Moskus Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Hei! Jeg programmerer littegranne i Visual Basic, og leser en del i VB-forumet her. Noe som slår meg er at koden som blir postet ikke alltid er like enkel å lese, noe PrettyCode-generatoren fikser raskt. Men da må man åpne for HTML-koding på VB.forumt. Er det mulig? Se denne koden og sammenlign med den vedlagte HTML-filen. Dim FormG As Graphics = Me.CreateGraphics 'Get a Graphics Object from the form Dim i As New Bitmap(pnlAbs.Width - 4, pnlAbs.Height - 4, FormG) 'Create a bitmap from that graphics Dim memG As Graphics = Graphics.FromImage(i) 'Create a Graphics object in memory from that bitmap Dim HDC1 As IntPtr = FormG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics Dim HDC2 As IntPtr = memG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics BitBlt(HDC2, -pnlAbs.Location.X - 2, -pnlAbs.Location.Y - 2, pnlAbs.Width + pnlAbs.Location.X - 2, pnlAbs.Height + pnlAbs.Location.Y - 2, HDC1, 0, 0, 13369376) 'get the picture FormG.ReleaseHdc(HDC1) 'Clean Up memG.ReleaseHdc(HDC2) 'Clean Up FormG.Dispose() 'Clean Up memG.Dispose() 'Clean Up EDIT: Hmm... det virker som du må lagre HTML-filen på harddisken for så å åpne den. (Iallfall med Firefox). Og så heter det "fikser", ikke "fisker"... test.htm Endret 5. mai 2005 av moskus Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Mener du at man skal kunne åpne for HTML-kode i postene folk poster? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (endret) Ja, det fungerer iallfall på andre fora. Man bruker en ['html]tag for å informere om at her kommer html. Resultatet kan se slik ut: <b> Dette er HTML-kodet </b> og burde derfor vært skrevet i bold Endret 7. mai 2005 av moskus Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det er jo en grunn til at en benytter BBCode istedenfor ren HTML-kode på forumet. En vil jo blant annet unngå at brukere kan legge til uhumskheter som popups, redirect og marquee i postene sine, samt forhindre anvendelse av JavaScript og VBScript (skjønt dette kan forhindres dersom anvendelse av HTML-kode skulle vært muliggjort). Noe en KAN gjøre istedenfor, er å heller benytte BBCode og legge resultatet i en Quote-tagg. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Ettersom åpning for HTML kan misbrukes, var grunnen til at jeg foreslo at det åpnes på kun enkelte forum. VB-forumet er jo ikke direkte overbefolket, så hvis det skulle dukke opp uhumskheter, så er ikke Report-knappen langt borte. Egentlig så trengs kun farge og font støttes for å oppnå det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Skriftype og -farge kan som nevt oppnås ved BBCode. Her er er eksempel: QUOTE Dim FormG As Graphics = Me.CreateGraphics 'Get a Graphics Object from the form Dim i As New Bitmap(pnlAbs.Width - 4, pnlAbs.Height - 4, FormG) 'Create a bitmap from that graphics Dim memG As Graphics = Graphics.FromImage(i) 'Create a Graphics object in memory from that bitmap Dim HDC1 As IntPtr = FormG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics Dim HDC2 As IntPtr = memG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics BitBlt(HDC2, -pnlAbs.Location.X - 2, -pnlAbs.Location.Y - 2, pnlAbs.Width + pnlAbs.Location.X - 2, pnlAbs.Height + pnlAbs.Location.Y - 2, HDC1, 0, 0, 13369376) 'get the picture FormG.ReleaseHdc(HDC1) 'Clean Up memG.ReleaseHdc(HDC2) 'Clean Up FormG.Dispose() 'Clean Up memG.Dispose() 'Clean Up Jeg benyttet vedlagte program for å generere BBCode-n ovenfor. Edit: Vedla en oppdatert versjon av programmet. Convert.zip Endret 26. mai 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Du er genial! Fantastisk! EDIT: Det eneste jeg savner er et område for å lime inn kode, og et område for å kopiere ut kode direkte (siden VB.Net ikke støtter filendelsene direkte). Endret 9. mai 2005 av moskus Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 QUOTE (moskus @ 09/05/2005 : 18:52) EDIT: Det eneste jeg savner er et område for å lime inn kode, og et område for å kopiere ut kode direkte (siden VB.Net ikke støtter filendelsene direkte). Fikset. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Hmm... funker ikke helt for meg: Private Sub DeliverMessage(Byval Wait_time as Integer) System.Threads.CurrentThread.Sleep(Wait_time) Dim strMessage as String = "Aadnk er et geni!" Msgbox(strBeskjed, MsgBoxStyle.Information, "Dette er en beskjed til folket på VB-forumet") End Sub Ble til QUOTE Private Sub as Dim as String End Sub Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Hvis jeg ikke har missforstått helt.. Kunne det vært mulig og lage en omvendt tag? En man kunne skrive html-koder, og riktig resultat kom opp? Heller sette den til og ikke godkjenne enkelt ting, som popup osv. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Jeg må virkelig beklage. Det er nokså ubegripelig at det kunne gå meg hus forbi - at applikasjonen inneholdt en så fundamental bug at alt utenom selve nøkkelordene ikke ville stå igjen. En skulle jo tro noe slikt ville komme frem under feilrensningsprosessen. Nåvel, det skulle være i orden nå, som vist ved følgende kode: QUOTE Private Sub DeliverMessage(Byval Wait_time as Integer) System.Threads.CurrentThread.Sleep(Wait_time)Dim strMessage as String = "Aadnk er et geni!"Msgbox(strBeskjed, MsgBoxStyle.Information, "Dette er en beskjed til folket på VB-forumet")End Sub Dersom du skulle ønske deg kildekoden til programmet, må du bare sende meg en PM. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2005 Æres skal den som æres bør! 5 stjerner til Aadnk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg