Gå til innhold

Tips for noobs

Anbefalte innlegg

men det er en ting til jeg lurer på. hvordan rase bør jeg være og hvordan våpen bør jeg bruke?

Tauren har jo to bra racial da. Warstomp (AoE stun) og +stamina. Eller så er jo undead's Will of the Forsaken nevnt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Horde, uten tvil. Det er nok folk på alliance, og det er stort sett der fjortisene holder seg. ;)

Jeg er veldig uenig i at det er mer fjortisser som spiller alliance, jeg hadde en Horde character på Burning Blade, og der var det mye "verre" enn Aliance på Silvermoon.

Lenke til kommentar
3. Å si at prester _skal_ heale og ikke sloss blir litt å ta i. Om du ikke vet det, så er det veldig vanskelig å levle alene mens du er disc/holy specca til toppen. I 5manns grupper fungerer shadowpriests som virkelig kan spille veldig godt, og på lvl60 tør jeg bevege meg ut på det farlige området og si at shadowspecca priests nesten healer bedre enn disc/holy. Prøv en som virkelig kan spille, så skal du se.

Forklar gjerne det der, hvordan i all verden skal en shadowpriest klare å heale bedre enn en holy/disc-priest? Og da mener jeg ikke fordi noen priests er flinke og noen aldri burde tatt i klassen en gang, jeg mener rent tenkisk. Forklar gjerne også hvilke talents man bør ta i shadow for å heale bedre enn en holy/disc.

Lenke til kommentar
Er så artig å se folk disser Warriors som går arms fury. Å si at en bestemt klasse bare skal spille på en bestemt måte er jo latterlig. Frem til lvl60 klarer da en Arms/fury specca warrior å tanke like bra som en protection specca warrior.

Tullball. Ja, du kan tanke ok, men talentene du finner selv ganske tidlig i protection gjør en stor forskjell. Det er mulig å få til en slags hybrid med 31/5/15, da har du en del av de viktigere protection-talentene, samt Mortal Strike, men du må tåle å ikke være best i noen ting.

Det er kun på lvl60 man faktisk MÅ ha hvertfall 1 prot specca warrior. Warriors som gjør skade er sinnsykt digg å ha, men de gjør ikke på langt nær like stor skade som rogues før de kommer langt opp i levels.

På senere tidspunkt, som i MC, Onyxia osv er det tullete å bare ha med defencespeccede warriors. Eller i instancer hvor man ikke trenger mer enn èn maintank. Warriors som dealer masse skade kan være veldig nyttige, i og med at de går i plate og tåler deng.

Warriors som gjør skade er ikke spesielt "digg". Fint liten bruk for dem utover de man trenger for tanking. Jada, for all del, det er mulig å få til brukbar skade, men ikke i en slik grad at ikke mage/rogue(/warlock) er å foretrekke til den oppgaven.

Mot Onyxia er det kjekt med 3 warriorer i et raid på 30-40. 1 på Onyxia, en på hver side for å tanke whelps. For å tanke Onyxia du være protection. Mange av de vanskeligere raidene får man relativt få mobs om gangen, men de har gjerne livsfarlige AoE-effekter. Det er da ikke ønskelig å ha flere enn nødvendig nær dem. Mye av skaden er ofte magical også, da hjelper ikke plate det spor. Dessuten bedre jo færre healere må bruke mana på.

En warrior kan gjøre ok skade (med ekstremt utstyr), men jeg har fortsatt aldri vært i en situasjon hvor "en warrior med høy dps" har vært noe en har savnet. Det finnes ekstreme våpen for rogue også, da skal det godt gjøres for en warrior å holde følge. Skal en først sammenligne skade kan en ikke forutsette at warrior har Arcanite Reaper, men at roguen har middelmådige våpen. Oh, og rogue har jo dessuten mulighet til å kvitte seg med aggro, det siste en vil ha noe av i raids er at noen tar aggro av MT ved et par "uheldige" crits.

Så sykt mange fordommer folk sitter med som er helt latterlige. La folka spille chars slik de vil, og ikke tro de ikke duger pga de har en annen spec enn dere kunne tenke dere. Så lenge de klarer spille sin char bra, er det alt som skal til.

I alle fall ikke snakk om fordommer for min del. Erfaring med 60 warrior og 60 warlock. Jeg vet at det er moro å gjøre skade med warrior, og at MS-crits med et tregt tohåndsvåpen gir mersmak, men det er ikke noe et raid (eller ei gruppe) inviterer en warrior for. Det er moro mer enn det er nyttig. For all del, folk må få spille som de ønsker selv, men å si "På senere tidspunkt, som i MC, Onyxia osv er det tullete å bare ha med defencespeccede warriors." er direkte feil. Arms/Fury er valget å gå for PvP, du blir ikke best på noe som helst med det i PvE.

Lenke til kommentar
hvilken side vil dere anbefale? Horde eller Alliance?

Jeg vil jo selvfølgelig anbefale horde framfor alliance, men det er nok pga. at jeg spiller horde da :whistle:

Jeg spilte alliance i eu final beta, og jeg møtte en god del barnslige og fortisser da. Valgte horde når retail kom, og har ikke angret et sekund. Virker som det er flere modne/voksne mennesker som velger horde, mens det er en god del fjortisser som velger alliance pga. f.eks. horde blir sett på som onde, eller at night elf er det tøffeste som finnes, eller pga. de tenker "omg, paladin=teh pwn". :roll:

Jeg sier ikke at det ikke finnes drittunger på horde også, for det gjør det, men ut fra mine erfaringer er det et mindretall av de på horde i forhold til alliance :)

Lenke til kommentar
Forresten, Warlocks har også buffs - Detect stealth...

Får de bare på høyere levels, men de er veldig greie. Regn ikke med at du skal oppdage en Rogue på samme level som deg, men stealtha mobs er greie å se.

Om det var så vell...

Warlock har et par buffs, Unending Breath (lar folk puste under vann) og Detect Invisibility. Detect Invisibility skulle man kanskje tro hjalp mot stealth, men det gjør den ikke. WoW skiller mellom invisibility og stealth. Tidligere kunne en mage gjøre seg usynlig i en periode (invisibility). Warlockbuffen var et mottrekk mot denne. Nå ble den ferdigheten fjernet fra mage, men warlock har fortsatt Detect Invisibility, nærmest et fortidsminne. Hjelper over hodet ikke mot stealth, men det er noen veldig få steder i spillet det finnes noe "usynlig". En quest mob i Dire Maul er vel det eneste stedet den virkelig er nyttig.

Felhunter (dyret warlock får på lvl 30) lærer seg "paranoia", en gruppebuff som hjelper mot stealth (for de i gruppa som er i nærheten av dyret). Hvis det var den du tenkte på så har du i og for seg rett, men bruken av den begrenser seg veldig. Felhunter har helt klart sine bruksområder, men i veldig mange tilfeller er det ikke aktuelt å ha den fremme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...