gsn Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Hei. Jeg har et Speedlink MedUSA 5.1 headsett med den medfølgende forsterkeren. Dette må altså brukes med forsterkeren for å bruke alle høytalerne i det. På ledningen på headsettet er det en slags fjernkontroll der man kan stille "center", "rear", "front" og "vib" som sikkert er bass. På fjernkontrollen kan man stille volumet på hver av disse kanalene fra 1-10, hvis jeg setter det på lavere en 7-10 blir lyden veldig dårlig, dvs det kan spille høyt nokk men lyden høres sprengt ut. Hvis jeg setter lyden høyere en 3-4 så blir det en skurring i headsettet, denne skurringen kommer selv om forsterkeren ikke er koplet til pcen, altså forsterkeren får bare strøm og går så rett til headsett. Skurringen høres ut som en mobil som prøver å få signal konstant, bare mye høyere. Kanskje litt dårlig forklart, men bare spør hvis dere lurer på noe. Jeg skjønner virkelig ikke hva som gjør dette, jeg hadde ikke problemet første gangen jeg satt opp headsettet, det kom altså etter jeg flyttet det(har testet å sette det på plass). Forsterkeren har ikke fått noen form for fysisk skade så vidt jeg vet, jeg har behandlet den svært pent. Edit: Hvis det var uklart, Hvis jeg setter alt på 10(altså max) og stiller opp volumet i software(feks winamp) så blir lyden knall bra men skurringen er der (og den er svært irriterende) det som er verdt å merke seg er at skurringen ikke blir høyere hvis jeg stiller på volumet i software. Jeg lurer på om forsterkeren er defekt. Skurringen varierer også hvis jeg tar på volum kontrollen på forsterkeren eller beveger på den. Alle ledninger sitter skikkelig i. Edit2: Det har ingen ting å si hvor høyt volum det er på selve forsterkeren, den trenger bare være på for at det skal komme støy. Endret 5. mai 2005 av gsn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå