gv Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hei, jeg trenger en god skjerm til kontorarbeid. Det blir også litt filmbruk, men jeg driver ikke med spill. Jeg har bestemt meg for å kjøpe 21" da jeg synes 20" gir for små pixler med 1600x1200 oppløsning. Kandidatene jeg vet om er: 1. Samsung 213T (ca 7000 kr) 2. Nec 2180UX (ca 12500) 3. Viewsonic 211b (ca 9500) Prisen bør være under 15000 kr, så da er Eizo og LaCie utelukket, med mindre de er mye bedre enn de andre. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 213T sitter eg med sjølv så den kan eg sette opp ei for og imot liste + Billig - Drar mot rødt (bilde blir varmare enn det normalt skulle vere) Har synleg etterslep iforhold til (2080ux+) 2180ux har Dag testa her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11822&side=6 (dag har 2080ux+ som referanseskjem som resten av oss LCD-testerene) Viewsonicen er eg derimot veldig blank på. Dei lager ikkje dårlige skjermer, og eg antar at den er nok basert på det same panelet som 2180ux (slik 2080ux+ og VP201B/S er) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 hvis mye filmbruk, hvorfor ikke en widescreen modell? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Til trådstarter: Hvorfor skal du ha en så dyr skjerm når du kun skal bruke skjermen til kontorarbeid/filmbruk? Jeg mener derfor at du bør gå for den billigste 21"-skjermen du kommer over, og der er vel "Samsung 213T" en god kandidat. Lenke til kommentar
gv Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Takk for raske tilbakemeldinger. Jeg heller vel mot Samsungen. Men er rødtonen i skjermen synlig bare ved sammenligning med annen skjerm, eller tenker man over det hvis man bare har den skjermen? Hvis det er godt synlig kan det tenkes at jeg vil irritere meg over det. Etterslepet tror jeg ikke betyr noe for mitt bruk. Skulle også gjerne hørt fra noen som har sett Viewsonic'en, siden den har en kurant pris. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Samsungen er mulig å justere, så no er det berre litt raudere enn 2080ux+en Det er kvit bakgrunn ein vil merke det mest på. Men etterslepet/ghostinga er synleg på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå