Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade på UPC - GW unreachable etter 5-10 minutter...


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Har UPC Chello (ikke Chello Plus). Har koblet en SMC Barricade til kabelmodemet. Ting fungerer, men bare for en kort tid. Jeg får det til å fungere ved å ta strømmen (slå av) på kabelmodem og på Barricade ruteren og deretter starte kabelmodemet (til alle de grønne lampene lyser) og til sist slå på ruteren.

 

Da fungerer det, men bare i 5-10 minutter. Deretter står det i status bildet til ruteren at GW er unreachable.

 

Har prøvd med å la alt stå av en times tid i tilfelle UPC holder på MAC-addressen min.

 

Har også prøvd å la ruteren bruke MAC-addressen til mitt nettverkskort.

 

For ordens skyld. Alt fungerer 100% om jeg kobler PC'en rett på kabelmodemet. Da blir det ikke noe slikt GW tull. Da kan jeg surfe i timesvis.

 

Noen spørsmål:

- Hvor lenge holder UPC på MAC addresser?

- Har noen andre hatt dette problemet?

- Finnes det en løsning?

 

Hilsen frustert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-11 14:59, andrewas skrev:


- Hvor lenge holder UPC på MAC addresser?

- Har noen andre hatt dette problemet?

- Finnes det en løsning?


Tror de holder på mac'en en stund. Men du kan eksplisitt frigjøre ip'en på maskinen før du kobler til andre maskiner/routere ++. Da bør du slippe slike problemer.

 

Hvordan du gjør det kommer an på OS, men i windows kan du bruke 'ipconfig' eller 'winipcfg' (win9x).

Lenke til kommentar

Sjekket med UPC.. De holder MAC'en i 3 timer.

 

Jeg har en Barricade med WLAN. Og faktisk bare en PC tilkoblet. For å slippe å legge masse kabel tvers igjennom huset. Kabelmodem står naturlig nok nær tv-kontakten, og den er som hos de fleste i stua. Datarommet er i andre enden av leiligheten...

 

Takk for svarene. Men jeg er fremdeles like frustrert. For øyeblikket funker det, men nå nærmer jeg meg straks det magiske tidspunktet (mer enn 5 minutter) og forventer at det bryter sammen straks...

 

PS: Det gjorde det. Måtte koble ned ruter og kabelmodem og deretter starte begge igjen for å få sendt dette innlegget.

 

PS/2: Ser at "remaining lease time" (på status bildet til ruteren) veksler mellom litt under 1 timer (de fleste gangene) og litt under ett døgn (sjelden).

 

En liten stund etter at GW er blitt markert som "unreachable" så blir IP adr, maske og GW satt til 0.0.0.0.

 

Noen flere ideer til hva jeg kan forsøke?

 

André

Lenke til kommentar

release time tror jeg skal starte på 24 timer.

 

Kan jo prøve å sette gateway manuellt da, har chello selv, min er: 212.186.255.29 eller 212.186.255.30

 

edit:

du bruker Dynamic IP Address?

og auto reconnect?

 

[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-07-11 21:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-11 21:31, boy2star skrev:

release time tror jeg skal starte på 24 timer.


Kan jo prøve å sette gateway manuellt da, har chello selv, min er: 212.186.255.29 eller 212.186.255.30


edit:

du bruker Dynamic IP Address?

og auto reconnect?


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: boy2star på 2002-07-11 21:33 ]</font>


 

Hmm.. IP addressene du nevner er vel DNS addressene...

 

Et annet problem er at det er ruteren (SMC Barricade) som i så tilfelle skulle hatt gateway instillingen. Men forressten... Ruteren glemmer ikke hva gatewayen skal være, den klager jo over at den ikke lenger kan nå den (unreachable)..

 

Har du SMC Barricade selv? - Noen andre med SMC Barricade der ute? Har jeg et "sykt" eksemplar eller er dette noe andre har opplevd også og som det finnes en kjent løsning til?

Lenke til kommentar

Har SMC Barricade sjøl. De tinga du refererer til har jeg ikke sett noe til(kan ha noe med at jeg har ADSL fra Telenor)

 

Hvilken versjon av firmware'n bruker du?

Har du prøvd å resette ruter'n? På skikkelig vis?

Du kan nemlig resette til default ved å kortslutte pinne 3 og pinne 8 bak på Com-porten i 5-6 sek.

 

Har noen nyttige linker :

http://www.smc-europe.com/english/support/faq.html

http://www.smc-europe.com/english/support/...nual/broad.html

 

Håper det funker

 

EDIT: UPC bruker egne nettverkskort for å koble til nettet gjør dem ikke? En kammerat av meg har det. Du kan jo prøve å klone mac-adressa til dette kortet, sånn at UPC "tror" at de er kobla rett i det spesielle nettverkskortet... (om de ikke har slutta med det da ...)

_________________

Tid for LAN, Østfold-folk! Tid: Høstferien, Sted:Haugåsen Web: http://www.default-gateway.net

 

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-07-11 23:04 ]

Lenke til kommentar

UPC har slutta med egne nettkort. Jeg har vært (og er det også akkurat nå) online med kabel direkte fra PC'en og til kabelmodemet. (og altså ikke via ruteren). Har derfor satt MAC addressen på ruteren til den samme som på ethernet kortet i PC'en.. Dermed skulle ikke UPC se forskjell? Eller?

 

Lurer på om jeg har et mandagseksemplar av ruteren.

 

André

Lenke til kommentar

Status: Nå virker det.

 

Lot alt være avslått en hel natt (både ruter og kabelmodem)

 

Koblet til strøm på begge. Opp og kjøre... Alt ok. Ruteren virket da i ca 20 min. Deretter sluttet lampe M1 å blinke. Restart av ruter (strøm av og så på)... Feilfritt siden..

 

Så da så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...