bOMS Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har nettopp sett noen episoder av smallville. Og stusser egentlig over kvaliteten på klærne han bruker. For det første kaster han seg inn i eksplosjoner og branner og slikt. Og så løper han som et uvær, noe som burde både føre til at han løp av seg skoene, og at sømmene i klærne burde løsnet. Men nei, alt holder seg stort sett bra. Så da tenkte jeg at kanskje de mystiske kreftene hans utvider seg til å gjelde klærne hans også. Men så så jeg en episode i dag hvor han hadde noen rifter i klærne etter en eksplosjon, og da kunne jo ikke det stemme. Så jeg lurte egentlig på om det er noen som har en god forklaring på dette fenomenet. Selv om det bare er en god film/tegneserie forklaring Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Kort forklart: Det er en tv-serie, ikke virkelighet Lenke til kommentar
star-wars Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Kort forklart: Det er en tv-serie, ikke virkelighet enig der Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Kort forklart: Det er en tv-serie, ikke virkelighet Jo det har jeg vel skjønt. Og det at det fort ville bytte sjanger hvis alle klærne ble blåst av han hverg gang også ville være problematisk. Men tenkte at det sikkert er noen der ute som kan forklare dette på en "nesten" fornuftig måte også. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 I Lois and clark blir det iallfall sagt at alle klærne supermann har helt intil kroppen blir "super-klær" holdt jeg på å si, at de tåler alt de også lissom.. (Interesang threat uansett, hehe) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 De supermann klærne bør jo holde, hvis ikke får man jo dårlig inntrykk av kreftenene hans Ang. Clark i Smallville stiller det seg litt annerledes. Men det er som noen har sagt; en TV-serie. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Det er produktplassering.. ser du nøye etter, vil du se "Elvis" på buksene hans.. :!: Tenkte på det samme selv her om dagen, men sheesh.. det er ikke mye snakk om realisme generelt i TV-serier da.. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 I Lois and clark blir det iallfall sagt at alle klærne supermann har helt intil kroppen blir "super-klær" holdt jeg på å si, at de tåler alt de også lissom.. (Interesang threat uansett, hehe) Men der har jeg jo løsningen, men antar at de bare tåler nesten alt da. Ettersom de får en rift her og der. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Kort forklart: Det er en tv-serie, ikke virkelighet Det er en spesialeffekt. For i virkeligheten er det jo slik at kvinnelige skuespillere får det aller, aller meste av antrekket harvet av bare de hoster høyt, og bare noen ytters på filler henger igjen på de mest strategiske plassene. Etter som årene går, ser det for meg ut til at dette arealet blir stadig mindre. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 alt kan sje i film verdenen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I tegneserien så er det jo Martha Kent som syr Supermann drakten, hvis det var spesial klær så ville ikke symaskinen greid å sy den. Det betyr at drakten blir beskyttet av at han har den på. Samme som at Lois Lane greier å fly ved bare å holde ham i hånda. Når det kommer til TV-serien, så er det jo litt rart at han plutselig har fillete klær. Men det kan jo hende han fikser på klærne selv for å ikke avsløre seg. Hvem vet? Men skoene har jeg ingen forklaring på, det kan jo hende han løper så for at sålene nesten ikke er i bakken, slik som båter planer når de kjører fort på vannet, og dermed minker motstanden. Mye teorier som kan brukes. Uansett så er Supermann kul! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 I tegneserien så er det jo Martha Kent som syr Supermann drakten, hvis det var spesial klær så ville ikke symaskinen greid å sy den. Det betyr at drakten blir beskyttet av at han har den på. Kanskje hun har supersymaskin med kryptonittnål? Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 (...) Men skoene har jeg ingen forklaring på, det kan jo hende han løper så for at sålene nesten ikke er i bakken, slik som båter planer når de kjører fort på vannet, og dermed minker motstanden. (...) Men selv om han løper så fort at det erluft han trår så blir jo motstanden ganske høy. Men det kan jo være han flyr rett over bakken, han are vet det ikke. No slikt sykosomatisk opplegg. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg går ut ifra at folkene som mekker denne serien ikke tenker så langt som dette Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg går ut ifra at folkene som mekker denne serien ikke tenker så langt som dette Har en mistanke om det jeg og, men jeg lurer jo alltids alikevell Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Det er et velkjent faktum at Supermann omgir seg med et felt på ca. 1 cm hvor ting blir like usårlig som ham. Det er derfor drakten hans holder seg hel, mens kappen blir fillete. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Jeg går ut ifra at folkene som mekker denne serien ikke tenker så langt som dette En god del serier og filmer ansetter tekniske rådgivere. Deretter ignorerer produsentene alt rådgiverne sier. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 En superhelt kan jo ikke skades og det kan ikke det de har på seg eller i armene dems heller Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Nei og nei.... Han er liksom Supermann, han har superklær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå