Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen slår seg av automatisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kommer selvføligelig ann på hvordan hk er ødelagt.

 

Men, visst psu er for svak.. den skal være veldig mye for svak.. så vill det skje at den dytter viftene 1-2 ganger rundt ja for så å stoppe.

Ellers så kan det være en kortslutning en plass.

 

Om du har en psu av litt høyere kvalitet enn q-tec så vil du måtte nappe ut ledningen bak for så å sette den i igjen, dette for å nulstille kortslutningsvernet.

 

Ellers så kan det også være en funksjon i hk som kutter strømmen om :

1. cpu`en ikke får kjøling

2. hk ikke registrerer noe turtall på vifta som er koblet til cpu vifte utgangen. Eller om det ikke er koblet til noen vifte i det hele tatt.

Det du gjør da er å koble til en vifte med turtallsavlesning (3 ledninger på kontakten). Da lurer du systemet, så går du i bios og finner funksjonen for å kutte dette ut.

 

Håper du får det til, lykke til :)

Lenke til kommentar

Gutten skrev an hadde hatt oppe PC'en for rensing.. tror eg det var..

så gutten har tydelighvis hatt hastverk (som alle er kjent med som også kalles lastverk, men alle gjør det fordet)

Det gutten trenger å gjøre er å demontere hele pc'en igjen.. dvs.. kablene ihvertfall..

og så sette dem på plass en etter en med omtanke.

med omtanke vil det menes som, forsikre seg om at ledningene sitter skikkelig og blir satt på riktig plass.

 

Eksempel på dette er strømkontakten som går fra PSU (strømforsyningen til hovedkortet). Sjekk at denne blir trykket helt inn i kontakten sin på hovedkortet.

 

Noen lærer kun på den harde måten.

*kjenner meg så absolut ikke igjen der :whistle: *

Lenke til kommentar

Hei, ja det stemmer at det var når jeg ryddet pcèn.. Hadde det litt travelt og, du er flink å gjette du :cool:

 

Skal demontere hele pcèn og sette den sammen igjen på mandag, men tror ikke det har noe med det å gjøre :hrm:

 

Men visst det er en kortslutning har noen et tips til et nyt hovedkort socket a til under 800kr? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...