Gå til innhold

Åpne for HTML-støtte på enkelte forum?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg programmerer littegranne i Visual Basic, og leser en del i VB-forumet her. Noe som slår meg er at koden som blir postet ikke alltid er like enkel å lese, noe PrettyCode-generatoren fikser raskt.

Men da må man åpne for HTML-koding på VB.forumt. Er det mulig?

Se denne koden og sammenlign med den vedlagte HTML-filen.

Dim FormG As Graphics = Me.CreateGraphics 'Get a Graphics Object from the form 
           Dim i As New Bitmap(pnlAbs.Width - 4, pnlAbs.Height - 4, FormG) 'Create a bitmap from that graphics 
           Dim memG As Graphics = Graphics.FromImage(i) 'Create a Graphics object in memory from that bitmap 
           Dim HDC1 As IntPtr = FormG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics 
           Dim HDC2 As IntPtr = memG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics 
           BitBlt(HDC2, -pnlAbs.Location.X - 2, -pnlAbs.Location.Y - 2, pnlAbs.Width + pnlAbs.Location.X - 2, pnlAbs.Height + pnlAbs.Location.Y - 2, HDC1, 0, 0, 13369376) 'get the picture 
           FormG.ReleaseHdc(HDC1) 'Clean Up 
           memG.ReleaseHdc(HDC2) 'Clean Up 
           FormG.Dispose() 'Clean Up 
           memG.Dispose() 'Clean Up 

EDIT: Hmm... det virker som du må lagre HTML-filen på harddisken for så å åpne den. (Iallfall med Firefox). Og så heter det "fikser", ikke "fisker"... ;)

test.htm

Endret av moskus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det fungerer iallfall på andre fora. :)

Man bruker en ['html]tag for å informere om at her kommer html. Resultatet kan se slik ut:

<b> Dette er HTML-kodet </b> og burde derfor vært skrevet i bold

;)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Det er jo en grunn til at en benytter BBCode istedenfor ren HTML-kode på forumet. En vil jo blant annet unngå at brukere kan legge til uhumskheter som popups, redirect og marquee i postene sine, samt forhindre anvendelse av JavaScript og VBScript (skjønt dette kan forhindres dersom anvendelse av HTML-kode skulle vært muliggjort).

Noe en KAN gjøre istedenfor, er å heller benytte BBCode og legge resultatet i en Quote-tagg.

Lenke til kommentar

Ettersom åpning for HTML kan misbrukes, var grunnen til at jeg foreslo at det åpnes på kun enkelte forum.

VB-forumet er jo ikke direkte overbefolket, så hvis det skulle dukke opp uhumskheter, så er ikke Report-knappen langt borte. ;)

Egentlig så trengs kun farge og font støttes for å oppnå det jeg er ute etter. :)

Lenke til kommentar

Skriftype og -farge kan som nevt oppnås ved BBCode. Her er er eksempel:

Dim FormG As Graphics = Me.CreateGraphics 'Get a Graphics Object from the form
Dim i As New Bitmap(pnlAbs.Width - 4, pnlAbs.Height - 4, FormG) 'Create a bitmap from that graphics
Dim memG As Graphics = Graphics.FromImage(i) 'Create a Graphics object in memory from that bitmap
Dim HDC1 As IntPtr = FormG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics
Dim HDC2 As IntPtr = memG.GetHdc 'get the IntPtr's of the graphics
BitBlt(HDC2, -pnlAbs.Location.X - 2, -pnlAbs.Location.Y - 2, pnlAbs.Width + pnlAbs.Location.X - 2, pnlAbs.Height + pnlAbs.Location.Y - 2, HDC1, 0, 0, 13369376) 'get the picture
FormG.ReleaseHdc(HDC1) 'Clean Up
memG.ReleaseHdc(HDC2) 'Clean Up
FormG.Dispose() 'Clean Up
memG.Dispose() 'Clean Up

Jeg benyttet vedlagte program for å generere BBCode-n ovenfor.

Edit: Vedla en oppdatert versjon av programmet.

Convert.zip

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Du er genial! Fantastisk!

EDIT: Det eneste jeg savner er et område for å lime inn kode, og et område for å kopiere ut kode direkte (siden VB.Net ikke støtter filendelsene direkte). ;)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Hmm... funker ikke helt for meg:

Private Sub DeliverMessage(Byval Wait_time as Integer)

System.Threads.CurrentThread.Sleep(Wait_time)
Dim strMessage as String = "Aadnk er et geni!"
Msgbox(strBeskjed, MsgBoxStyle.Information, "Dette er en beskjed til folket på VB-forumet")

End Sub

Ble til

Private Sub as

Dim as String

End Sub

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig beklage. Det er nokså ubegripelig at det kunne gå meg hus forbi - at applikasjonen inneholdt en så fundamental bug at alt utenom selve nøkkelordene ikke ville stå igjen. En skulle jo tro noe slikt ville komme frem under feilrensningsprosessen.

Nåvel, det skulle være i orden nå, som vist ved følgende kode:

Private Sub DeliverMessage(Byval Wait_time as Integer)

System.Threads.CurrentThread.Sleep(Wait_time)
Dim strMessage as String = "Aadnk er et geni!"
Msgbox(strBeskjed, MsgBoxStyle.Information, "Dette er en beskjed til folket på VB-forumet")

End Sub

Dersom du skulle ønske deg kildekoden til programmet, må du bare sende meg en PM.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...