Halvliter Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Eg skal på klassetur til Armenia den 20. mai og kjem heim igjen 6. juni. Problemet mitt er at passet mitt går ut den 7. juni. Dette fann eg då ut idag, på ein søndag, og hadde ingen å ringe. Eg søkte på internett, men fann ikkje svar på spørsmåla mine: 1. Kva koster det å fornye eit pass ? (990 kroner) 2. Kor long tid vil det ta ? (Ukjent antall tidsenheter) 3. Er det nødvendig å fornye det ? Nokon land krever at du må ha ei gyldighetstid på passet på minimum 2-3 måneder etter at du kjem heim. Eg fann ikkje ut om dette gjaldt Armenia. (Trengte ikkje å fornye det, men det var på håret) Tips ? Endret 20. januar 2007 av Halvliter Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 (endret) Eg skal på klassetur til Armenia den 20. mai og kjem heim igjen 6. juni. Problemet mitt er at passet mitt går ut den 7. juni. Dette fann eg då ut idag, på ein søndag, og hadde ingen å ringe. Eg søkte på internett, men fann ikkje svar på spørsmåla mine: 1. Kva koster det å fornye eit pass ? Et rettsgebyr, i underkant av 1K. 2. Kor long tid vil det ta ? Spørs helt an på hvor kjapt de ansatte på din lokale politistasjon jobber. 3. Er det nødvendig å fornye det ? Nokon land krever at du må ha ei gyldighetstid på passet på minimum 2-3 måneder etter at du kjem heim. Eg fann ikkje ut om dette gjaldt Armenia. Finn nærmeste ambassade/konsulat og ring. Endret 5. mai 2005 av sumptrollet Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg ville ha hatt et pass som var gyldig en stund etter jeg kom hjem.. Man vet aldri hva som kan skje dersom f.eks flyet blir innstilt, og du sitter i et land uten gyldig pass. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Skal også gå ann å få nødpass (iallefall på Gardermoen) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Skal også gå ann å få nødpass (iallefall på Gardermoen) Det går, men koster vel like mye som et vanlig et.. Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Takk for tipsa sumptrollet! Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Skal også gå ann å få nødpass (iallefall på Gardermoen) Det går, men koster vel like mye som et vanlig et.. Jepp, det vet jeg alt om Nødpass funker, men varigheten er bare for en tur. Stikk heller ned på politistasjonen i dag tidlig og fiks saken med en gang, du er jo nødt til å ordne det før eller senere uansett. Lenke til kommentar
Halvliter Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2005 Det koster 990 kroner å fornye passet mitt (Der gjekk planene om nytt headset http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=413247&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå