Gå til innhold

Tips for noobs

Anbefalte innlegg

Forresten, Warlocks har også buffs - Detect stealth...

Får de bare på høyere levels, men de er veldig greie. Regn ikke med at du skal oppdage en Rogue på samme level som deg, men stealtha mobs er greie å se.

Edit: Bruker jeg ordet grei for mye? Noe å tenke på...

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mocking Blow har altfor høy cooldown. Jeg går i def. stance og bruker taunt aktivt, jeg er Arms/Fury - funker som bare det 

Joda..taunt er jo sikkert bra det. Og når alt kommer til alt så komemr jeg sikkert til å bruke def.stance og taunt om det virkelig trengs akkurat der og da. Men jeg kommer nok til å syntes det er trassig og kommer ikke til å kose meg med å spille liksom. Men av og til så må man liksom bare plikt-spille for å hjelpe dem andre.

Jeg er ikke så ivrig på å være i party egentlig, men de gangene jeg har vært har vi klart oss fint uten taunt. Jeg gir stort sett så mye skade at mobsene går på meg uansett.

Så du påstår at du klarer å gjøre mer skade enn en rogue/mage? :ermm: Er akkurat slike warriors vi fint klarer oss uten i instancer; de som tror de er plate-rogues. :whistle:

Lenke til kommentar

Mer enn en rogue? Da skal du ha vært i gruppe med utrolig dårlige rogues. På lav level (32) med warrioren min, og med Whirlwind axe som er utrolig bra for min level er jeg ikke i nærheten av å skade like bra som rogues med utstyr som er helt ok for sin level. Jeg er for øvrig fury-speccet og har rundt 15% crit chance. Jeg har også en level 52 rogue jeg spiller på nå og da, og jeg har aldri møtt på en warrior som outdamager meg da heller.

Jeg tanker for øvrig i defensive stance med skjold og mace, alt annet gjør det bare utrolig mye vanskeligere for presten. Er jeg uheldig en dag og grouper med en prest som ikke kan jobben sin kan den ekstra 700 armoren være nok til at jeg overlever.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Og visst du velger druid, mage eller priest, Buff de personene du møter ute i jungelen, tar deg 0,1 sekunder og de du buffer blir generelt glad,

Jepp. Dette gjør jeg hele tiden. PW: Fortitude og Renew er begge instant-spells, og gjør ikke noe særlig innhugg i mana-poolen. Svært sjelden får jeg en buff tilbake, av og til en TY/bow, men som oftest løper folk avgårde.

Etter tre måneder med spilling, fikk jeg min første "uprovoserte" buff i går.

Men, for å svare trådstarter, oppfør deg som et normalt menneske. Skriv på engelsk såfremt du ikke er i en gruppe/guild med bare norske spillere, unngå fjortis/SMS-tekst og bøttevis med utropstegn, ikke spam general/trade/lfg-chat.

Sett deg også inn i N/G-systemet, så slipper du masse surmuling. Har du ikke tid til å spille gjennom en hel instance, ikke bli med, eller si ifra i begynnelsen. Det er fint lite som er så irriterende som å miste en av de viktigere spillerne (tank/healer) halvveis gjennom en instance. Blir du med i en instance bare for å hearthstone ut når du har fått et item, kan du også forvente å komme på flerfoldige ignore-lister.

Generelt sett, oppfør deg mot andre som du vil at andre skal oppføre seg mot deg.

Lenke til kommentar
Okey, da burde du kanskje se deg etter en spiller som kan spille rogue, og ikke bedømme rogues etter alle noob-roguene du har spilt med. 

Joa mulig det hehe...

Men at warriors primært er der for å holde på mobs og ta imot skade blir helt feil for min del. Stå der som en landsbyidiot mens mobsa hamrer løs på meg? No way....

Men så har mange jeg har spilt med kommentert at jeg spiller som en rogue...i en warriors kropp hehe. Men dem har jo sett at det har funket da...

Self...end-game-lvl-dungeons krever gjerne litt mer taktikk, men det tar vi når den tid kommer. Tipper jeg er lei av spillet når den tid kommer uansett hehe

Lenke til kommentar
Okey, da burde du kanskje se deg etter en spiller som kan spille rogue, og ikke bedømme rogues etter alle noob-roguene du har spilt med. 

Joa mulig det hehe...

Men at warriors primært er der for å holde på mobs og ta imot skade blir helt feil for min del. Stå der som en landsbyidiot mens mobsa hamrer løs på meg? No way....

Men så har mange jeg har spilt med kommentert at jeg spiller som en rogue...i en warriors kropp hehe. Men dem har jo sett at det har funket da...

Self...end-game-lvl-dungeons krever gjerne litt mer taktikk, men det tar vi når den tid kommer. Tipper jeg er lei av spillet når den tid kommer uansett hehe

Det virker som om at warrior-klassen ikke er helt rett klasse for deg nei.. Hvilket lvl er du? Rogue ville kanskje egnet seg mer for deg :p

Lenke til kommentar

Joa mulig det hehe...

Hvorfor tror du at du har et eget talent-tree som heter "protection"? Hvorfor tror du at du kan bruke mail og siden plate? Hvorfor tror du at du kan bruke skjold?

Start deg en rogue, og hold deg for all del unna Sylvanas.

Lenke til kommentar

Er så artig å se folk disser Warriors som går arms fury. Å si at en bestemt klasse bare skal spille på en bestemt måte er jo latterlig. Frem til lvl60 klarer da en Arms/fury specca warrior å tanke like bra som en protection specca warrior.

Det er kun på lvl60 man faktisk MÅ ha hvertfall 1 prot specca warrior. Warriors som gjør skade er sinnsykt digg å ha, men de gjør ikke på langt nær like stor skade som rogues før de kommer langt opp i levels.

Så sykt mange fordommer folk sitter med som er helt latterlige. La folka spille chars slik de vil, og ikke tro de ikke duger pga de har en annen spec enn dere kunne tenke dere. Så lenge de klarer spille sin char bra, er det alt som skal til.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at han skal specce protection før han blir høyere level, jeg har da selv speccet fury. Men han skal ikke være en damagedealer hvis han er tanken i gruppen, han skal være kjøttskjoldet. Er man to warriors i gruppen skal han for all del få skade så mye det måtte passe.

Lenke til kommentar
Det virker som om at warrior-klassen ikke er helt rett klasse for deg nei.. Hvilket lvl er du? Rogue ville kanskje egnet seg mer for deg 

Nå skal jeg forklare hvorfor jeg ikke spiller rouge.

1. Jeg liker å kunne bruke plate armor. Fordi dette ser kanonstilig ut og fordi jeg liker å spille alene (og da trenger jeg armor)

2. Jeg liker å hele tiden ha valget mellom hvilke våpen jeg kan bruke.

3. Jeg liker fleksibiliteten en warrior har i de fleste andre spill (og også her i wow, selv om noen ikke tror det)

4. Jeg har aldri likt rouge og backstabbing i noen andre spill.

5. Og som også nevnt av andre. Jeg spiller warrior som jeg selv ønsker og ikke slik blizzard eller andre måtte mene at jeg burde spille den. Jeg liker å gjøre akkurat som jeg selv vil..i rl som i spill. Får jeg betaling stiller saken seg annerledes. Da gjør jeg jobben jeg er betalt for!

Lenke til kommentar

Liker warriors til all slags bruk jeg. De trenger nødvendigvis ikke være meatshield. Særlig hvis gruppa ikke har noen rogue synes jeg det er kjekt med en høy damage warrior. Jeg spiller selv shaman, og ofte deler jeg å warriors på å holde aggro. Dette synes jeg funker fett. Shamans klarer også utmerket å holde aggro ved hjelp av rockbiter og earth shock.

Endret av Zephyros
Lenke til kommentar
Det virker som om at warrior-klassen ikke er helt rett klasse for deg nei.. Hvilket lvl er du? Rogue ville kanskje egnet seg mer for deg 

Nå skal jeg forklare hvorfor jeg ikke spiller rouge.

1. Jeg liker å kunne bruke plate armor. Fordi dette ser kanonstilig ut og fordi jeg liker å spille alene (og da trenger jeg armor)

2. Jeg liker å hele tiden ha valget mellom hvilke våpen jeg kan bruke.

3. Jeg liker fleksibiliteten en warrior har i de fleste andre spill (og også her i wow, selv om noen ikke tror det)

4. Jeg har aldri likt rouge og backstabbing i noen andre spill.

5. Og som også nevnt av andre. Jeg spiller warrior som jeg selv ønsker og ikke slik blizzard eller andre måtte mene at jeg burde spille den. Jeg liker å gjøre akkurat som jeg selv vil..i rl som i spill. Får jeg betaling stiller saken seg annerledes. Da gjør jeg jobben jeg er betalt for!

1) Armor er ikke alt; rogues er en av de beste solo-klassene, bedre enn warriors (mener jeg i hvert fall). Ja, warriors ser stiligere ut, men so what?

2) Så du vil ha muligheten til å bruke two-handed weapons? Rogues kan bruke det meste annet av aktuelle våpen.

3) Jeg vil påstå at rogues har mer fleksibilitet enn warriors. De kan tanke i nødstilfeller i en liten stund (evasion, pluss at vi tross alt tåler litt). I tillegg har vi stealth som gjør at vi kan soloe de fleste quester np, og i groups kan vi sappe og utrette syk dmg. I tillegg så er rogues utmerket i PvP.

4) Rogue er ikke nødvendigvis backstabbing. Personlig har jeg gått combat/litt assasin, så jeg dual vielder to supre sverd og spammer SS. Åpner nesten utelukkende med cheap shot.

5) Ja, du kan spille som du vil solo, men vil du virkelig ødelegge for resten av gruppa ved å ikke gjøre jobben din i grupper? Det blir nesten som en priest som nekter å heale (har møtt noen av dem) eller rogues som tror de kan tanke eller ikke klarer å holde aggroen under kontroll.

Ja, så klart så bør alle få lov til å spille akkurat slik som de vil, men det er ikke den helt rette innstillingen for et mmorpg spill. :roll:

Lenke til kommentar
Men han skal ikke være en damagedealer hvis han er tanken i gruppen, han skal være kjøttskjoldet

Og hvem sier at man ikke kan være begge deler da? Jeg føler jeg er begge deler ser du.

Aelvfølgelig kan du som warrior gjøre begge deler, men hele poenget mitt er at en warrior (i en gruppe) skal sørge for at healer ikke dauer. Således er han "meatshield"...

Det er warriors som ikke veit å ta aggro fra Presten/druid/shaman'en som står og holder resten av gruppa i live jeg ikke liker! sa aldri at han måtte være def. specca (har aldri spillt warrior selv, så specs har jeg ikke peiling på! Men jeg har groupet med MAAAANGE som bare har stått og denga på samme mob hele tida mens jeg som prest blir aggro'a av 1-2 adds når jeg healer.. DET er ikke gøy...)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Rase... tja Utenom Undeads' will of the forsaken, så vil jeg si at alle de andre rasene's fordeler er.. minimale sett i det store. Gå for det du synest ser tøffest ut.

Ang. våpen. Det kommer jo helt ann på hvilken class du velger om du kan bruke ditt og datt.. men ikke bind deg til "bare sverd", og ignorer den utrolig bra øksa som nettopp droppa... det kan du tape mye på... Men som sagt, kommer helt ann på class.. En mage har for eksempel ikke så mye brukt for høy Damage per second (DPS), men bør heller se på andre bonuser våpenet gir (bonus på spell skade, bonus på stats e.t.c.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...