Chief_R-W Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 I lang tid brukt Windows 2000 Pro. Fordeler med Win2000: -Rask -Krver lite maskinvare -Stabil +++ Prøver å bruke XP siden 2000 kommer til å "Gå ut på dato" når det siste oppdateringene til sommeren blir de siste. Har vært veldig fornøyd med Win 2000. Men fler og fler programvare krever XP for å kunne kjøre programmer. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2005 Leste den sammenligningen hos Microsoft, og kan ikke si det styrket XP sin posisjon hos meg. Det meste i den listen som 2k ikke hadde, var ting jeg aldri har hatt bruk for, evt hørt om, evt har bedre selv med 3.parts program.. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Brukte Win2000 Pro før, men systemet kræsja stadig vekk. Etter mange reinstallasjoner kjøpte jeg Win XP Home Ed, som ble installert 27.08.2003, og har enda ikke opplevd så mye som en bluescreen engang. Så jeg vil ihvertfall påstå at XP er noe mer stabilt enn W2k ja.... Pantera Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Men bruker du Windows 2000 og liker den sånn den er så ser jeg ingen grunn til å oppgradere. Men SP2 for Windows XP satte en ny sikkerhetsstandard for Windows. Og siden Windows 2000 ikke vil få flere oppdateringer enn en SP rollup i lølpet av året. Men Windows Longhorn er da her om et års tid, så kanskje å vente er bedre. Men Longhorn vil kreve en meget god maskin. Vet ikke hva du mener med oppdateringer, men EOL for Win2k er flere år frem i tid. Dette betyr at Microsoft vil fortsette å gi ut sikkerhetsoppdateringer lenge enda, selv om det kanskje vil bli tynnt med nye funksjoner. Les mer her og her. Og WinXP har datoer som kun ligger 1,5 år etter Win2k, så å skifte fra Win2k til WinXP tjener man lite på. Så lenge jeg ikke har noe behov for 64-bit programvare, så kommer jeg nok til å holde meg til Win2k. Og når den tiden kommer, så vil jeg nok ta en hard kikk på statusen til Linux. Jeg installerer fra tid til annen en Linux-maskin, men jeg er ikke helt klar for å gjøre det til hovedmaskin enda. Mye p.g.a. jeg enda delvis bruker hardware uten skikkelig Linux-støtte. Hvis ryktene om OSX på x86-platform blir en realitet, så er jo dette også interessant. Er ganske sikker på at hardwaredivisjonen til Apple hadde blitt en miniputt i selskapet hvis det hadde blitt en realitet. Er ikke noen MS-hater, men det hadde ikke skadet om det kom en tredje konkurrent som ikke er låst til sær/proprietær hardware. Listen med sammenligninger av Windows-versjoner er forøvrig utdatert. Funksjoner som automatisk oppdatering er forlengst inkludert også i Win2k, for de som vil ha dette. Forøvrig er jeg ganske enig i Marvil's siste post. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2005 Brukte Win2000 Pro før, men systemet kræsja stadig vekk. Etter mange reinstallasjoner kjøpte jeg Win XP Home Ed, som ble installert 27.08.2003, og har enda ikke opplevd så mye som en bluescreen engang. Så jeg vil ihvertfall påstå at XP er noe mer stabilt enn W2k ja.... Pantera Jeg tror jeg er villig til å vedde på at Win2k Pro er mer stabilt enn WinXP Home. At du ikke greide å få en stabil 2k Pro innstallasjon, sier mer om deg og maskina di, enn om noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå