller du kan flytte disken din over på IDE1 eller IDE2. _________________ -FooKer- 'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!' [ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2001-11-22 19:04 ] Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 22. november 2001 Forfatter Del Skrevet 22. november 2001 Ingen Raid kontroller her, bare gode gamle IDE.. hmm.. dette var noe skitt... jeg er sur.. :sad: jaja.. livet går vel videre for det om... håper bare jeg får tak i en annen CD slik at jeg kan få det instalert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå