Gå til innhold

Total War: Har Pontic's dårlig moral? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt en ny campaign,

nå med Brutii. Jeg er kommet er stykke på vei og etter Marius reformen(?).

Har jeg virkelig begynt å satse på å ta over mer land, pengene flommer selvføleglig inn, så jeg er nå ganske forsiktig med å investere i handelsbygninger osv. og Briber en del hærer, har også satt taxraten på det laveste i mange byer.

(Vil ikke at generalene mine skal bli korrupte).

Men til saken!

Jeg har nå kjempet en del mot noen Pontiske armeer,

der oddsen ofte har vært mot meg,

men det slår meg at de Pontiske soldatene flykter hals over hode veldig ofte

bare man kommer i nærheten av dem med noen kavaleritropper (eller andre tropper),

og det er ikke mange som blir sendt da, dessuten merker jeg helt tydelig at de jeg har kjempa mot flykter mye lettere enn andre.

Nå har ikke jeg gravd noe særlig for å prøve å finne ut hvorfor,

noe jeg sikkert kunne gjort, men jeg tror jeg kan få raskere og bedre svar her.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs litt på hva for noen karer de har det. Når jeg kjempa mot pontus så hadde de for det meste vanlige hillmen, de har rimelig dårlig moral.

Styrken tell Pontus ligger i archer cav for det meste, og de møkkete chariotene.

Tingen er at AI'en er elendig i cav archer taktikk, så troppene dems er ubrukelige utenatt når man tar autocalc.

Det er bare sånn det er, infanteri fra østen er for det meste elendig, det er cav som er tingen utti der.

Endret av ZlummGlumm
Lenke til kommentar

jepp. Og fotsoldatene deres har lite moral, og er dårlige!

Eksempel:

1 regiment med praetorian cavalry charger inn i fronten på bronze shields (i phalanx)

Da skal jo hestene tape, men nei, hestene mister 4 i det de møter spydene, resten hopper inn i massen med soldater, og bronze shieldene flykter når de har mista 50%. Praetorian cavalry taper tilsammen 8 stykker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...