Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CNet Wireless-G Router 54 Mbps

Anbefalte innlegg

CNet Wireless-G Router 54 Mbps 802.11g, WPA, WDS, 4P switch

Ukens tilbud hos komplett.no

Jeg trenger en eller anne boks som kan sende signalene videre fra Hus1 (hvor internett er og bli sent videre fra en trådløsboks.) Dessverre så er disse signalene bare brukbare i en del av Hus2. Dermed lurer jeg på om denne boksen er tingen for meg! Vil den videreføre signalene videre inn i Hus2?

Klarte å lese meg til på dette forumet at WDS var det jeg trengte, men er usikker på om denne virkelig har dette. (Prisguiden Briding/Repeating)

Stusser også på at komplett sier det er WPA-kryptering, mens prisguiden sier bare WEP.

Noen bekreftelser?

Endret av johnroger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du er ute etter er en repeater. Med mindre den kan konfigureres om til aksesspunkt, er en router er normalt ikke det beste for dette, om den i det hele tatt vil fungere som repeater. Routeren er normalt designet for å stå som det sentrale punktet i et WDS-nett. Se derfor etter etter et aksesspunkt med WDS-støtte for repeating. Husk at boksen i hus 1 også må støtte WDS, for at WDS skal fungere. Hvis ikke boksen i hus 1 støtter WDS, så bør du sjekke om produsenten av denne har proprietære løsninger for repeating.

Lenke til kommentar

Vist jeg skaffer meg en repeater (eller et aksesspunkt), er det da samme hva boksen i Hus1 støtter?

En ting til; Må de konfigureres sammen?

EDIT:

CNet Smart Wireless-G Router 54 Mbps 802.11g,WPA,4p sw.,AP/bridge - Demo

er denne kanskje bedre for meg?

EDIT2:

I følge test her (hw.no) så klarer den ikke briding/repeating. Stemmer dette?

(hw.no testen)

Endret av johnroger
Lenke til kommentar
Vist jeg skaffer meg en repeater (eller et aksesspunkt), er det da samme hva boksen i Hus1 støtter?

En ting til; Må de konfigureres sammen?

Nei, det er ikke det samme hva boksen i Hus 1 støtter, bl.a. fordi de må konfigureres sammen, men også fordi at begge boksene støtte WDS for at dette skal fungere. Har du ikke tilgang til å konfigurere boksen i Hus 1, så har du nok ikke fått lov av denne eieren å bruke dette nettet.

EDIT:

CNet Smart Wireless-G Router 54 Mbps 802.11g,WPA,4p sw.,AP/bridge - Demo

er denne kanskje bedre for meg?

EDIT2:

I følge test her (hw.no) så klarer den ikke briding/repeating. Stemmer dette?

(hw.no testen)

Dette er også en router, altså lite egnet. Igjen, du bør se på produkter under menyen for aksesspunkt, med støtte for WDS.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...