Gå til innhold

Overklokking av ati mob 9700->dårligere score benc

Anbefalte innlegg

Hei

Bruker siste omega drivere 5,4.

Ved å sette core fra 445,5 til 499,5 og ram fra 216 til 229,5 ser og fungerer allt perfekt( TILSYNELATENDE) (ser ingen artifacts osv) men ved å teste grafikkortet i PCmark 04 faller grafikkortet fra rundt 3500 poeng (uten klokking) til 2522 poeng med høyere core og ram hastigheter.. ALTSÅ LAVERE SCORE ENN UTEN KLOKKING. HVA ER GALT ???? skulle jo bli bedre av å klokke opp...??

Er det noen som vet noe om hva som er galt??

/Har ati mobility 9700 128 mb ram på amd64- 3000 athlon bærbar. 1gb ram./

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har jo ikke øka med 10% engang...hva er normalt klokke opp da, 5% ??. Trodde stabiliteten var det som gjorde om det gikk an å kloke eller ikke.

Hvordan skal jeg da vite hva som gir best resultat ? (først klokke opp til stabilt miljø for så etterpå se om det faktisk blir bedre i pcmark???) er det ikke sammenheng med jo høyere hastighet-->bedre performance??

Lenke til kommentar
jeg har jo ikke øka med 10% engang...hva er normalt klokke opp da, 5% ??. Trodde stabiliteten var det som gjorde om det gikk an å kloke eller ikke.

Hvordan skal jeg da vite hva som gir best resultat ? (først klokke opp til stabilt miljø for så etterpå se om det faktisk blir bedre i pcmark???) er det ikke sammenheng med jo høyere hastighet-->bedre performance??

Jo, men når du har klokka for langt får du lågare score. Kortet klarar ikkje å utnytte det. Kortet ditt er jo til bærbar så eg veit ikkje heilt om det er så lurt å overklokke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...