-Tori- Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Kjøpte et Logitech X-530 på Spaceworld for et par mnd. siden. Har siden det kommet inn radio på center-høytaleren når anlegget står på, men volumknappen på null. Dette kommer når jeg f.eks. surfer, eller pcen ikke kjører noen som helst applikasjoner. Noen som vet hva dette kan komme av? Det er ikke noen som helst form for radio innebygget, og ingen antenne. Plager meg egentlig ikke, men er bare nyskjerrig hvordan det kan gå ann. Endret 5. september 2006 av -Tori- Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Meget snodig.. artig fenomen egentlig Hvis det er russisk radio så må det nesten gå gjennom internett...! Hvis det er Lokalradio der de snakker russisk (meget sannsynlig ) Så kan det være noe som fungerer som atenne på høytaleren din... Uansett hva det er så er det nok et svært sjeldent fenomen! Hahah.. har ikke hørt om maken! -MortenGj Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Er sikkert ledningen som fungerer som antenne. Tror ikke det er gjennom internett, siden det bare er i centerhøytaleren Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Faktisk så er det ikke så merkelig om du tar inn radio fra russland. I russland så sender de med hundrevis av ganger sterkere signal enn det som er lovlig i norge Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Det er nok am-radio du får inn. Disse radiosignalene sendes i et mye lavere frekvensbånd og har lengre rekkevidde. Om en liten strøm fra radiosignalet induseres i f.eks. forforsterkeren din kan du oppleve å høre radiosignalet slik du gjør når det forsterkes ytterligere. (Kan høres uten ytterligere forsterkning også om du bruker det rette "utstyret"). Jeg ville skjermet signalveien (signalkabler osv.)bedre for å forsøke å unngå problemet. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Har opplevd noe av det samme i gamle kassettspillere, men ikke russisk da.. Det jeg har hørt er utrolig lavt, men det var der... Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Det er nok am-radio du får inn. Disse radiosignalene sendes i et mye lavere frekvensbånd og har lengre rekkevidde. Om en liten strøm fra radiosignalet induseres i f.eks. forforsterkeren din kan du oppleve å høre radiosignalet slik du gjør når det forsterkes ytterligere. (Kan høres uten ytterligere forsterkning også om du bruker det rette "utstyret"). Jeg ville skjermet signalveien (signalkabler osv.)bedre for å forsøke å unngå problemet. Hvor mye koster signal kabler? Gidder ikke å bruke så mye penger på det, siden det er et 5.1 anlegg til 600-700 kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 :!: Dette var jo litt kult da. Får inn tv2 lyden på en gammel walkitalkie jeg. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 dette er skummelt men sant.. Har samme høytalere, og samme signal mottas jeg har hørt kommentering av idrett, og klassisk musikk på kveldene.. dette hører jeg høyest hvis lyden er skrudd helt ned(!) jeg koser meg jeg, irriterer meg ikke med *spøkelseshøytalere* Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Er helt vanlig fenomen. Der hvor det finns en transistor (eller diode), en spole og noe slag høgtaler får man inn radiosignaler. Det er amplitudemodulerte (kortbølge, mellombølge og langbølge) som slår igjennom. For en del år siden var man spesiellt plaget av "Kievsenderen". Det var en støysender som sendte noen tikkelyder. Noen spekulerte i at det var en "overhorisontradar" for militært bruk. Denne "tikkelyden" var så sterk at den kunne opptre i mest uventedede apparater. Vekkerur, symaskiner osv.... Endret 5. mai 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Nyheter nå, hører det på tonefallet, og det var nettop et intervju på engelsk _ammaZ_; er det nyheter hos deg? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Det er nok am-radio du får inn. Disse radiosignalene sendes i et mye lavere frekvensbånd og har lengre rekkevidde. Om en liten strøm fra radiosignalet induseres i f.eks. forforsterkeren din kan du oppleve å høre radiosignalet slik du gjør når det forsterkes ytterligere. (Kan høres uten ytterligere forsterkning også om du bruker det rette "utstyret"). Jeg ville skjermet signalveien (signalkabler osv.)bedre for å forsøke å unngå problemet. Hvor mye koster signal kabler? Gidder ikke å bruke så mye penger på det, siden det er et 5.1 anlegg til 600-700 kr. Tja, begynt med å se om du finner forskjeller på kablingen av center-kanalen i forhold til resten. Det er ikke sikkert det er så mye du kan gjøre, om det slår inn rett på forsterkeren f.eks. Hvis den ikke koster mer kan det kanskje være en medvirkende årsak til at du hører litt mer støy enn vanlig. Gode signalkabler er jo en god investering uansett, og er noe du kan ta med deg videre om du velger å oppgradere resten av av-utstyret senere el.l. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Nyheter nå, hører det på tonefallet, og det var nettop et intervju på engelsk _ammaZ_; er det nyheter hos deg? mhm.. de synger nå Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 classisk musikk nå!! :!: Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 5. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2005 Har flere ganger fått inn nettopp russisk radio på konserter og bandøvinger med forsterkere av ymse slag. Har ikke opplevd det på eget utstyr da Lenke til kommentar
maze Skrevet 10. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2005 Det at diverse apprater tar inn radiosignaler er ikke noe ukjent fenomen. Jeg bor i fredrikstad og her hadde vi for noen år siden en langbløge sender ikke langt fra der jeg bor. Da de skiftet retning på senderen til den retningen huset vårt er, det var hver kveld i 8 tiden. Så var det ikke mulig å bruke båndoptaker eller ta opp på kasett noe sted i huset fordi det du tok opp ble druknet i diverse sendinger til båter osv. Det var rett å slett plagsomt. Heldigvis fjernet de den senderen for noen år siden. Btw. Hørt mange historier om slikt. Bla. At avstemte takrenner med de riktige festene kan gjøre som du får lyden i hele veggen. Også at plombe i en tann kan fungere som motaker bare forholdene er rette. Noe som er ekstremt skjeldent at skjer da det er så små marginer. Men det kan skje. Og teorien understreker at det er mulig. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. mai 2005 Så på "Mythbuster" på Discovery, og der avkrefta di at det var mulig å få radio signal via plumber i tennene... Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 23. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2005 Hehe, sliter med akkuratt det samme jeg, men jeg for det i Center og bak jeg da. Hmm, er no merkelig saker dette er ass. Men det kommer kun innemellom og bare når klokka begynner og nærme seg 7. :S Lenke til kommentar
Patch Skrevet 24. mai 2005 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2005 Høres ut som en jordingsfeil - men det er sikkert ikke det, da. Opplevde det samme med en gitarforsterker en gang. Men tror ikke jeg skal begynne å sammenligne høytalere med gitarforsterkere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå